![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Bricklink eller? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Heine ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Oktober-2023 kl. 14:06 |
Hej alle "LEGO nørder"
![]() Jeg har selv været LEGO nørd og medlem af Byggepladens fantastiske fællesskab indtil interessen svandt for vel omkring ti år siden, og lige siden har jeg bare opmagasineret min samling af LEGO, men har nu endelig fået taget mig sammen til at sælge det hele. De mange løse klodser, vil jeg bare sælge til kilopris på dba.dk, Facebook el.lign., men jeg er i tvivl om, hvordan jeg nemmest og smartest sælger de 2-300 sæt (min. 150 er uåbnede), merchandise og byggevejledninger jeg har liggende. Desværre ser det ud til, at være en ret tidskrævende opgave at få en nogenlunde fair pris. Sættene er primært City, Train og Creator (især de modulære bygninger) fra ca. 2003-2013, og nogle enkelte af dem ser ud til at være relativt værdifulde. Min første indskydelse er at få ændret min gamle "køberprofil" på BrickLink til en sælgerprofil, og afsætte alle sættene ad den vej. Men det afstedkommer en del tvivl og spørgsmål, da jeg synes sælgerdelen på BrickLink er relativ svær at overskue:
Jeg håber der er en venlig sjæl eller to, der vil forbarme sig og hjælpe med mine spørgsmål og meget gerne input/gode råd ![]() Mange klodsede hilsner Heine |
|
![]() |
|
Jakob.Hestbæk ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2605 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1. Personligt vill jeg sælge på bricklink. Det koster ganse vist nogen % men kundegrundlaget er større end vel nok enhver FB-gruppe. 2. Da jeg var sælger på Bl var den slags ikke nødvendigt, men det var også før LEGO købte BrickLink. TIN-nummer? Hvad er det? 3. Jeg tror ikke det er anderledes end alle andre steder. Du har dog køberens rating at forholde dig til. 4. Da jeg var sælger tog BL 6% af omsætningen, jeg nåede sjældent op på en omsætning, der reducerede afgiften. Paypal ca. 5% både når du modtager og overfører til egen bankkonto. Du kan altid starte med at lave en liste med dine sæt og sætte dem til salg her.
|
|
![]() |
|
Palle.Haulrich ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 24-Maj-2013 Sted: Vestsjælland Region: Vestsjælland Status: Online Point: 6089 |
Og en liste over merchandise
![]() |
|
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22 |
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5215 |
2.
Salg af en privat LEGO-samling er hverken momspligtigt eller skattepligtigt. Kun hvis du gentagende køber og sælger LEGO-samlinger med profit for øje. 4. Jeg kender ikke den eksakte procentdel Bricklink og PayPal kræver i fees i dag, men mon ikke de hver ligger omkring 5-7,5% af det samlede beløb. Hold dig langt væk fra PayPals ublu valutaveksling, og lad banken om det
![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 23-Oktober-2023 kl. 17:16 |
|
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
|
|
![]() |
|
Anders.F.Porse ![]() Klods ![]() Medlem siden: 02-Maj-2019 Sted: Voel Region: Midtjylland Status: Offline Point: 226 |
Ja lav en liste med dine ting også prøv at sælge dem her
|
|
Anders F. Porse
|
|
![]() |
|
Heine ![]() Gæst ![]() |
Jeg er ved at lave liste over alle MISB-sæt, og vil få taget fotos af brugte sæt, merchandise osv., hvorefter jeg vender retur her på siden. Det kunne være rart at få solgt det til jer - også rigtig gerne samlet, hvis det er realistisk muligt.
Jeg vender retur, når jeg kommer så langt. Men indtil videre en kæmpe tak for jeres svar og indspark, som alle er meget værdsat ![]() De bedste hilsner Heine
|
|
![]() |
|
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7613 |
Er det Olsen? 😄
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Peter.Vingborg ![]() Dæk ![]() ![]() Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 7693 |
Det var også min tanke ![]() |
|
Redaktør på BYGGEBLADET
Layout manager - Pinsen på Hjerl Hede Layout manager - MODUVERSE DANMARK SFW 2023 Layout manager - Byg & Leg - Svendborg Teater Layout manager - Julemessen MAGION Grindsted |
|
![]() |
|
Heine ![]() Gæst ![]() |
Yessirs - godt at 'se' jer igen
![]() |
|
![]() |
|
Trine.Jensen.Hansen ![]() Flise ![]() Medlem siden: 26-April-2023 Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 38 |
Er det muligt at man kan komme og se hvad du har, hvis du bor i nærheden?
|
|
Trine Jensen Hansen
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7113 |
Hej Heine ![]() ![]() Jeg håber du finder hoved og hale i salgsudfordringen (uden at tabe alt for mange penge på det). Vh Ulrik |
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan oprette nye emner i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |