Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Kongens have Odense
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kongens have Odense

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kongens have Odense
    Sendt: 18-Juni-2023 kl. 19:35
Lidt billeder fra selve udstillingen Smile




Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Maj-2023 kl. 17:11
Det ser rigtigt godt ud, Christoffer Clap

Det kunne være en overvejelse værd at skifte de sandgrønne fliser m.m. ud på skulpturen med sandblå for at holde farven ensartet?
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Maj-2023 kl. 15:41
Enig, der er mange detaljer at se på, lige fra flisegang, over blomsterbed og rytterstatuen som kun ses for oven ;-) til de små fortællinger med og uden svaner og er godt bygget.
Lars Kristensen
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Maj-2023 kl. 15:24
Det er et rigtigt godt og hyggeligt byg. Flot at få nogle af hans historier med i bygget
Søren Johansen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Maj-2023 kl. 14:46
Et rigtigt hyggeligt byg, og super fint at "udvide" banegården på den måde. 
En ting jeg særligt ligger mærke til er svanen og den grimme ælling, fede byggetekniker og NPU. 
Benjamin Andersen
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Maj-2023 kl. 13:42
Jeg har været i gang med at bygge en lille modular park på 4 stk 32x32 MILS moduler.
Parken er en interpretation af Kongens have i Odense, som ligger lige overfor den gamle banegård.


Parken har jeg bygget, fordi jeg skal udstille på Danmarks Jernbanemuseum d. 3 - 5 juni sammen med Togklodsen.dk
Dennis Tomsen udstiller bl.a. sin Odense Banegård der, og i forbindelse med den, har jeg udfyldt en tom plads i layoutet, og lavet denne lille version af Kongens Have dertil.


Forrest i parken står rytterstatuen af Christian 9. (Hvor ville jeg dog ønske at TLG kunne lave en sand grøn hest! Tongue )

Inde i parken ligger der en lille sø, hvor der holder både ænder og svaner til.

På en bænk ved søen sidder en smuk ung kvinde og nyder naturen. Hendes kæreste er så sød at bringe hende både en softice og dagens avis, så de kan sidde og hygge sig lidt der i parken.


På en anden bænk sidder der søreme en velkendt lokal digter og er i gang med at skrive et lille eventyr. Gad vide hvad der har inspireret ham til at skrive lige netop der? Kan det mon være ænderne? Eller kan det mon være svaneparret i søen, som ind imellem opfører den yndigste svanedans? Ja, det må det være, for det kan da umuligt være den grimme, grå og kedelige svaneunge som parret har, der har inspirerer digteren til at skrive!?


Håber at i kan lide min lille park?
Se evt. flere billeder i min Flickr mappe.

-Og skulle I have tid og lyst til at kigge forbi Danmarks Jernbanemuseum d. 3 - 5 juni, så kan I læse mere om eventet her. 

På museet kan man bla. også finde den ret berømte traktor 57, som var med i filmen Olsen Banden på Sporet. Man kan også se den gamle kongevogn samt en masse andet spændende gammelt DSB materiel. Man kan også se en replika af Danmarks første tog Odin, som jeg forøvrigt byggede en model af tilbage i 2018. - Den model vil også kunne ses på museet.



Redigeret af C.Behrens - 21-Maj-2023 kl. 15:21
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.