Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Abra Havn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Abra Havn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Abra Havn
    Sendt: 28-Maj-2022 kl. 19:49
Det er snart mange år siden, at jeg byggede denne model. Men jeg har ikke vist den frem på forum før nu.

For nogle år siden var vi en gruppe LEGO fans fra Danmark, Norge, Sverige og Færøerne, som samarbejdede om at bygge et stort layout inspireret af den norske børnebog om piraten Kaptein Sabeltann.


Sammen med min søn Lasse byggede jeg pirathavnen Abra Havn.


I maj 2019 stillede vi layoutet op i Dyreparken i Kristiansand i det sydlige Norge. Her var layoutet udstillet i sommeren 2019. Men allerede i efteråret 2019 var vi nødt til at pille layoutet ned igen, da bygningen, som den stod i, skulle rives ned. Planen var at layoutet skulle stilles op igen i 2020 i en ny bygning. Men så lukkede verden ned pga. corona. Så først i 2022 har Dyreparken ønsket at få layoutet stillet op igen.


I en weekend i begyndelsen af maj var vi i Kristiansand for at stille layoutet op igen. Det var lidt underligt at stille en model op, som vi ikke havde set i 2½ år. Vi havde desuden den udfordring, at layoutet skulle stå i en bygning, hvor man kun kan se det fra den ene side. Så vi var nødt til at dreje den ene ø, for at få øens forside til at vende ud mod publikum. Det tog lang tid. Men det lykkedes. Og jeg fik Lasse til at tage nogle nye billeder af Abra Havn, så vi kan vise modellen frem her på forum.


Borgen i baggrunden er bygget af Lars Barstad fra Norge.












  



Redigeret af Anne.Mette.V - 28-Maj-2022 kl. 20:34
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Maj-2022 kl. 20:21
Her er nogle billeder af hele Kaptain Sabeltann layoutet, som vi stillede op i Dyreparken i Kristiansand i begyndelsen af maj 2022.

Layoutet består af to store øer. Øen med Abra Havn er hovedsageligt bygget af danskere (dog med lidt hjælp fra nordmændene). Den anden ø er bygget udelukkende af nordmændene.









Jeg har bygget bjerget, som borgen står på.
Lars Barstad fra Norge har bygget borgen.
























Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Kim.Hansen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-December-2005
Sted: Denmark
Region: Bornholm
Status: Offline
Point: 681
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2022 kl. 16:22
*FLUMP*... Samler lige kæben op fra gulvet... 

Nice build Thumbs Up
"By the POWER of LEGO!"
Til top
Lene.Bøgh.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-December-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4423
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lene.Bøgh.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 08:42
Hvor er det fedt!!!
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Maj-2022 kl. 20:37
fuck hvor er det flot - og virkelig realistisk at se på Thumbs Up
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Maj-2022 kl. 20:40
Imponerende.
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Maj-2022 kl. 21:48
fed bevoksning og farverne i vandet
Lars Fink Hansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.