![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
|
Agrofive. The agricultural spaceport |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Benjamin.Andersen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 24-Februar-2019 Region: Midtsjælland Status: Online Point: 1190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Marts-2023 kl. 11:58 |
Velkommen til pløjeringen. Vent .. det er måske ikke den rigtige måde at starte på. Det skal lyde lidt mere professionelt tror jeg. Så vi kalder den AGROfive. The agricultural spaceport. Det var bedre... I en nær fremtid hvor jorden af et utal af grunde i godt selv kan regne ud er blevet ubeboelig. (primært pga prisen på smør) lever vi i rum kolonier i galaksens afkroge. Men uden rokost, duer helten ikke eller hvordan den nu er. Så derfor har man bygget de her grøntkolonier hvor der dyrkes alverdens sunde ting som ingen gider æde. Men jo er tvunget til fordi protein grød fra larve farmene lyder endnu værre. Velbekomme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Benjamin.Andersen - 15-Marts-2023 kl. 12:08 |
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Niels.J.Smedegaard ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 21-April-2018 Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 711 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hyggeligt byg.
|
|
Mvh
Niels Lego Abuser Group |
|
![]() |
|
Benjamin.Andersen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 24-Februar-2019 Region: Midtsjælland Status: Online Point: 1190 |
Lige præcis et hyggebyg. Lidt sjove ideer og ikke det store hovedbrud.
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Lasse.Deleuran ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3515 |
Der er noget rigtigt godt NPU i detaljerne - lidt Silent Running i sin atmosfære.
|
|
![]() |
|
Jakob.Hestbæk ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2486 |
"Jorden er blevet ubeboelig p.g.a. prisen på smør."
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Tak Lasse. Det er altid en sjov opgave at udtrykke noget i microscala. Jeg må lige google "silent running" 😅
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Hvad griner du af?! Det er altså et alvorligt problem. 😵😂
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Søren-Johansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 5346 |
Det er nok noget af det bedste jeg har set i lang tid. Sjov historie og fine teknikker.
|
|
Søren Johansen
|
|
![]() |
|
Nikolai.O.M.Nissen ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 07-Juni-2017 Sted: Herning Region: Midtjylland Status: Offline Point: 369 |
Virkelig kreativt! Jeg kommer til at tænke på designet af "Elysium". |
|
![]() |
|
Mange tak. 💪
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Mange tak gamle Jas.
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Tak, det har helt sikkert også været en inspiration, jeg har flere gange været i gang med at bygge Elysium med en diameter på en meter ca. Der er bare lige nogle tekniske udfordringer når man kommer op i den størrelse. Den bliver meget tung desværre. Men en dag løser jeg det.
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7057 |
Genialt – når byggeteknik og fantasi mødes og går op i en højere
enhed. Og så får det lige en lækker sokkel at stå på. Er det officielle
'Tile, Round 1 x 1' med bogstaver? Som det jo er med micro, er det også bare super nuttet ![]() Udover
at jeg ved man kan sætte noget fast på de der larvefødder, kan jeg ikke
lige gennemskue resten af indersidestrukturen, men det er vel der det
er startet...
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Mange tak. Ja det er fra et af de der dots sæt hvor man kan lave navneskilte eller sårn. De er meget fine syntes jeg. Ja microscala er super nuttet nemlig. Lidt micromachines agtigt. Jeg kan lige ligge et billede op af bygge teknikken når jeg kommer hjem senere. Det er meget simpelt.
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Jens.P.Troelsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 09-April-2019 Region: Østjylland Status: Offline Point: 478 |
Super fedt byg - og sjov historie :)
Hvad er det for nogle kæde-elementer du har brugt (de sorte)? Er det samme slags som er med i feks. #42140 ? Det er super fedt tænkt, jeg gad godt se den i virkligheden! ps. grød fra larvefarme? Så hellere en gulerod, tak :)
Redigeret af Jens.P.Troelsen - 17-Marts-2023 kl. 09:08 |
|
![]() |
|
Mange tak. Det er lige præcis det element, der er to huller i hvert led hvor der kan sidde Technic pins. Så har jeg for også lige at svare på et spørgsmål længere oppe, bare bygget en masse små moduler der er 5 bredde, når de 50 dele klikkes på, lukker det næsten hullerne i det øverste lag.
![]() Og selv baserne sidder løst imellem de små paneler der klemmer på siderne. ![]() |
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Jeg tager den med til klodsfest btw.
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Karina.W.Hansen ![]() Flise ![]() ![]() Medlem siden: 02-December-2022 Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 18 |
Den er mega cool! ![]() ![]() Jeg synes også bare at microscale kan noget.
|
|
Karina W. Hansen
-> Instagram profil |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7057 |
Tak for demonstrationen, Benjamin. Cool design. En udfordring kunne være at finde et andet greb end technic pins i bunden af 1x3 klodsen, men det holder sikkert fint nok
![]() |
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Mange tak Karina. 🙏
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |