Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Skibe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skibe

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Peter.Louv Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 21-Maj-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Peter.Louv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skibe
    Sendt: 07-November-2022 kl. 00:02
Først byggede jeg Black Pearl og derefter det hvide skib som jeg kalder HMS Imperial. De er næsten ens, bortset fra bagerste mast er længere tilbage på HMS Imperial.
Jeg havde ellers forsøgt at lave Black Pearl så naturtro som muligt, men overså hvor masten stod i forhold til roret LOL
Begge skibe er ca 110cm i længden uden bovmasten, og 90cm fra vand til højeste mast.
Sejl er lavet af Tim Begovic fra Østrig






Til top
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 09:31
Super flotte skibe Thumbs Up
Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Johnny.Lind Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 08-Februar-2021
Sted: Jyderup
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 58
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 14:35
Et par super seje skibe 48
Hr Lind
Johnny Lind
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 14:59
Ja! De er bare seje. flotte flotte skibe!👍😎
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 16:11
Vildt imponerende. Er det en generel interesse for sejlskibe? Det må have taget længe at designe, inkl. studier af billeder etc. En anden ting: Er der interiør?

Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Penny.Mei.Stolpe Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 04-November-2022
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 421
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Penny.Mei.Stolpe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 16:32
Nu ved jeg ikke om der er regler for brug af stærke gloser i dette forum, så jeg vil komme med den tamme "woah!!!!" reaktion.

Hold nu kegle hvor de er fede. 
Penny Mei Stolpe
Til top
Mikkel.L.Gehrke Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2022
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mikkel.L.Gehrke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 16:56
Super fedt byg, jeg kan ikke beskrive hvor vildt jeg synes det er. Er der interiør?
Mikkel Lippert Gehrke
Til top
Peter.Louv Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 21-Maj-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Louv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 20:41
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Vildt imponerende. Er det en generel interesse for sejlskibe? Det må have taget længe at designe, inkl. studier af billeder etc. En anden ting: Er der interiør?

Mange tak 🙏
Ingen særlig interesse for skibe som sådan nej, men kæmpe interesse for pirat Lego LOL
Jeg er igang med et større layout af vand og pirat øer, og det er meningen det skal sejle en del skibe rundt i vandet :)
Jeg har dog muligvis regnet lidt skævt i forhold til størrelsesforhold, fordi der skal virkelig meget vand til, at så store skibe passer ind.
Black Pearl tog ca 100 timer at bygge og det hvide tog 80 timer. Jeg designede undervejs, hvad der lige passede ind.
Der er ca 70 kanoner under dæk, på hver skib. De kan køres frem og tilbage, og altså trækkes ud af lugern.
Ser lige om jeg kan finde lidt billeder 👍


Til top
Peter.Louv Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 21-Maj-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Louv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 20:58
Jeg har ikke noget billede af interiør. Men Jack Sparrow har da en fin kahyt med et bord, hvorpå alt hvad en rigtig pirat skal bruge :) (rom, sværd, skattekort osv)
Fandt dog et par billeder af agterstavnen,s om jeg synes er meget flotte.
Der er brugt technic bælter til at lave lanternerne. (fik ideen fra nettet og lavede lidt om på dem)




Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 22:12
Virkelig fede detaljer Smile Min første tanke var 'pirat greebling' 😂

Ang. størrelse, så bliver byggerier tit kolosale i layouts når folk prioriterer detaljer fremfor helhed, og f.eks. tager alle vinduesfag etc. med. Det er en kunst at lære at skære lidt ned på det uden at det koster for mange detaljer og bliver for meget babyversion. En vellignende karrikatur får snildt budskabet igennem, og så er der både plads og elemeter til mere liv, mere "mangfoldighed" i layoutet.

Er du ellers stødt på de andre pirat-entusiaster herinde? Der er i hvert fald et par stykker, så vidt jeg husker.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Peter.Louv Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 21-Maj-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Louv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-November-2022 kl. 00:12
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Virkelig fede detaljer Smile Min første tanke var 'pirat greebling' 😂

Ang. størrelse, så bliver byggerier tit kolosale i layouts når folk prioriterer detaljer fremfor helhed, og f.eks. tager alle vinduesfag etc. med. Det er en kunst at lære at skære lidt ned på det uden at det koster for mange detaljer og bliver for meget babyversion. En vellignende karrikatur får snildt budskabet igennem, og så er der både plads og elemeter til mere liv, mere "mangfoldighed" i layoutet.

Er du ellers stødt på de andre pirat-entusiaster herinde? Der er i hvert fald et par stykker, så vidt jeg husker.
Jeg forsøgte at få så mange elementer med ind i greebling delen LOL telefoner, slanger, darth vader mikrofigur etc. 
Jeg har da haft fornøjelsen af at møde Pirat Brian og en del andre heldigvis :D

Det kunne være jeg skulle arbejde lidt med størrelsen, for der er planlagt mindst 4-5 skibe mere til layoutet. Kan sagtens følge dig at en vellignende karrikatur udgave ville være en god løsning! Det nyttet heller ikke at skibene er tre gange højere end bjergene jo :)
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-November-2022 kl. 06:46
Super flot Black Pearl, helt klart en af de bedste jeg har set. 😁
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Thorbjørn.H.Eriksen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 28-Februar-2016
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorbjørn.H.Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 16:17
De er godt nok fede. Jeg tror, at vi er nød til at have et søslag, når min egen er færdig her i weekenden. Er masterne på Imperial lænet tilbage, eller er det bare vinklen på billedet?
Thorbjørn Haugaard Eriksen
Til top
Peter.Louv Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 21-Maj-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Louv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 23:05
Citat: Thorbjørn.H.Eriksen Thorbjørn.H.Eriksen skrev:

De er godt nok fede. Jeg tror, at vi er nød til at have et søslag, når min egen er færdig her i weekenden. Er masterne på Imperial lænet tilbage, eller er det bare vinklen på billedet?

Jeg havde ret store udfordringer med at rigge snorene! Så derfor trækkes der en anelse mere bagud, og det får i hvert fald forreste mast til at læne en lille smule. Nok mest fordi der ikke er et fast holdepunkt fortil, hvor snoren kan bindes fast.

Snorene er helt essentielle for at masterne står nogenlunde lige. De er lavet af tønde elementer, så selvom der er et par af de helt lange technic x aksler som går igennem, er der punkter hvor de er ustabile.
Så tovværket holder masterne stabile, og problemet er som sagt at der trækkes mest bagtil. men når man lige retter på det, kan de faktisk godt stå lige LOL

Søslag, ja tak! :D
Til top
Thorbjørn.H.Eriksen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 28-Februar-2016
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorbjørn.H.Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2022 kl. 20:50
rent faktisk var de fleste master lænet en anelse tilbage på datidens skibe. De var endda sænket sådan i skroget, at de kunne justeres i havn. Jeg spurgte folkene ude i modelskibsklubben, hvorfor det var tilfældet. Deres svar var bare, at det fik skibet til at se hurtigere ud. Jeg ved ikke, om jeg 100% tror på dem.
Thorbjørn Haugaard Eriksen
Til top
Brian.Vestergaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 29-Januar-2019
Sted: Kolding
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 262
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian.Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 12:20
Der fik du vist en sø-røver historie :) 
Masten står skrå i forhold til performance og hvordan skibet opfører sig. Det er den helt simple forklaring.  :) 
Brian Vestergaard
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.234 sekunder.