Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Color explosion. The Brick Bang.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Color explosion. The Brick Bang.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Jesper.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 11-December-2013
Sted: Vejle
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 661
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Color explosion. The Brick Bang.
    Sendt: 11-April-2022 kl. 16:45
Mega meget kunstnerisk storartet Christoffer💪👏😀. Kan du give os andre lidt inspiration?
Jesper Marcussen - Det er lige lovligt for klodset :D
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 08:23
Tak for alle jeres dejlige kommentarer på billedet. De luner! 👍

Til info kan jeg fortælle at billedet i lørdags blev hængt op i LEGOLAND Gallery i Billund på selve åbningsdagen. Der var det blevet udvalgt til at være med i udstillingen. Billedet har fået en meget fin æresplads lige ved indgangen hvor man ikke kan undgå at se det. Der vil det blive set af omkring 1.700.000 mennesker i løbet af året. 
Det kan ses og opleves der i hele 2022 sæsonen. 

Her er lidt billeder fra åbningsceromonien kl. 14 hvor parkens direktør indviede det nye LEGOLAND Gallery.




Redigeret af C.Behrens - 04-April-2022 kl. 08:24
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Januar-2022 kl. 18:05
Sindsygt flot. Formen er virkelig fanget godt. 
Benjamin Andersen
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Januar-2022 kl. 13:50
Ha ha det er fedt :)
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Cammi.Karlslund Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 28-September-2020
Sted: Odder
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 162
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cammi.Karlslund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 18:19
WOW. Det ser super godt ud Star
Cammi Karlslund
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 13:03
Super fedt, Christoffer Star Det ser vildt ud... og en af de bedste måder jeg har set til at udstille hele LEGOs palette af farver.

Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

Jeg har brugt Mosaic programmet i Bricklinks Studio til at lave billedet med.

Er mosaikken baseret på et billede du har fundet et sted? Eller selv har lavet? Eller er der slet ikke brugt noget "rigtigt" billede som udgangspunkt og det hele er lavet fra scratch i Studio?

Esben
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 11:42
Virkelig flot og gennemført mosaik - det abstrakte kunstneriske udtryk er prikken over i'et.

Brick Bang er en rigtig god titel, men jeg synes nu stadigvæk at Color Explosion er bedre Big smile


Redigeret af Dennis.Tomsen - 27-Januar-2022 kl. 11:47
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Anders.R.Kristensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Januar-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 506
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.R.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 11:31
Billedet er utroligt flot, og "Brick Bang" er et genialt navn!
Anders Ringgaard Kristensen
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 10:56
Jeg har fået et forslag til et nyt navn ovre på Eurobriks forum som jeg synes er helt genialt til billedet. Brick Bang. 
The Brick Bang. 
Fed ordleg til The Big Bang synes jeg. 
Det vil jeg lige overveje over et par nætters søvn. Måske billedet får et nyt navn? 

Jeg tror jeg må lave en afstemning her på forum for at finde ud af hvad der er det bedste navn til det.

Billedet er I øvrigt blevet blogget på forsiden af Eurobriks.  Thumbs Up
Til top
H.Mikkelsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 2114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 08:57
Se det ser super godt ud.
Mange hilsner Henning M.

We need more Space
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 08:29
Det er helt fantastisk! Wow! Det er større end vores spisebord 😮 det gad jeg godt se i virkligheden! 
Til top
Carsten.M.Johansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 04-Marts-2017
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1839
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.M.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 20:35
Wow…. Jeg er mest fan af din farve eksplosion.. er netop de ord som falder mig ind når jeg ser dine billeder… vildt fedt!
Carsten Mesnikow Johansen
Bestyrelsesmedlem - sekretaer@byggepladen.dk
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 20:06
Slet æ så ring' endda Christoffer!
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 19:56
Wow... just.. Wow Hug

Kenneth Nielsen
Til top
Mikael.Jørgensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 17-Marts-2012
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 1235
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 19:35
Jeg tro faktisk det er det fedest lego byggeri jeg nogle sinde har set...det passer hjem på min væg😉
Mikael Jørgensen
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 19:26
Hold nu k... det er fedt! 

Godt du valgte at udbygge det, i forhold til 80x80 cm udgaven. 
Det giver også en ekstra effekt, at du ligesom har drejet den brede del diagonalt.

