![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
|
DSB Litra EA (8 bred) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dennis.Tomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 4884 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2023 kl. 11:19 |
Efter en længere pause med byggeriet af kørende materiale er endnu et af mine lokomotiver blevet nydesignet til 8 knopper i bredden. Nu skal det først færdigbygges og gennemtestes. Derefter skal der tages fotos, så det kan deltage i Månedens MOC, og sidst men ikke mindst så skal det da med på udstillingerne ![]() DSB Litra EA Det er tale om EA3024 navngivet "O K Kristiansen" ![]() Forhistorie: De Danske Statsbaners første elektriske lokomotiv blev anskaffet i forbindelse med elektrificeringen af hovedstrækningerne og bygget af Henschel & Sohn i Tyskland (de første to) og siden af Scandia herhjemme. 22 lokomotiver blev bygget fra 1983 til 1992. 1 lokomotiv EA3001 blev udrangeret i 2016 og ophugget i 2017. 16 lokomotiver blev solgt til Bulgarien og Rumænien fra 2007 til 2010. De resterende 4 blev solgt til Bulmarket i Bulgarien i 2021. Det tilbageværende lokomotiv EA3004 blev overført til Danmarks Jernbanemuseum i 2020. Min model: DSBs "moderne" rød & sorter farvedesign anvendt i 1980erne. Skala: 1:46 Længde: 54 knopper fra puffer til puffer Brede: 8 knopper Klodsforbrug: 1.382 (BuWizz), 1.388 (PU) or 1.386 (PF) Drift: 2 L-motorer (BuWizz & PF) eller 2 M-motorer (PU) Strøm: BuWizz 2.0 eller 1 AAA PF/PU batteriboks Styring: BuWizz, PU eller SBrick Designet: 2023 Alle billederne er renders med højeste indstillinger i Stud.io og hjemmelavede grafik tilføjet via PartDesigner. Min 6 knopper brede version fra 2011: https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12065&title=dsb-litra-ea ![]() Forfra: ![]() Sideprofil: De to bars op til førerrummet holdes fast ved hjælp af en tynd snor (eller elastik) igennem de smalle sprækker på hver side af de 1x1 runde plader. ![]() Nem adgang og rummelig med et forholdsvis korrekt interiør med de forskellige muligheder for drift, strøm og styring: ![]() Bogiedesignet med MS toghjul som er lidt større (+1 plade) end LEGOs standard toghjul: ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-Februar-2023 kl. 02:08 |
|
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
|
|
![]() |
|
Jimmy.Mikkelsen ![]() Knop ![]() Medlem siden: 30-Januar-2022 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er ikke Lego tog mand. Men virkelig flot og imponerende byg .
|
|
Jimmy Mikkelsen
|
|
![]() |
|
Lasse.Deleuran ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3515 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja den er virkelig blevet flot!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |