![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Notre Dame færdig før tid |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Geert.Egger ![]() Plade ![]() Medlem siden: 03-September-2023 Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-November-2023 kl. 07:56 |
Efter 2½ år er det lykkedes mig at blive færdig med Notre Dame - endda før dem i Paris. De godt 64.000 brikker er indkøbt over hele kloden og bygget på baggrund af Stefano Mapellis fantastiske manual, førend han begyndte at sælge Katedralen i sæt. NU skal jeg så på lidt aftrapning....
![]() ![]() |
|
Geert Egger
|
|
![]() |
|
Carsten.M.Johansen ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 04-Marts-2017 Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
What den er vild!
Den får hvert fald min stemme til månedens MOC!
|
|
Carsten Mesnikow Johansen
|
|
![]() |
|
Casper.Hansen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 2974 |
Imponerende
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Helgi.Toftegaard ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Bestyrelsessuppleant Medlem siden: 20-Februar-2013 Sted: DK Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1385 |
En fantastisk veludført model.
Jeg håber at vi på et tidspunkt får mulighed for at se den i virkeligheden.
Redigeret af Helgi.Toftegaard - 17-November-2023 kl. 08:58 |
|
Helgi
|
|
![]() |
|
Sacha.Erhardtsen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 18-Januar-2013 Region: Fyn Status: Offline Point: 1824 |
Hvor er det imponerende.
Jeg håber også at vi får mulighed for at se den udstillet på et tidspunkt.
|
|
Sacha Erhardtsen
(Ja, jeg taler meget) |
|
![]() |
|
Christian.W.J ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Næstformand Medlem siden: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 3471 |
Wauw… virkelig et flot byggeri!
Når du skriver at den er bygget efter en manual… Vil det så sige at du selv har købt klodser ind og så bygget efter den?
|
|
![]() |
|
Thomas.Mouridsen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 24-Juli-2015 Region: Vestjylland Status: Offline Point: 1039 |
Mega fedt byggeri ![]() ![]()
Den kan vel ikke deltage i månedens MOC, når designet ikke er hans? "§4. Bidrag til konkurrencer skal være deltagers eget design." |
|
![]() |
|
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7613 |
Wow, den er godt nok vild! 😱
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Niels.J.Smedegaard ![]() Panel ![]() Medlem siden: 21-April-2018 Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 871 |
Den vil jeg glæde mig til at nyde i sin helhed en dag.
Jeg er sikker på, at den er endnu mere ekstremt flot i virkeligheden. - Og så selvfølgelig kigge efter, om der er byggeteknikker, jeg kunne planke til noget af mit eget. ![]() |
|
Mvh
Niels Lego Abuser Group |
|
![]() |
|
Jakob.Hestbæk ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Online Point: 2605 |
Imponerende.
Jeg ser frem til at se den til en klodsfest eller lignende. Hvad skala er den?
|
|
![]() |
|
Lars.Fink.Hansen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3130 |
S
H I T den er flot - glæder mig til at nærstudere den - tør ikke tænke på hvad den står i ......
![]() |
|
Lars Fink Hansen
|
|
![]() |
|
Geert.Egger ![]() Plade ![]() Medlem siden: 03-September-2023 Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 63 |
Ja, jeg har selv købt alle klodserne, nogle hos Kim og hans folk i Brugteklodser, men langt de fleste i 20-30 forskellige lande fra Bricklink. Det tog et par måneder at få alt i hus, men jeg er ikke blevet snydt een eneste gang. Dejligt med sådan et Lego-community
![]() Geert
|
|
Geert Egger
|
|
![]() |
|
Jeg kan ikke lige huske det med hvilken skala den er, men den måler ca 1,5 meter i længden og godt en meter i højden. Det sværeste var spiret og apsis ....
|
|
Geert Egger
|
|
![]() |
|
Anders.Sinding ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 07-April-2015 Sted: Ishøj Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2901 |
![]() |
|
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/ https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/ Anders Sinding |
|
![]() |
|
Henrik.Kunz ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5380 |
Carsten den kan ikke blive månedens moc da den er bygget efter manuael
![]() ![]() Redigeret af Henrik.Kunz - 17-November-2023 kl. 17:42 |
|
Henrik Kunz
|
|
![]() |
|
Det er rigtigt, det er ikke en MOC. Stefano Mapelli er arkitekten, jeg er blot Bygmesteren.
Geert
|
|
Geert Egger
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5215 |
Selvom det ikke er dit eget design, så er det et imponerende stykke arbejde og et flot byggeri, som jeg gerne så ved selvsyn på en udstilling
![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 18-November-2023 kl. 15:08 |
|
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
|
|
![]() |
|
Karina.W.Hansen ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 02-December-2022 Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 123 |
Eget design eller ej - Hvor er den smuk med alle mosaikvinduerne
![]() |
|
Karina W. Hansen
-> Instagram profil |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7113 |
Vildt ![]() Jeg havde nærmest glemt at folk deler byggevejledninger til deres MOCs. Det er også meget udbredt med togvogne. Jeg prøver at forestille mig hvordan supporten ser ud indenvendig i dette byggeri.
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
supporten er høje søjler i alle mulige farver, da de er billigere at købe på nettet. Se foto (hvis jeg kan uploade billedet)
|
|
Geert Egger
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |