Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fremtidens metropolis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fremtidens metropolis

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 12:09
Allerførst troede jeg det var noget "Set på internettet", men hurtigt gik det op for mig at det var dit eget byg. Og hvorfor skulle det ikke være det LOL Som nævnt er det ikke en udbredt stil her, men det kunne det eventuelt blive Smile

Jeg er først lige ved at kigge detaljer, så jeg vil ikke kloge mig eller noget, men ... det de andre siger. Og bare: Skide flot. Og det at du ærer din ven med en fig i dine byggerier – respektfuldt.

Tak for inspiration.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1724
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 08:45
Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:

Lige lidt omkring styrke i technic pins. Du/man kan jo putte et lille stykke rigid hose ind i pin'en efter den er sat i technic bjælken, det øger styrken en hel del!!

(Fedt så kunne jeg være lidt klog igen, uhhmm). 😊

Stadig et lækkert byg!!

Super klogt. 
Men pins er ikke noget problem, det er faktisk vægt kontra technic beams fleksibilitet. For de kan give sig en del når først de kommer i ubalance. 
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1724
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 08:53
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:


Det der - det er sygt fedt, Benjamin… Det kunne næsten gå direkte ind i serien med de store Ninjago sæt… Ninjago City og Ninjago Gardens…

Dit er bare lige 30% mere sci-fi, iblandet lidt steampunk…

Jeg kan godt lide detaljen med nogle industrielle rør og den slags hængende under den flyvende by…

To spørgsmål…

Din buddys hættetrøje med en kasket indenunder - er det noget officielt, eller har du selv kreeret?

Hvordan har du bygget det? Har du lavet de bærende søjler, og bygget ovenpå dem undervejs?
Eller har du bygget byen, og så monteret det hele på søjlerne efterfølgende?


Hej René. Tak for ros. 🙂
Det er heller ikke et hurtigt byg med alle de småting, rør, slanger osv. Det har taget godt og vel halvanden måned at færdiggøre det. Med lange tænkepauser.
Hættetrøjen er helt officiel. Hovedbeklædningen er fra hidden side, og torso er fra minifig serie 21 mener jeg det var. The Bee keeper. 

Jeg starter med at bygge søjler, bund og nederste del af byen (fra kanten med de gule og sorte oste og ned) fårst laver jeg en technic konstruktion jeg finder passende stærk, så bygger jeg rundt om det og smukserer. Først når det er helt færdigt begynder jeg på husene, de er bygget løst for hvert "lag" og så er det bare stablet.

Tak for gode spørgsmål. 


Redigeret af Benjamin.Andersen - 11-Januar-2022 kl. 08:54
Benjamin Andersen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 16:54
Citat: Benjamin.Andersen Benjamin.Andersen skrev:

Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:

Lige lidt omkring styrke i technic pins. Du/man kan jo putte et lille stykke rigid hose ind i pin'en efter den er sat i technic bjælken, det øger styrken en hel del!!

(Fedt så kunne jeg være lidt klog igen, uhhmm). 😊

Stadig et lækkert byg!!

Super klogt. 
Men pins er ikke noget problem, det er faktisk vægt kontra technic beams fleksibilitet. For de kan give sig en del når først de kommer i ubalance. 



I det øjeblik du sætter et stykke 'hose' i technic pinden (eller en halv LightSaber bar) giver du materialet i pinden mere densitet/styrke, hvorved pinden ikke giver sig inde imellem de to technic beams og bedre kan modstå en evt. ubalance i moc'en. Den får samtidig sværer ved at slippe hullet.


Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Jørgen.Tietze Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-April-2017
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 402
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jørgen.Tietze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Januar-2022 kl. 00:02
Fedt byg, tak for at dele!
Jørgen Tietze
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 1724
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2022 kl. 20:34
Citat: Jørgen.Tietze Jørgen.Tietze skrev:

Fedt byg, tak for at dele!

Mange tak. 
Benjamin Andersen
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.