![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Kontingent
Husk at betale kontingent for 2024. Tryk her for at se om du har betalt: Har Jeg betalt? Oplysningerne opdateres regelmæssigt. Oprettet af: Jakob.Bindslet
|
Kongens have Odense |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
C.Behrens ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Maj-2023 kl. 13:42 |
Jeg har været i gang med at bygge en lille modular park på 4 stk 32x32 MILS moduler.
Parken er en interpretation af Kongens have i Odense, som ligger lige overfor den gamle banegård. Parken har jeg bygget, fordi jeg skal udstille på Danmarks Jernbanemuseum d. 3 - 5 juni sammen med Togklodsen.dk Dennis Tomsen udstiller bl.a. sin Odense Banegård der, og i forbindelse med den, har jeg udfyldt en tom plads i layoutet, og lavet denne lille version af Kongens Have dertil. Forrest i parken står rytterstatuen af Christian 9. (Hvor ville jeg dog ønske at TLG kunne lave en sand grøn hest! ![]() Inde i parken ligger der en lille sø, hvor der holder både ænder og svaner til. På en bænk ved søen sidder en smuk ung kvinde og nyder naturen. Hendes kæreste er så sød at bringe hende både en softice og dagens avis, så de kan sidde og hygge sig lidt der i parken. På en anden bænk sidder der søreme en velkendt lokal digter og er i gang med at skrive et lille eventyr. Gad vide hvad der har inspireret ham til at skrive lige netop der? Kan det mon være ænderne? Eller kan det mon være svaneparret i søen, som ind imellem opfører den yndigste svanedans? Ja, det må det være, for det kan da umuligt være den grimme, grå og kedelige svaneunge som parret har, der har inspirerer digteren til at skrive!? Håber at i kan lide min lille park? Se evt. flere billeder i min Flickr mappe. -Og skulle I have tid og lyst til at kigge forbi Danmarks Jernbanemuseum d. 3 - 5 juni, så kan I læse mere om eventet her. På museet kan man bla. også finde den ret berømte traktor 57, som var med i filmen Olsen Banden på Sporet. Man kan også se den gamle kongevogn samt en masse andet spændende gammelt DSB materiel. Man kan også se en replika af Danmarks første tog Odin, som jeg forøvrigt byggede en model af tilbage i 2018. - Den model vil også kunne ses på museet. Redigeret af C.Behrens - 21-Maj-2023 kl. 15:21 |
|
Mit Flickr og mit Portfolio
|
|
![]() |
|
Benjamin.Andersen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 24-Februar-2019 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1453 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et rigtigt hyggeligt byg, og super fint at "udvide" banegården på den måde.
En ting jeg særligt ligger mærke til er svanen og den grimme ælling, fede byggetekniker og NPU.
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Søren-Johansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 5585 |
Det er et rigtigt godt og hyggeligt byg. Flot at få nogle af hans historier med i bygget
|
|
Søren Johansen
|
|
![]() |
|
Lars.Kristensen ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2081 |
Enig, der er mange detaljer at se på, lige fra flisegang, over blomsterbed og rytterstatuen som kun ses for oven ;-) til de små fortællinger med og uden svaner og er godt bygget.
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5216 |
Det ser rigtigt godt ud, Christoffer
![]() Det kunne være en overvejelse værd at skifte de sandgrønne fliser m.m. ud på skulpturen med sandblå for at holde farven ensartet? |
|
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5216 |
Lidt billeder fra selve udstillingen ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |