Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - DSB Litra SE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSB Litra SE

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Benny.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2018
Sted: Skive
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1708
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Marts-2023 kl. 13:05
Hvor meget frigang er der over skinnen i forhold til tandhjul og skørter ...

Til top
Daniel.B.Pagh Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 07-Februar-2023
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.B.Pagh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Marts-2023 kl. 13:18
Jeg vil tro at der er nok distance fra skinnen til siderne... nok lige til 1 plade tykkelse. Hvis det ikke virker, kan jeg nok godt ombygge den lidt så den får 2 pladers tykkelse til siderne.
Daniel Bror Edelbo Kold Pagh
Til top
Daniel.B.Pagh Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 07-Februar-2023
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.B.Pagh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 13:57
Så er jeg tilbage igen. med opdateringer galore! 
Det lykkedes at bygge toget, eller, halvejs i det mindste, og skulle til at teste på skinner da.... 
tja, den kommer ikke til at ske på Lego's skarpe sving. de 2 hjul i midten a toget, presser mod hinanden for at presse den ene ud. Det skaber nok modstand til, at motorne ikke kan skubbe den igemmen. Så er lidt på spanden i det tilfælde. 


Hvis nogen har et forslag, vil jeg gerne læse dem... 
For nu, vil jeg nok prøve istedet for en 4 vogns model, istedet for 8 vogns. Burde kunne lade sig gøre ^^ 
Daniel Bror Edelbo Kold Pagh
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Juli-2023 kl. 19:33
Citat: Daniel.B.Pagh Daniel.B.Pagh skrev:


Hvis nogen har et forslag, vil jeg gerne læse dem... 
For nu, vil jeg nok prøve istedet for en 4 vogns model, istedet for 8 vogns. Burde kunne lade sig gøre ^^ 

Jeg har jo også bygget en version af S-toget for længe siden, så jeg kender lidt til problematikken. Hvis ikke du har mod på at lave tætte koblinger med elastikker, så vil jeg anbefale at koble vognene med technic liftarms så overgangen får to i stedet for et rotationspunkt (også foreslået tidligere i tråden). Det skulle gerne sørge for at vognene har tilstrækkeligt frirum så hjulene ikke presses mod skinnerne i svingene.

Esben
Til top
Daniel.B.Pagh Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 07-Februar-2023
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.B.Pagh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Juli-2023 kl. 19:41
Det kunne godt tænkes, at det er den vej man skulle gå, i forhold til hjulene i midten. Det må komme til den næste version, jeg nok tænker kommer på et eller andet tidspunkt ^^ Med de brikker jeg bruger, skal jeg nok ombygge den hele for at få plads til det. men det er en god ide! Tak Esben :)
Daniel Bror Edelbo Kold Pagh
Til top
Daniel.B.Pagh Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 07-Februar-2023
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.B.Pagh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-August-2023 kl. 16:32
DSB Litra SE
Så lykkedes det. Mit første forsøg på en "Litra SE" Fra DSB, også kendt som S-Toget i Hovedstads området. 
"Litra SE" Består af 4 vogne, istedet for de kendte 8 vogne, som kaldes for "Litra SA"

Der er 2 motorer, cirka 1550 klodser brugt, og kan bruges på lego's Officiele bane dele. 
Da dette er mit førstte forsøg, er der områder jeg kan helt sikkert forbedre mig til et fremtidigt forsøg nr 2. Kendte problemer: Ikke nok kontakt på hjul til skinner, Skal sættes samlet, Siderne er lidt for løse. 

Men for nu, er jeg glad for min færdige model, og ser frem til fremtidige udfordringer.





Redigeret af Daniel.B.Pagh - 06-August-2023 kl. 16:32
Daniel Bror Edelbo Kold Pagh
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2115
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-August-2023 kl. 18:26
Ikke tosset af et første byg, synes du rammer især siderne rigtig godt, hvor fronten sikkert godt kan klare en makeover på et tidspunkt.
Lars Kristensen
Til top
Anders.R.Kristensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Januar-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 510
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.R.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-August-2023 kl. 19:28
Rigtigt flot! 
Anders Ringgaard Kristensen
Til top
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 05-Januar-2010
Sted: Denmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1496
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2023 kl. 12:36
Flot bygget Daniel!

Jeg tænkte på, om ikke du skulle kikke forbi Togklodsens næste udstilling på Teknisk Museum i Helsingør, den 9-10 september?

Vi har både en Litra SE og en Litra MM (S-tog generation 2) kørende rundt på vores anlæg.

 * * *

Togklodsen er Danmarks eneste modeljernbaneklub der stiller op med togmodeller og anlæg udelukkende bygget i LEGO.

Og så er vi i øvrigt alle sammen medlemmer af Byggepladen :-).

Her et par videoer fra vores seneste udstillinger:








Redigeret af Lars.Mogensen - 07-August-2023 kl. 12:39
Til top
Daniel.B.Pagh Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 07-Februar-2023
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.B.Pagh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2023 kl. 00:03
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Ikke tosset af et første byg, synes du rammer især siderne rigtig godt, hvor fronten sikkert godt kan klare en makeover på et tidspunkt. 

Helt enig at fronten kan bruge et makeover på et tidspunkt, Nok når jeg prøver igen på en SA Model i fremtiden ^^ 

Citat: Lars.Mogensen Lars.Mogensen skrev:

Flot bygget Daniel!

Jeg tænkte på, om ikke du skulle kikke forbi Togklodsens næste udstilling på Teknisk Museum i Helsingør, den 9-10 september?

Vi har både en Litra SE og en Litra MM (S-tog generation 2) kørende rundt på vores anlæg.

Mange tak! Det lyder interesandt må jeg godt sige, så jeg kommer gerne med til September :) for at se om det er noget for mig eller ej ;) 
Daniel Bror Edelbo Kold Pagh
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.