Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - DSB Rejsegodsvogne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSB Rejsegodsvogne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anders.R.Kristensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Januar-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 506
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Anders.R.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSB Rejsegodsvogne
    Sendt: 17-September-2022 kl. 16:57
Der er flere grunde til, at jeg har bygget disse rejsegodsvogne:
  • Alle persontog medførte i tidligere tider en rejsegodsvogn.
  • I godstog blev de brugt som togførervogne, da der også var en tjenestekupe i dem.
  • De små legomotorer, jeg har bygget ind i mine damplokomotiver er for svage.
Jeg har derfor bygget to stk, hvoraf den ene er motoriseret (to togmotorer) og skal trække mine tog (og skubbe lokomotiverne foran sig). Det andet er "blot" en almindelig vogn uden motor.

Et par billeder:



  


Sidste billede viser den motoriserede efterspændt min tidligere præsenterede D-maskine:



Erfaringer fra første udstilling med vognene i Helsingør på Teknisk Museum sidste weekend viser, at flytningen af motorer og PoweredUp hub til rejsegodsvognen fungerer fint.
Anders Ringgaard Kristensen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 10:25
Det er jo lidt svært sådan at give kritik, når jeg ikke er synderligt tog interesseret. Jeg tænket at du under taget øverst oppe skal skifte 1x1 brun ud med en 1x1 grå så du får en blødere bue på taget! Det samme gælder for lokomotivet. det kan være jeg tager fejl, men tænker det giver et bedre ydtryk.

Jeg var forbi udstillingen i helsingør, og jeg kunne rigtig godt lide jeres toge, også dit flotte togsæt! 👍😊
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.