Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byggemøder tæt på Aarhus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byggemøder tæt på Aarhus?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikkel.L.Gehrke Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2022
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.L.Gehrke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Byggemøder tæt på Aarhus?
    Sendt: 13-August-2022 kl. 22:32
Hej alle sammen Smile

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme med til et byggemøde på et tidspunkt, men dem jeg har set opslag på har mest været i Vejle osv. Og da jeg er 15 og ikke har bil osv. er det svært for mig at komme specielt langt væk fra Aarhus og dens omegn. Så hvis der kommer et byggemøde i Aarhus eller omegnen ville jeg blive utrolig glad, fordi så kunne jeg være med til et byggemøde, det lyder jo altid så hyggelig også sidder jeg bare og vil være med. (Også hvis jeg skulle med til et byggemøde skulle jeg så have en forælder med?)

Tak på forhånd til dem der svarer
Mikkel Lippert Gehrke
Til top
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 481
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 23:46
Der er byggemøder i Brabrand nogle gange.
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 07:51
§3 stk 2, medlemmer under 16 år, skal ledsages af forældre/ værge til foreningens arrangementer.

Men jeg ved faktisk ikke, om et byggemøde går under foreningsarrangement.


Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Mikkel.L.Gehrke Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2022
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.L.Gehrke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 11:36
Citat: Palle.Haulrich Palle.Haulrich skrev:

§3 stk 2, medlemmer under 16 år, skal ledsages af forældre/ værge til foreningens arrangementer.

Men jeg ved faktisk ikke, om et byggemøde går under foreningsarrangement.




Det var netop lige det jeg var i tvivl om.
Mikkel Lippert Gehrke
Til top
Tina.Haulrich Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Ambassadør

Medlem siden: 19-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 3491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tina.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 16:41
Byggemøder bliver holdt privat, men er organiseret via foreningen, så paragraf 3 gælder.
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things
with weird people"
Til top
Mikkel.L.Gehrke Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2022
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.L.Gehrke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 17:43
Hvad medbringer man dog normalt til et byggemøde?
Mikkel Lippert Gehrke
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 08:30
Citat: Mikkel.L.Gehrke Mikkel.L.Gehrke skrev:

Hvad medbringer man dog normalt til et byggemøde?

Man medbringer som oftest et eller flere legosæt som man kan bygge hen over de ca 3 timer et byggemøde typisk er.  Nogle har også f.eks. en stor MOC som de skal skille ad og sortere med i stedet, det er op til den enkelte. 

Jeg har som oftest et eller to Speed Champions sæt med, da jeg er vild med den serie, men det kan være alt fra det til f.eks. et modulær hus. (Jeg har stadig til gode at se nogle af de helt store sæt, f.eks. Titanic til et byggemøde). Man kan naturligvis også medbringe en MOC man arbejder på, men det er lidt besværligt at slæbe alle sine klodser med ;) 


Med hensyn til mad og drikke, så plejer det at være en pizza-bestilling med tilmeldingen og så kan man medbringe lidt sodavand, selvom der vist plejer at være cola. Det er ikke obligatorisk at spise med, jeg spiser ofte hjemme (jeg har små børn), men så kommer man bare bagefter. 


Jeg håber vi ses! 

Til top
Mikkel.L.Gehrke Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2022
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.L.Gehrke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 22:01
Citat: Jens.P.Troelsen Jens.P.Troelsen skrev:

Citat: Mikkel.L.Gehrke Mikkel.L.Gehrke skrev:

Hvad medbringer man dog normalt til et byggemøde?

Man medbringer som oftest et eller flere legosæt som man kan bygge hen over de ca 3 timer et byggemøde typisk er.  Nogle har også f.eks. en stor MOC som de skal skille ad og sortere med i stedet, det er op til den enkelte. 

Jeg har som oftest et eller to Speed Champions sæt med, da jeg er vild med den serie, men det kan være alt fra det til f.eks. et modulær hus. (Jeg har stadig til gode at se nogle af de helt store sæt, f.eks. Titanic til et byggemøde). Man kan naturligvis også medbringe en MOC man arbejder på, men det er lidt besværligt at slæbe alle sine klodser med ;) 


Med hensyn til mad og drikke, så plejer det at være en pizza-bestilling med tilmeldingen og så kan man medbringe lidt sodavand, selvom der vist plejer at være cola. Det er ikke obligatorisk at spise med, jeg spiser ofte hjemme (jeg har små børn), men så kommer man bare bagefter. 


Jeg håber vi ses! 

Tak for dette super gode svar! 
Godt at høre at jeg ikke er den eneste der elsker speed champions biler! Håber også at vi ses på et tidspunkt :)
Mikkel Lippert Gehrke
Til top
Mikkel.L.Gehrke Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2022
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.L.Gehrke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 11:48
Hej igen,
Jeg har også hørt om andre LUG's som gør noget der hedder "parts drafts", hvor hver deltager ta'r de samme lego sæt med hver eller betaler en person som er ansvarlig for a skaffe et bestemt antal af et eller flere bestemte lego sæt. Så sorterer man delene op i et bestemt antal bunker som passer med medlemmerne og det antal dele der er, men først skal man have en måde at finde ud af hvem der starter man kunne vel holde en bygge-konkurrence med de lego sæt (hvis man har et hver), hvor man skal bygge det bedste alt-build fra det lego sæt eller den der arrangerer det kan bare tænke på et nummer mellem 1-10 eller 1-20 og så den der kommer tættest på starter og så går man bare med uret (eller mod uret, det bestemmer den der står for det).
Mikkel Lippert Gehrke
Til top
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 481
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2022 kl. 12:43
Jeg or også i en hollandsk lug, og vi gør sådan noget på vores møder. Alle som vil være med, medbringer det samme sæt. Hvis der er 10 som er med, bliver sættet fordelt over 20 bunker, og så går en terning rund. Hvis man kaster 6 , må man tage 1 bunke og er man ud. Efter alle 10 har en bunke, går man i den modsatte rækkefølge, så ham som var den sidste er nu den første, og ham som var den første får den sidste bunke. Men der ikke nogen byggekonkurrence i forbindelse med den her aktivitet.
Til top
Mikkel.L.Gehrke Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2022
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.L.Gehrke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2022 kl. 19:02
Citat: Erik.Ferdinand.Smit Erik.Ferdinand.Smit skrev:

Jeg or også i en hollandsk lug, og vi gør sådan noget på vores møder. Alle som vil være med, medbringer det samme sæt. Hvis der er 10 som er med, bliver sættet fordelt over 20 bunker, og så går en terning rund. Hvis man kaster 6 , må man tage 1 bunke og er man ud. Efter alle 10 har en bunke, går man i den modsatte rækkefølge, så ham som var den sidste er nu den første, og ham som var den første får den sidste bunke. Men der ikke nogen byggekonkurrence i forbindelse med den her aktivitet.


Nej der er vel ikke en byggekonkurrence nødvendigvis, jeg har bare hørt nogle andre gøre det for at finde ud af hvem der starter. Smile
Mikkel Lippert Gehrke
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 12:15
Nu er sommerferien næsten forbi, så nu starter vi op igen med byggemøder i Brabrand, den 1. september holdes næste møde. Tilmeldingen foregår her: https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37766&title=byggemde-i-brabrand-den-1-september

Redigeret af Glenn.Knøsgaard - 22-August-2022 kl. 12:16
Glenn Knøsgaard
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.