![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Kontingent
Husk at betale kontingent for 2024. Tryk her for at se om du har betalt: Har Jeg betalt? Oplysningerne opdateres regelmæssigt. Oprettet af: Jakob.Bindslet
|
Holckenhus |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Esben.K ![]() Panel ![]() Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2023 kl. 17:25 |
Holckenhus på H.C. Andersens Boulevard i København er opført i 1893 og har gennem årene huset en lang række billedkunstnere. Jeg cykler ofte forbi og har længe gerne villet bygge huset i LEGO klodser.
Flere billeder i dette Flickr album. Modellen var udstillet til Klodsfest i Næstved men jeg har først fået taget gode billeder for nylig. Hvad synes I om den? Esben ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Jimmy.Mikkelsen ![]() Flise ![]() Medlem siden: 30-Januar-2022 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som altid imponerende byg fra din side. Alle detaljer er med og er placeret hvor de skal. Rigtig flot .
|
|
Jimmy Mikkelsen
|
|
![]() |
|
Niels.J.Smedegaard ![]() Panel ![]() Medlem siden: 21-April-2018 Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 874 |
Den er feeej.👍
|
|
Mvh
Niels Lego Abuser Group |
|
![]() |
|
Anders.R.Kristensen ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 25-Januar-2021 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 477 |
Ja, jeg så den i Næstved. Den er meget vellykket!
|
|
Anders Ringgaard Kristensen
|
|
![]() |
|
Tina.Haulrich ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Ambassadør Medlem siden: 19-Marts-2013 Sted: Danmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 3282 |
Som altid høj klasse fra dig.
Specielt stueplan er jeg vild med. Du har ramt detaljerne spot on. Din model er faktisk pænere end virkeligheden😉
|
|
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things with weird people" |
|
![]() |
|
NielsOttoHansen ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 23-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 151 |
Imponerende - virkelig høj klasse.
|
|
Niels Otto Søndertoft Hansen
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7113 |
Det er super flot. Diverse offsets og facade-tiles er dejligt
effektfulde, ikke mindst med den efterhånden ikke helt nye, men
fantastiske Tile, Modified 2 x 2 Triangular, som kan erstatte en Slope 45°, og passer meget lettere i matematikken. Og
du har også fået miljø med – jeg er vild med bagsiden/baggården, men
også træet ved siden af med cykelstativ og buskads. Og selve vinduerne,
med gardiner og ham der kigger ud. Hos mig sætter den slags automatisk
historier/fantasi igang med hvem der bor der. Bygningen mindede mig et splitsekundt om Caspar Bennedsens Hotel d'Angleterre
(men dog er ens på begge sider, hvormed den også kan betragtes inde fra
foyen). Begge flotte bygninger/MOCs, der som eksempel ville kunne gøres
mindre dybe end de i virkelighedener er, hvis de f.eks. skulle
udstilles på en hylde uden særlig meget plads til at rage ud. Jeg
ved ikke hvorfor det fryder mig lidt ekstra med de Reddish Brown
vinduer. Måske fordi det giver lidt mere stil til byggeriet at de ikke
bare er hvide og falder sammen med resten. Det giver bare lidt ekstra
dybde, og ja, det er jo også sådan det ser ud i virkeligheden. Taget
fungerer super godt med 45° og 75° slopes. Det er en byggeteknisk
videnskab at bruge (wedge)plates og tiles til tag, og det ser vi jo nok
fra din hånd den dag du får en udfordring der kan gøre brug af det
![]() |
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Esben.K ![]() Panel ![]() Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1755 |
Tak for kommentarerne, allesammen.
Facaden i stueetagen hvor det hele vender sidelæns var også noget af det der tog mig længst tid... der er en del avanceret SNOT inde bag ved :-) Jeg kan godt lide de klassiske tagklodser... men en eller anden dag må jeg prøve wedgeplates. Esben
|
|
![]() |
|
Brian.Vestergaard ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 29-Januar-2019 Sted: Kolding Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 237 |
Esben det ser jo rigtig godt ud. Hvor lang tid har du brugt på det ?
|
|
Brian Vestergaard
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7113 |
![]() |
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |