Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Agrofive. The agricultural spaceport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Agrofive. The agricultural spaceport

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Agrofive. The agricultural spaceport
    Sendt: 15-Marts-2023 kl. 11:58
Velkommen til pløjeringen. Vent .. det er måske ikke den rigtige måde at starte på. Det skal lyde lidt mere professionelt tror jeg. Så vi kalder den AGROfive. The agricultural spaceport. Det var bedre... I en nær fremtid hvor jorden af et utal af grunde i godt selv kan regne ud er blevet ubeboelig. (primært pga prisen på smør) lever vi i rum kolonier i galaksens afkroge. Men uden rokost, duer helten ikke eller hvordan den nu er. Så derfor har man bygget de her grøntkolonier hvor der dyrkes alverdens sunde ting som ingen gider æde. Men jo er tvunget til fordi protein grød fra larve farmene lyder endnu værre. Velbekomme 





Redigeret af Benjamin.Andersen - 15-Marts-2023 kl. 12:08
Benjamin Andersen
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 948
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 13:21
Hyggeligt byg.
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 14:46
Lige præcis et hyggebyg. Lidt sjove ideer og ikke det store hovedbrud. 
Benjamin Andersen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 16:35
Der er noget rigtigt godt NPU i detaljerne - lidt Silent Running i sin atmosfære.
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 17:08
"Jorden er blevet ubeboelig p.g.a. prisen på smør." 7273
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 17:12
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Der er noget rigtigt godt NPU i detaljerne - lidt Silent Running i sin atmosfære.

Tak Lasse. Det er altid en sjov opgave at udtrykke noget i microscala. 
Jeg må lige google "silent running" 😅
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 17:13
Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

"Jorden er blevet ubeboelig p.g.a. prisen på smør." 7273

Hvad griner du af?! Det er altså et alvorligt problem. 😵😂
Benjamin Andersen
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 20:32
Det er nok noget af det bedste jeg har set i lang tid. Sjov historie og fine teknikker.
Søren Johansen
Til top
Nikolai.O.M.Nissen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 07-Juni-2017
Sted: Herning
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 403
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikolai.O.M.Nissen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 23:30
Virkelig kreativt! Jeg kommer til at tænke på designet af "Elysium".

Nikolai Nissen
Min flickr profil

Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 08:24
Mange tak. 💪
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 08:25
Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:

Det er nok noget af det bedste jeg har set i lang tid. Sjov historie og fine teknikker.

Mange tak gamle Jas. 
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 08:27
Citat: Nikolai.O.M.Nissen Nikolai.O.M.Nissen skrev:

Virkelig kreativt! Jeg kommer til at tænke på designet af "Elysium".


Tak, det har helt sikkert også været en inspiration, jeg har flere gange været i gang med at bygge Elysium med en diameter på en meter ca. Der er bare lige nogle tekniske udfordringer når man kommer op i den størrelse. Den bliver meget tung desværre. Men en dag løser jeg det. 
Benjamin Andersen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 10:57
Genialt – når byggeteknik og fantasi mødes og går op i en højere enhed. Og så får det lige en lækker sokkel at stå på. Er det officielle 'Tile, Round 1 x 1' med bogstaver?

Som det jo er med micro, er det også bare super nuttet LOL Gode detaljer på indersiden. Ringworld i meget forsimplet udgave. Og selvfølgelig et par rumskibe, for lidt ekstra kontekst.

Udover at jeg ved man kan sætte noget fast på de der larvefødder, kan jeg ikke lige gennemskue resten af indersidestrukturen, men det er vel der det er startet...
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 13:59
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Genialt – når byggeteknik og fantasi mødes og går op i en højere enhed. Og så får det lige en lækker sokkel at stå på. Er det officielle 'Tile, Round 1 x 1' med bogstaver?

Som det jo er med micro, er det også bare super nuttet LOL Gode detaljer på indersiden. Ringworld i meget forsimplet udgave. Og selvfølgelig et par rumskibe, for lidt ekstra kontekst.

Udover at jeg ved man kan sætte noget fast på de der larvefødder, kan jeg ikke lige gennemskue resten af indersidestrukturen, men det er vel der det er startet...

Mange tak. Ja det er fra et af de der dots sæt hvor man kan lave navneskilte eller sårn. De er meget fine syntes jeg. 
Ja microscala er super nuttet nemlig. Lidt micromachines agtigt. 
Jeg kan lige ligge et billede op af bygge teknikken når jeg kommer hjem senere. Det er meget simpelt. 
Benjamin Andersen
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 09:08
Super fedt byg - og sjov historie :) 

Hvad er det for nogle kæde-elementer du har brugt (de sorte)? Er det samme slags som er med i feks. #42140 ? Det er super fedt tænkt, jeg gad godt se den i virkligheden!

ps. grød fra larvefarme? Så hellere en gulerod, tak :) 


Redigeret af Jens.P.Troelsen - 17-Marts-2023 kl. 09:08
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 09:26
Mange tak. Det er lige præcis det element, der er to huller i hvert led hvor der kan sidde Technic pins. Så har jeg for også lige at svare på et spørgsmål længere oppe, bare bygget en masse små moduler der er 5 bredde, når de 50 dele klikkes på, lukker det næsten hullerne i det øverste lag. 


Og selv baserne sidder løst imellem de små paneler der klemmer på siderne. 

Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 09:28
Jeg tager den med til klodsfest btw. 
Benjamin Andersen
Til top
Karina.W.Hansen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-December-2022
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 134
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karina.W.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Marts-2023 kl. 18:05
Den er mega cool! Smile Du holder din sædvanlige standard Wink
Jeg synes også bare at microscale kan noget.
Karina W. Hansen
-> Instagram profil
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Marts-2023 kl. 20:22
Tak for demonstrationen, Benjamin. Cool design. En udfordring kunne være at finde et andet greb end technic pins i bunden af 1x3 klodsen, men det holder sikkert fint nok Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2023 kl. 08:38
Citat: Karina.W.Hansen Karina.W.Hansen skrev:

Den er mega cool! Smile Du holder din sædvanlige standard Wink
Jeg synes også bare at microscale kan noget.

Mange tak Karina. 🙏
Benjamin Andersen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.