Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - BRICK House 'Micro' (opdatering)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BRICK House 'Micro' (opdatering)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: BRICK House 'Micro' (opdatering)
    Sendt: 13-December-2022 kl. 14:33
Citat: Sandra.Almeida Sandra.Almeida skrev:

Den printede er meget realistisk!
Uden print, er jeg mest for den farvede.

Jeg synes at i den hvid, burde du går "purist" og kun bruge sort/grå/hvid elementer. De grønne elementer passer ikke rigtig i modelen, IMHO. Dog findes der grå blomster? (okay, den findes i LBG, ikke den rigtig grå, men bedre end intet).
Tak for din kommentar. Jeg brugte den hvide stil til kbh-modellen i LEGO House, hvor jeg også havde mørkeblåt vand og en alm. grøn til tæer/vækster (modsat mange grøn i farvemodellen) og det var jeg ret godt tilfreds med. Jeg har prøvet sort/hvid/grå af og jeg synes det er for kontrastløst for dem der evt. skal kigge på det Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2022 kl. 14:27
Den printede er meget realistisk!
Uden print, er jeg mest for den farvede.

Jeg synes at i den hvid, burde du går "purist" og kun bruge sort/grå/hvid elementer. De grønne elementer passer ikke rigtig i modelen, IMHO. Dog findes der grå blomster? (okay, den findes i LBG, ikke den rigtig grå, men bedre end intet).

Redigeret af Sandra.Almeida - 11-December-2022 kl. 14:28
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 23:02
Jeg har opdateret indlægget med tekst og nye billeder.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-November-2022 kl. 16:11
Super fint microbyg
Benjamin Andersen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Online
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 12:12
Det nye billede gør oplevelsen af ens byggeri total!
Lars Kristensen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 11:35
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Den med farver på er absolut en favorit :-) - især hvis du drejer enten luftfoto eller model 90° så de passer i retning. Småt men rigtig flot!
Tak Smile Jeg har opdateret indlægget med et billede fra den anden vinkel. Jo, det er lidt småt Big smile Ligesom mit Kbh-byg, er denne lille størrelse tænkt til at det så overhovedet er indenfor rækkevidde at kunne lave noget mere af Billund rundtom. Den største udfordring ville utvivlsomt blive selve Legoland LOL og det nye medarbejderhus.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Online
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 08:42
Den med farver på er absolut en favorit :-) - især hvis du drejer enten luftfoto eller model 90° så de passer i retning. Småt men rigtig flot!
Lars Kristensen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 06:22
Opdatering: BRICK House 'Micro'
For en uge siden var jeg lige lovlig hurtig på aftrækkeren og fremiste mit mikro-bud på LEGO House, som jeg var igang med. Det var dog ikke færdigt og det skulle jeg åbenbart lige fatte. Der er stadigvæk nogle elementer som jeg mangler til den fysiske model, men hermed resultatet i den endelige skala. Hvilken version er den bedste? A)Farve, B) Hvid eller C) med printede elementer?





- - -
Oprindelige indlæg:
Som vi alle ved, ligger LEGO House, Home of the Brick midt i bette Billund. Dette højtelskede, danske stykke arkitektur har der allerede været bygget en del forskellige LEGO modeller af, store som små, af fans og af TLG selv. Dog virker det til at der stadigvæk er en lille bitte plads til en variant mere.

Lige siden åbningen af huset tilbage i 2017, har jeg eksperimenteret med en model i en skala jeg har en svaghed for, ca. 1:1400. For nyeligt blev en ny, officiel model af huset offentliggjort i forbindelse med sættet '40563 Hyldest til LEGO® House GWP', som man får når man køber for over 1860 kroner. Denne model skulle ifølge en anmelder være den mindste model hvor man stadigvæk kunne genkende huset.

Nu fik jeg så pludselig lyst til at genoptage mit lille projekt LOL Efter et lille natte-maraton, er resultatet nu endelig færdigt, i både hvid arkitekt-stil samt i fuld farve. Jeg tænkte på at lave det sædvanlige fliseskilt a la 'Micro House', men jeg endte med at droppede det, så det må man selv forestille sig.

Et par bemærkninger: Det rigtige byggeri er ikke så symmetrisk som man ved første øjekast kunne tro, men den detaljegrad måtte jeg opgive. Nogle tiles/fliser i modellen ser måske ud til at ligge løst, men det gør de ikke Wink




Edit: Et billede fra den anden vinkel:



Et luftfoto til sammenligning:
luftfoto















Redigeret af Ulrik.Hansen - 06-December-2022 kl. 21:49
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.