Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Belysning til mocs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Belysning til mocs

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikkel.L.Gehrke Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2022
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.L.Gehrke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Belysning til mocs
    Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 07:55
Hej alle,
Jeg er begyndt på et nyt projekt med en Lego juleby og tænkte at det kunne være mega hyggeligt med lys i det. Så er det bare hvor man skal starte og hvor man skal bestille fra.
Hvis der er nogen der har erfaring i at bruge custom lighting med Lego ville jeg være rigtig glad hvis i kunne svare. Jeg har talt med et par stykker fra en lidt mere international discord Lego server, der har jeg fået foreslået Light My Bricks firmaet. Da Light My Bricks er i UK tænkte jeg at forsendelse bliver dyrt og så ville jeg bare vide om der er nogle gode firmaer til sådan noget nær Danmark, for eksempel i Tyskland.

Fortsat god dag alle sammen! Og tak til dem som svarer
Mikkel Lippert Gehrke
Til top
Mikkel.Hammer Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 21-April-2016
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 111
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 11:08
Hej Mikkel
Firmaet Lightmybricks har et kontor i Holland hvilket gør forsendelsen billigere og man slipper for tolden.
Du kan gå ind på deres hjemmeside: www.lightmybricks.eu
Mvh Mikkel
Mikkel Hammer
Til top
Mikkel.Hammer Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 21-April-2016
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 111
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 11:13
Hej igen

Du kan også kigge på denne hjemmeside: www.gameofbricks.eu
Firmaet ligger i Estland.

/Mikkel

Mikkel Hammer
Til top
Mikkel.L.Gehrke Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2022
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.L.Gehrke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 13:37
Hej Mikkel
Mange tak, havde ingen ide om at de havde et kontor i Holland, da på deres hjemmeside står der UK så vidt jeg kunne læse mig frem til. Vil helt sikkert også kigge på den anden hjemmeside! Har du erfaring med kvalitet af nogle af de sider du har sendt?

Hilsen Mikkel
Mikkel Lippert Gehrke
Til top
Klaus.Cruse Se drop down
Flise
Flise


Medlem siden: 15-Marts-2022
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 14
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Cruse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 18:52
Jysk har ganske tynde led kæder med batteri
De er paralelforbundne. Så man har stor frihed til at ændre, længere ledere mm
Pris  ca 80 kr
Klaus Cruse
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 09:39
Sidste år fik jeg sat lys i min juleby. Jeg kiggede i første omgang også på 'light my brick', men jeg syntes det var alt for dyrt. I stedet købte jeg en LED strip på 5 meter, en strømforsyning, nogle han-hun stik og lidt kabler og en dæmper. Det gav følgende resultat:


Som man måske kan se, så er min juleby  opbygget af nogle moduler, hvert modul sidder på en baseplate hvor jeg har sat en masse 2x2 klodser (eller hvad jeg lige havde) under, inden øverste synlige lag. På den måde kan jeg relativt enkelt lave niveauforskel som f.eks. søen på billedet. Det gør også, at jeg kan gemme ledninger + stik væk under hvert modul. Jeg sørgede for at dele LED strip'en op, så det var muligt at flytte rundt på modulerne hvis det skulle være nødvendigt, men også for at gøre det nemmere at sætte op.

Jeg syntes resultat er blevet godt, og det kostede ca 400 kr i alt (min juleby består af 5 huse - 6 baseplates). Men det kræver jo også, at man har lysten og en lille skruetrækker. Jeg er spændt på, hvor nemt det er at sætte op til denne jul :) 
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Online
Point: 2614
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 12:13
Citat: Mikkel.L.Gehrke Mikkel.L.Gehrke skrev:

Hej Mikkel
Mange tak, havde ingen ide om at de havde et kontor i Holland, da på deres hjemmeside står der UK så vidt jeg kunne læse mig frem til. Vil helt sikkert også kigge på den anden hjemmeside! Har du erfaring med kvalitet af nogle af de sider du har sendt?

Hilsen Mikkel


Jeg har gennem tiden købt en del hos lightmybricks.
Og jeg har aldrig haft problemer med manglende kvalitet.
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Jan.Lykkegaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 27-April-2021
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 158
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Lykkegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 13:42
hej

Jeg har selv brugt www.gameofbricks.eu nogle gange efterhånden og de har ofte tilbud, kan se de kører med oktober tilbud lige pt.
Deres service er også ok, har været ude for en enkelt gang at der manglede noget og de sendte den manglende del uden bøvl. 

Der er også mange der bruger www.lightmybricks.eu, som du selv nævner, så det er også et godt bud.
hvis man køber deres sæt så er jeg ikke klar over forskellen, men i sin tid oplevede jeg bare at www.lightmybricks.eu kostede en del mere.


Redigeret af Jan.Lykkegaard - 14-Oktober-2022 kl. 13:48
Jan Lykkegaard
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.