Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Holckenhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holckenhus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Holckenhus
    Sendt: 11-Marts-2023 kl. 17:25
Holckenhus på H.C. Andersens Boulevard i København er opført i 1893 og har gennem årene huset en lang række billedkunstnere. Jeg cykler ofte forbi og har længe gerne villet bygge huset i LEGO klodser.

Flere billeder i dette Flickr album.

Modellen var udstillet til Klodsfest i Næstved men jeg har først fået taget gode billeder for nylig.

Hvad synes I om den?

Esben








Til top
Jimmy.Mikkelsen Se drop down
Flise
Flise


Medlem siden: 30-Januar-2022
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 68
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jimmy.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2023 kl. 17:44
Som altid imponerende byg fra din side. Alle detaljer er med og er placeret hvor de skal. Rigtig flot .
Jimmy Mikkelsen
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 948
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2023 kl. 17:58
Den er feeej.👍
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
Anders.R.Kristensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Januar-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 506
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.R.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2023 kl. 18:18
Ja, jeg så den i Næstved. Den er meget vellykket!
Anders Ringgaard Kristensen
Til top
Tina.Haulrich Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Ambassadør

Medlem siden: 19-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 3433
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Tina.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 11:20
Som altid høj klasse fra dig.

Specielt stueplan er jeg vild med. Du har ramt detaljerne spot on. Din model er faktisk pænere end virkeligheden😉
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things
with weird people"
Til top
NielsOttoHansen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 23-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 151
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér NielsOttoHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 11:33
Imponerende - virkelig høj klasse.
Niels Otto Søndertoft Hansen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 10:38
Det er super flot. Diverse offsets og facade-tiles er dejligt effektfulde, ikke mindst med den efterhånden ikke helt nye, men fantastiske Tile, Modified 2 x 2 Triangular, som kan erstatte en Slope 45°, og passer meget lettere i matematikken.

Og du har også fået miljø med – jeg er vild med bagsiden/baggården, men også træet ved siden af med cykelstativ og buskads. Og selve vinduerne, med gardiner og ham der kigger ud. Hos mig sætter den slags automatisk historier/fantasi igang med hvem der bor der.

Bygningen mindede mig et splitsekundt om Caspar Bennedsens Hotel d'Angleterre (men dog er ens på begge sider, hvormed den også kan betragtes inde fra foyen). Begge flotte bygninger/MOCs, der som eksempel ville kunne gøres mindre dybe end de i virkelighedener er, hvis de f.eks. skulle udstilles på en hylde uden særlig meget plads til at rage ud.

Jeg ved ikke hvorfor det fryder mig lidt ekstra med de Reddish Brown vinduer. Måske fordi det giver lidt mere stil til byggeriet at de ikke bare er hvide og falder sammen med resten. Det giver bare lidt ekstra dybde, og ja, det er jo også sådan det ser ud i virkeligheden.

Taget fungerer super godt med 45° og 75° slopes. Det er en byggeteknisk videnskab at bruge (wedge)plates og tiles til tag, og det ser vi jo nok fra din hånd den dag du får en udfordring der kan gøre brug af det Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 13:05
Tak for kommentarerne, allesammen.

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Det er super flot. Diverse offsets og facade-tiles er dejligt effektfulde, ikke mindst med den efterhånden ikke helt nye, men fantastiske Tile, Modified 2 x 2 Triangular, som kan erstatte en Slope 45°, og passer meget lettere i matematikken.

Taget fungerer super godt med 45° og 75° slopes. Det er en byggeteknisk videnskab at bruge (wedge)plates og tiles til tag, og det ser vi jo nok fra din hånd den dag du får en udfordring der kan gøre brug af det Smile

Facaden i stueetagen hvor det hele vender sidelæns var også noget af det der tog mig længst tid... der er en del avanceret SNOT inde bag ved :-)

Jeg kan godt lide de klassiske tagklodser... men en eller anden dag må jeg prøve wedgeplates.

Esben
Til top
Brian.Vestergaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 29-Januar-2019
Sted: Kolding
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 257
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian.Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Marts-2023 kl. 09:28
Esben det ser jo rigtig godt ud. Hvor lang tid har du brugt på det ? 
Brian Vestergaard
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2023 kl. 13:58
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

... der er en del avanceret SNOT inde bag ved :-)
Det skal der være LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.