Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Pagode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pagode

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Roeland.V.Walle Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2022
Sted: Ølgod
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Roeland.V.Walle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pagode
    Sendt: 17-Juni-2022 kl. 20:58
Hej alle sammen

I December 2021 mens vi pyntede op til jul, gik jeg med LEGO's adventskrans i hænderne for at stille den frem på bordet. Dét gav mig en idé.

Min allerførste moc er en 1/32 kopi af det hollandske forlystelsespark Efteling's Pagode, et roterende udkigstårn 60 m oppe i luften. Tårnet hæves og sænkes ved hjælp af en gigangisk modvægt. I anledning af parkens 70 års jubilæum og Pagodens 35 års, ønskede jeg så meget omtale som overhovedet muligt. Flere billeder kan ses på forskellige LEGO facebook-grupper.

Modellen er 52 cm bredt og 180 cm højt (arm og svævende thaisk tempel er bygget og mangler bare at kobles sammen) og tæller mere end 9000 klodser. Jeg håber, den kommer til at virke. Stabiliteten er i hvert fald forbløffende!

Jeg vil derfor gerne dele min konstruktion med jer. Skulle jeg kunne få mere info om julemessen i Grindsted, kunne jeg godt tænke mig at komme og udstille den (hvis I altså vil have mig med)

Mvh

Roeland



Roeland Van de Walle
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2022 kl. 21:10
Vippe systemet ser vildt ud, er det gemt omme bagved, eller først ved at blive bygget. Selve Pagoden ser også ud til at man skal se efter flere billeder for at komme tættere på detaljerne. 9000 klodser er godt nok en slat.
Lars Kristensen
Til top
Roeland.V.Walle Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2022
Sted: Ølgod
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roeland.V.Walle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2022 kl. 21:23
Roeland Van de Walle
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2022 kl. 21:38
Det er et vildt byggeri, og meget imponerende af en første MOC Clap

Men kontravægten... kunne den evt bygges af vægtklodser? Beton klæder den ikke 😉
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Peter.Just.Jensen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 11-Februar-2022
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Just.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2022 kl. 21:52
Noget tyder på at dette er en situation hvor ordet "vanvittigt" kunne være på sin plads... Det ser ret ekstremt ud det der... Mega sejt. 
Peter Just Jensen
Til top
Morten.Sonne Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 06-Juni-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Sonne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2022 kl. 23:27
Fed model. Ja man kan overveje LEGOs egen vægtklods, 53 gram, 6094053 til 44kr. Kan købes på LEGOs hjemmeside, Pick a. Brick. 

Mvh Morten
Morten Egede Sonne
Til top
Roeland.V.Walle Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2022
Sted: Ølgod
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roeland.V.Walle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2022 kl. 23:52
53g gange 150 gange pris er ikke realistisk for mig. Men plader udenom måske?

Tak for rosen og tips
Roeland Van de Walle
Til top
Peter.Just.Jensen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 11-Februar-2022
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Just.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2022 kl. 14:19
Evt. Byg den hul i Lego og fyld den med bly efterfølgende? 
Peter Just Jensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.