Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Børne byg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Børne byg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Børne byg
    Sendt: 14-Juni-2022 kl. 09:52
Jeg har lavet et lille eksperiment på min søn og hans ven. De er 10 og 12 år.

Ideen var at prøve at presse dem til at bygge så flot som muligt, og undersøge hvad der egentlig skulle forhindrer dem i at bygge lige så godt som afols.

Vi har haft to hele bygge dage. På den første dag byggede de et hus hver. Her er resultatet, fra første dag:


På anden dag byggede de en base til husene, og det færdige resultat blev som følger:






Konklusionen er at børn (teens) kan bygge lige så flot som voksne, hvis de får lidt guidance, har adgang til klodser nok og bliver motiveret og får hjælp til at koncentrere sig.

Det har været ret sjovt og drengene er super stolte.

Castle fan
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 10:32
Sejt, det er rigtig flot Smile
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 11:28

De har ihvertfald talent - dét er helt sikkert… 👍🏻
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 12:04
👍😊
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 12:37
W A U W
Lars Fink Hansen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 17:53
Et flot layout - var teamet selvvalgt?
Lars Kristensen
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 20:06
Det er super flot - rigtig godt arbejde (til dig og drengene)! Hvor meget var du med som hjæper/inspirator? Min datter på 9 har en enkelt veninde der godt 'gider' bygge med lego endnu, så når de har legeaftale er jeg som regl også med på sidelinien :) -- men slet ikke så imponerende som dette! 
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 09:36
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Et flot layout - var teamet selvvalgt?
Jeg har nok haft lidt inflydelse på temaet :-D

Citat: Jens.P.Troelsen Jens.P.Troelsen skrev:

Hvor meget var du med som hjæper/inspirator? 
Jeg var ret aktiv hele dagen. Jeg havde bygget nogle facade bygninger som de kunne få inspiration fra og i øvrigt pille fra hinanden når de ville se hvordan noget var bygget. Så havde jeg lavet nogle regler de skulle følge. Derudover var jeg helt ærlig når de byggede noget jeg ikke synes var godt, og flere ting blev faktisk bygget om. Når de var på vej ud i noget jeg vidste ville give problemer senere, så stoppede jeg dem også og forklarede hvorfor. Så jeg var ret aktiv, men det var stadig dem der satte klodser sammen og traf langt de fleste valg.
Castle fan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.