![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Byggepladens første nyhedsbrev! |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Carsten.M.Johansen ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 04-Marts-2017 Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-November-2023 kl. 14:41 |
Kære medlemmer,
Jeg har netop udsendt intet mindre end en Verdenspræmiere for Byggepladen. Vores første digitale nyhedsbrev er sendt til jer per mail! Jeg håber det er noget I vil tage til jer og ikke mindst give mig feedback på dette. Øverst på listen over formål med dette sendt direkte til jeres mailindbakker, handler om at få delt info oftere. Så jeg er super spændt på at læse både den konstruktive feedback, og selvfølgelig også bare nogle korte "fedt tak". God weekend!
|
|
Carsten Mesnikow Johansen
|
|
![]() |
|
Anders.Sinding ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 07-April-2015 Sted: Ishøj Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2901 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt initiativ!
![]() |
|
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/ https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/ Anders Sinding |
|
![]() |
|
Penny.Mei.Stolpe ![]() Klods ![]() Medlem siden: 04-November-2022 Region: Fyn Status: Offline Point: 234 |
Jeg siger tak! Idag har været en trist, sløv og grå dag i mit hjørne af landet, og det var en lysstråle som poppede op i min indbakke.
|
|
Penny Mei Stolpe
|
|
![]() |
|
Niels.J.Smedegaard ![]() Panel ![]() Medlem siden: 21-April-2018 Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 871 |
Det er godt nok behageligt, at man kan bruge MobilePay til at betale kontingent med.
Og tak for alle erindringerne i nyhedsbrevet. ![]() ![]() Glimrende initiativ - selv om jeg også synes det er spændende at se, om der er nyt på Forum.
![]() |
|
Mvh
Niels Lego Abuser Group |
|
![]() |
|
Sandra.Almeida ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2019 |
Super initiativ.
![]() Jeg har kun et lille "pet peeve". Når jeg åbner pdf i min browser, den siger "Microsoft Word - Velkommen til...". Jeg synes at den vil være rart hvis den sagde "Byggepladens nyhedsbrev - Velkommen til..." i sted for. ![]() Ellers bliver der noget at se frem til hver måned. ![]() |
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
|
![]() |
|
Carsten.M.Johansen ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 04-Marts-2017 Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1616 |
Jamen det kigger jeg da lige ind i! Tak for input!
|
|
|
|
![]() |
|
Thomas.B.Franch ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 19-Juni-2018 Sted: Roskilde Region: Midtsjælland Status: Online Point: 197 |
Stærkt ! ![]() Kun et par småting: 1: Kan klodsen til sidenummerering drejes list, eller gøres et par my større, så "side 1 af 7" ikke bliver bliver så gnidret. Tænker det bliver værre, hvis nyhedsbrevet skulle gå hen og få 2-cifret sideantal ![]() 2: Det hedder en kasserer -> kassereren
![]() ![]() |
|
To build or not to build...
|
|
![]() |
|
Jan.Lykkegaard ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 27-April-2021 Region: Fyn Status: Offline Point: 114 |
Hej
Synes det er super med et nyhedsbrev.
|
|
Jan Lykkegaard
|
|
![]() |
|
H.Mikkelsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2041 |
super fint med en opdatering lidt oftere end med Byggebladet
|
|
Mange hilsner Henning M.
We need more Space |
|
![]() |
|
Karina.W.Hansen ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 02-December-2022 Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 123 |
Super hyggeligt med nyhedsbrev.