Explosion, syntes jeg egentlig er fyldestgørende.
Ellers er jeg tilhænger af nr 4. Big Bang. I den tråd kunne The Beginning også være en mulighed.
Eller 3..2..1.. Start Wink
Der er mange muligheder, men det er et superfedt billede. Jeg forstår godt, du ikke påtænker at skille det ad igen.
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Poul-Erik.Borre Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Sted: Aarhus
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 622
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Poul-Erik.Borre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 18:49
Clap

Navnet color explosion er meget passende.

Det er et kunstværk som jeg får lyst til at se på, så forstår din begejstring over at vågne op til synet af det. 
Poul-Erik Borre
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 17:00
Waaouw  det var godt nok mange klodser der skal sættes på plads. Jeg synes det ser flot og farverigt ud, så titlen passer fint. Dejligt du deler dine tanker over hvad man kan tolke ud af billedet.
Lars Kristensen
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (10) Tak(10)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 16:49
Denne farvefulde LEGO Mosaik har jeg bygget i løbet af Jan. 2022.






Billedet er bygget på 4 x 9 baseplates; ialt 36 stk 32 x 32 LEGO baseplates. Det giver ialt 36864 studs, eller 1x1 klodser. Billedet måler 102 x 230 cm.
Jeg har bygget det af klodser og ikke i plader, da jeg havde flest forskellige farver i klodser at gøre med. Det gør det godt nok lidt tungere og sikkert også dyrere. Men omvendt, så er det nemmere at skille ad igen når det er klodser. - Men det er ikke meningen at det skal det.

Det indeholder 64 forskellige farver LEGO klodser. Det var mit mål at få så mange forskellige farver med som overhovedet muligt. Den helt nye 2022 farve Neon yellow indgår også i det. Og farven Light Nougat, der er ny som basisklods indgår også i billedet.
Det indeholder endda en metallisk sølv klods i midten (Som blinker lidt og dermed fanger øjet) og også en 1 x 1 klods i farven pearl gold dryses som stjernestøv over kunstnernavnet. I midten er der en ring af "ild", der er lavet af farven Glow In Dark White. På den måde vækker billedet opmærksomhed selv om natten, men er usynligt om dagen. En sjov lille gimmick synes jeg.

Billedet har arbejdstitlen Color Explosion, men jeg har 21 forslag til nye / bedre / andre titler:

1. Ring of Fire (Refererer til gløden om natten)
2. Farveeksplosion
3. Verden er i farver (Refererer til Lis Sørensens smukke sang)
4. Big Bang
5. Skabelsen
6. LEGO farver
7. LEGO Explosion
8. Colors
9. Farvecirkel
10. Paletton
11. RGB (RGB står for de tre primære farver rød, grøn og blå)
12. Color wheel
13. Color ART
14. HOT
15. Farverigt
16. Orgasme
17. Genesis ( 1. Mosebog om skabelsen af verden)
18. Colorpalette
19. Colorful
20. 64 (Refererer til det samlede antal farver)
21. Billedet med de mange navne.

Billedet hænger i mit soveværelse for enden af ​​min seng. På den måde har jeg en smuk eksplosiv "solopgang" hver morgen og det minder mig om verdens skabelse, The big bang, - eller blot begyndelsen på en ny og dejlig dag. Og det minder mig også om, at livet findes eller kommer i mange farver og nuancer. Der er triste grå dage og de vidunderlige lyse dage, hvor alt skinner. Livets op og nedture.
Om aftenen, når jeg går træt i seng, minder det mig om, at det ville være rart med en dejlig "farverig" og eksplosiv orgasme. Embarrassed
Så det er et flot og farverigt billede at have hængende i mit soveværelse, og det er svært at få øjnene væk fra det.

Billedet er i øvrigt en ny og forbedret udgave af denne mosaik nedenfor(80x80 cm) som jeg lavede for ca. 4 år siden. Den har jeg vist i øvrigt aldrig fået præsenteret nogen steder?  Ermm  Jeg tænkte at det kunne være sjovt at lave billedet så stort som muligt, da man får langt flere detaljer/ pixels med når det bliver større. Det maksimale antal baseplates som jeg kunne få plads til på en 16 mm MDF plade var 4 x 9 baseplates. Så det afgjorde størrelsen på det. 
Jeg har brugt Mosaic programmet i Bricklinks Studio til at lave billedet med.

Mosaik by c.behrens, on Flickr


Hvad synes du om billedet? Har du et andet godt navn til det? Eller hvilket navn synes du er bedst?
Kommenter og skriv gerne om det nedenfor!

Leg godt!
Christoffer



Redigeret af C.Behrens - 12-November-2023 kl. 14:01
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.080 sekunder.