Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Kom til byggemøde
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Virtuelle byggemøder - er der interesse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virtuelle byggemøder - er der interesse?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Penny.Mei.Stolpe Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 04-November-2022
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 430
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Penny.Mei.Stolpe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Virtuelle byggemøder - er der interesse?
    Sendt: 25-November-2023 kl. 13:10
Mens jeg fyldte ud brugerundersøgelse om forum tænkte jeg  det var måske nu jeg skulle sondere terrænet angående byggemøder over nettet. Altså at man mødes over zoom, Skype, google, eller hvad nu de alle hedder, og så sidder og bygger på sit eget projekt og snakker med andre imens.

Det er selvfølgelig ikke det samme som rent fysisk at mødes, men har nogle fordele - det er nemmere at lede efter klodser man måske havde glemt at få med i stedet for at gå i stå, man kan vise ting frem som er for store til at tage med på byggemøde, samt, den for mig helt store, man kan deltage på trods af mulige lange afstande til fysiske byggemøder eller andre faktorer som gør at de ikke er praktisk mulige.

Der er mange praktiske (tekniske) forhold omkring dette som jeg endnu ikke har styr på, men tænkte at det første sted at starte var at høre om der overhovedet var interesse for det. 

Så skriv hvis det var noget du kunne fristes af, gerne med dit foretrukne medium og om weekend eller hverdag var at foretrække. 

Personligt tænker jeg umiddelbart på zoom, samt lørdag om dagen. Jeg forestiller mig ikke det er hver måned og vil godt være tovholder på det, bare jeg får det tekniske på plads. Og ikke på denne side af årsskiftet. 
Penny Mei Stolpe
Til top
Mark.Ulf.Andersen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 10-Februar-2018
Sted: Kokkedal
Region: Vestsjælland
Point: 148
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark.Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-November-2023 kl. 13:42
Er bestemt interesseret. 

Det giver det mulighed for at møde nogle man ikke ellers møder. For dem der ikke lige bor I nærheden af en masse byggemøder er det også oplagt. Og for personer som mig der indimellem er bundet til mit hjem pga arbejde kan det være en ekstra mulighed for at deltage. 

Redigeret af Mark.Ulf.Andersen - 25-November-2023 kl. 13:43
De bedste hilsner

Mark Ulf Andersen
Til top
Nick.Pedersen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 19-April-2021
Region: Østjylland
Point: 102
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-November-2023 kl. 15:10
Jeg har tidligere haft et par online byggemøder med vennerne. Og det kan faktisk noget.
Jeg kunne godt være interesseret i at deltage fra tid til anden. 😊
Nick Pedersen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Point: 3077
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-November-2023 kl. 17:23
Jeg ved ikke om det er noget for mig, men jeg synes det lyder som en god ide. Thumbs Up
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Point: 958
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-November-2023 kl. 08:31
Det fungerede under Corona. 
Den største force var, at man kunne bygge videre på sin MOC frem for at tage en æske med. 
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Point: 5436
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-November-2023 kl. 11:06
Det er da en udenmærket ide, men jeg foretrækker at mødes fysisk og hygge lidt sammen med mad, kage osv. 
En anden ting ved online er nemlig at klodser har en tendens til at skramle lidt i mikrofonen, og den lyd er lidt træls at høre på og få forstærket i ørene. 

Men vi kan da godt prøve det af engang i det nye år. 
Til top
David.Olsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 30-Juni-2021
Region: Fyn
Point: 102
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-November-2023 kl. 12:30
Det kunne godt have interesse. Det erstatter ikke de fysiske lokale byggemøder, men kunne være et godt supplement. Lad os få der testet af. Der er vist allerede en discord som jeg tænker kunne bruges til formålet. 
David Olsen
Til top
Christian.W.J Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Næstformand

Medlem siden: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: Vendsyssel
Point: 3831
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.W.J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-November-2023 kl. 14:10
Vi kørte også en Skype-chat for mange år siden et par gange om ugen som fungerede udemærket. 
Men det var også meget afhængigt af hvor gode mikrofoner folk havde koblet til (og om de kunne lukke lyden af klodser ude, som Christoffer refererer til).

Den døde lidt en stille død, men det kan da være at der er en revival under opsejlingSmile
Christian Wendelboe Jensen

http://www.Flickr.com/cwj93

Sine Ira Et Studio

(Destroyer Christian)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.110 sekunder.