Et forslag: Da det nu er et digitalt medie, kunne man jo godt linke til nogle af de omtalte ting direkte på forum
![]() |
|
Karina W. Hansen
-> Instagram profil |
|
![]() |
|
Det vil jeg gerne forsøge mig med! :) Tak for input!
|
|
|
|
![]() |
|
Tak Thomas! Jeg forsøger mig lidt frem!
|
|
|
|
![]() |
|
Brian.Søholm ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 07-Juli-2009 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 652 |
hej Carsten
her ikke modtaget noget nyhedsbrev
|
|
Brian Søholm Larsen
|
|
![]() |
|
Peter.Ejsing ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 22-Maj-2014 Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 775 |
Hej Carsten,
Det samme gælder for mig (og det ligger heller ikke i spam folderen). Kan det hænge sammen med, at jeg har fravalgt at få det fysiske byggeblad? /Peter P.S: Synes det er et super godt initiativ
![]() |
|
Peter Ejsing
|
|
![]() |
|
Hej begge,
Det følger jeg lige op på. I får begge en PM her på forum
|
|
|
|
![]() |
|
C.Behrens ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5255 |
Jeg har lige skullet bruge lidt tid på at overveje dette initiativ. Pro og cons.
I og for sig, så er det da glædeligt at nogen gider at tage initiativ til noget nyt. Eller at nogen vil bruge lidt tid på foreningsarbejde. Stor kado og hatten af for det Carsten. Det er yderst positivt. Nu har jeg altid en lidt kritisk tilgang til tingene og stiller spørgsmål. Det er fordi jeg graver lidt dybere i tingene end de fleste gider at gøre. Nogen gang er det brugbart og andre gange kan det sikkert være skide irriterende. - Særligt for dem som er lidt overfladiske. Jeg spørger mig selv om hvem dette nyhedsbrev skal være henrettet til? Er det til medlemmer? Eller er det et nyhedsbrev som udenforstående kan tilmelde sig til og så følge med i Byggepladens gøren? Hvis det sidste, så skal man i hvert fald passe på med links til forum, da det meste jo er lukket, og så vil de ikke kunne følge linket. Er det møntet til medlemmerne, så spørger jeg mig om hvorfor kan de ikke bare følge med på forum i stedet og få nøjagtigt den samme info der? I så fald virker det lidt som spildt arbejde i mine øjne. Dengang da du Carsten skrev dit kandidatur på forum, der lagde du meget vægt på god kommunikation og dialog i dit skriv. Det synes jeg var rigtig positivt og det blev jeg glad for at læse. Jeg var dog ikke klar over at det var et nyhedsbrev som du havde i tankerne der. Jeg opfattede det dog som var kommunikation og dialog på forum som du havde i tankerne. Jeg fornemmer at vores forum er ved at gå temmelig træt efterhånden. Antallet af poster på forum er gået drastisk nedad de sidste 10 - 15 år. Det er desværre en generel tendens som man ser overalt på alle fora. Samtidig er tonen generelt blevet meget hårdere, så det skræmmer flere og flere væk. Jeg tror at det er pga Facebook, hvor tonen til tider kan være ret hård, og det smitter sikkert af på forum. Jeg ved ikke om det bare er mig der tænker at det er blevet temmelig dødt og kedeligt her på forum efterhånden?! Aktivitets niveauet er ikke ret højt her, sammenlignet med andre forum som jeg er på. Jeg har ofte spurgt mig selv om, at når nu bestyrelsen virker ret bekymret for aktivitetsniveauet her på forum, hvorfor i al verden er de så ikke selv aktive her på forum? Forventer bestyrelsen virkelig at det kun er undersåtterne af medlemmerne som skal være de aktive her på forum? Som jeg ser tingene, så er man da som bestyrelse nød til at vise vejen frem. Gå foran selv som det gode eksempel og selv være med til at skabe noget liv og aktivitet her på forum. Nuvel, der kommer da referater fra bestyrelsesmøder og der bliver afholdt byggekonkurrencer på forum. Det giver da lidt liv. Men HVOR er dialogen mellem bestyrelsen og medlemmerne? Hvor er meningsudvekslingerne? Hvor er dialogen om foreningen og hvilken vej vi skal gå som forening? Den er jo helt død den debat. Det synes jeg er rigtig ærgerligt. Det gør bare at medlemmerne langsom forsvinder og finder andre steder hvor der er mere liv og aktivitet. Der var engang hvor Byggepladen var den helt store spiller og også den eneste LEGO forening i DK. Sådan er det altså bare ikke længere. Der er Byggepladen blevet overhalet indenom for længst og har sovet lidt i timen. Så min egen konklusion og meningen med dette skriv er følgende: Jeg kan ikke helt se meningen med det nyhedsbrev. Et nyhedsbrev er et envejskommunikations middel. En monolog eller talestrøm om du vil. Og som jeg læser nyhedsbrevet, så er det lidt en form for et resume af bestyrelsesreferater og af hvad der foregår på forum og diverse events. Det er i og for sig sikkert fint nok for nogen som ikke følger med. Det er ikke det. Men var det mig der var bestyrelses medlem i dag, så tror jeg nok at jeg havde valgt at bruge kræfterne på at skabe en form for dialog imellem medlemmerne/foreningen og bestyrelsen i stedet for nyhedsbrevet. Det virker som om at der ikke er nogen bro imellem de 2 ting længere. Bestyrelsens medlemmer skriver generelt ikke på forum længere, de svarer ikke i tråden "Tal til bestyrelsen" Dialogen er så at sige helt død. Hvis jeg skal komme med et eksempel, så kan vi tage den seneste ændring i reglerne for Månedens MOC konkurrence i tråden "Se min nyeste skabning" Bestyrelsen kommer med en - for mig temmelig underlig ændring i reglerne. Trods dialog og advarsler til bestyrelsen, så bliver det gennemtrumfet alligevel. Det viser sig ikke at være nogen succes - helt som jeg havde forventet. Medlemmerne synes også et det var en dum ide med den lodtrækning. Der er det så jeg spørger mig selv, hvorfor i al verden spørger bestyrelsen dog ikke medlemmerne på forum om hvad de synes om deres ide inden de gennemtrumfer den ændring? Der mangler simpelthen en form for dialog i foreningen mellem bestyrelsen og medlemmerne. Kan vi da ikke snakke og skrive lidt sammen længere? Lave nogen forventningsafstemninger om hvad det er vi vil som forening? Vil bestyrelse bare køre "deres" egen vej, også når det nu viser sig at det ikke er medlemmernes vej!? Det virker lidt som om men har mistet følingen med foreningen synes jeg. Og det tror jeg skyldes den manglende DIALOG. Så sagt med andre ord, DIALOG fremfor MONOLOG. Brug kræfterne rigtigt.
Og hvis landet ligger sådan at man ikke gider forum, så gider man heller ikke foreningen. Og så er det lidt en langsom død for foreningen som jeg ser det. |
|
Mit Flickr og mit Portfolio
|
|
![]() |
|
Anders.Salomonsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 12-August-2014 Sted: Denmark Region: Fyn Status: Offline Point: 497 |
Jeg synes nyhedsbrevet er en god ide.
|
|
Anders Salomonsen
|
|
![]() |
|
Palle.Haulrich ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 24-Maj-2013 Sted: Vestsjælland Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 6089 |
Jeg syntes også nyhedsbrevet er en rigtig god idé. Det bliver sendt på mail til medlemmerne, så dem der ikke er på Forum så tit, også kan følge med.
Et punkt der kunne være godt at have med, kunne være ‘måneden der kommer’. Såfremt nyhedsbrevet kommer månedligt. Det kunne vær LB frister, udstillinger osv. ligesom en liste, med datoer i kronologisk orden. Til dem er kritiske, så husk at der er kun kommet ét. Afsender skal også lige finde fodslaget og formatet. |
|
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22 |
|
![]() |
|
Søren-Johansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 5580 |
Jeg må også meddele at jeg ikke har fået dette nyhedsbrev. Har tjekket spam mm.
|
|
Søren Johansen
|
|
![]() |
|
Anders.Sinding ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 07-April-2015 Sted: Ishøj Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2901 |
Enig!
|
|
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/ https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/ Anders Sinding |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |