Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fremtidens metropolis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fremtidens metropolis

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fremtidens metropolis
    Sendt: 06-Januar-2022 kl. 14:10

Der kommer løbene billeder som de bliver redigeret. 













Redigeret af Benjamin.Andersen - 06-Januar-2022 kl. 17:59
Benjamin Andersen
Til top
Christian.W.J Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Næstformand

Medlem siden: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 3743
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.W.J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 15:52
Imponerende byggeri og en virkelig fed stemning og stil! Jeg er målløs over at 12 technic pins kan holde hele byggeriet, men det klarer det strålende! Hvor meget vægt holder de oppe?

Iøvrigt også en fed detalje med bølgen og den skiftende dybde nede i vandet - Jeg er fan!
Christian Wendelboe Jensen

http://www.Flickr.com/cwj93

Sine Ira Et Studio

(Destroyer Christian)
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 16:48
Et mylder af detaljer som må tåle at blive fotograferet tættere på så man rigtig kan studere dem og bygge tekniker. Men det ser rigtig godt ud på afstand.
Lars Kristensen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 17:46
Det dæleme dejligt!!!

Nej, det er squ godt bygget det der.... som Christian siger, jeg er fan! mange fine detaljer, jeg tænker bare med alt det affald der ligger på fortovet, burde der måske også ligge lidt i vandet..... Jeg kan godt lide 'arkitektlamperne' oppe på reklame skiltene.

Fedt!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 18:07
Det er mega flot. Men hvor er jeg dog irriteret over at technic pins with friction kun er i sort.

Specielt et trans-orange halvtag giver en fed effekt.

Jeg har ofte tænkt på hvordan man kan lave lysende neon-skilte i denne stil. Mit bedste bud er videoer, der kører på gamle telefoner.

Redigeret af Lasse.Deleuran - 06-Januar-2022 kl. 18:08
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 18:27
Det er vildt flot bygget, fyldt med mange teknikker. Stilarten er en god blanding og er godt i balance med hinanden. Ydermere syntes jeg at det du laver er udbredt, men du må være den første i Byggepladen der bygger i denne stil og det kan jeg godt lide. At du selv står på toppen og lige har tagget over et reklameskilt er en fed detalje. Samtidig har du det screen name på hjørneskiltet. Har du overvejet at smide det på eurobricks? Der er helt sikkert et publikum for det. Bravo endnu en gang.
Søren Johansen
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 22:05
Wow! Hvor er det bare gennemført! De forskellige lag, grafitti/klistermærkerne og så at den 'flyder'!! Fedt med de ekstra billeder!
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 08:20
Citat: Christian.W.J Christian.W.J skrev:

Imponerende byggeri og en virkelig fed stemning og stil! Jeg er målløs over at 12 technic pins kan holde hele byggeriet, men det klarer det strålende! Hvor meget vægt holder de oppe?

Iøvrigt også en fed detalje med bølgen og den skiftende dybde nede i vandet - Jeg er fan!

Mange tak. Ja det holder lige, men jeg ville ikke lade den stå fremme ubeskyttet. I løbet af foto sessionen syntes jeg den begyndte at hælde lidt bagud, så skal lige skille den nederste del af bygningen, og se om alt er Sem det skal være. Det kan også være det bare var synsbedrag.

Jeg har ikke vejet den, men over 2 kilo det er helt sikkert. 
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 08:21
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Et mylder af detaljer som må tåle at blive fotograferet tættere på så man rigtig kan studere dem og bygge tekniker. Men det ser rigtig godt ud på afstand.

Mange tak. Så kom der lidt flere billeder med close ups. 
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 08:24
Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:

Det dæleme dejligt!!!

Nej, det er squ godt bygget det der.... som Christian siger, jeg er fan! mange fine detaljer, jeg tænker bare med alt det affald der ligger på fortovet, burde der måske også ligge lidt i vandet..... Jeg kan godt lide 'arkitektlamperne' oppe på reklame skiltene.

Fedt!

Mange tak ven, du ved hvad der er lækkert 😉 hmm... Jeg tør ikke smide noget i vandet, det ville være synd for hvalerne, ej skal vi ikke sige at strømmen har det. 😂
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 08:27
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Det er mega flot. Men hvor er jeg dog irriteret over at technic pins with friction kun er i sort.

Specielt et trans-orange halvtag giver en fed effekt.

Jeg har ofte tænkt på hvordan man kan lave lysende neon-skilte i denne stil. Mit bedste bud er videoer, der kører på gamle telefoner.

Mange tak Lasse. Det snyder faktisk lidt, for det er gammelgrå pins jeg har brugt. Men kan godt se de ser sorte ud. Det ville være sindsygt med trans pins. 🤯

God ide med en gammel telefon, jeg har nok en smadret iPhone der kan bygges ind i næste projekt. Det ville se fedt ud. 
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 08:28
Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:

Det er vildt flot bygget, fyldt med mange teknikker. Stilarten er en god blanding og er godt i balance med hinanden. Ydermere syntes jeg at det du laver er udbredt, men du må være den første i Byggepladen der bygger i denne stil og det kan jeg godt lide. At du selv står på toppen og lige har tagget over et reklameskilt er en fed detalje. Samtidig har du det screen name på hjørneskiltet. Har du overvejet at smide det på eurobricks? Der er helt sikkert et publikum for det. Bravo endnu en gang.

Mange tak Søren.
Ja det er egentlig mest franskmændene der kører derud af i samme spor. Ham på toppen er faktisk ikke mig men en tribute til min ven Jacob der skrev PELS, han mistede livet sidste sommer, og var en god ven, fantastisk kunstner og sci-fi nørd. Så han har fået en lille plads på de fleste af mine sidste byg. Som vi snakkede om så prøver jeg eurobricks. 🙂


Redigeret af Benjamin.Andersen - 07-Januar-2022 kl. 08:32
Benjamin Andersen
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 09:12
Hvis jeg kunne, så ville jeg allerede stemme på det som årets moc.

Super flot og gennemført byggeri, Benjamin Thumbs Up
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 09:48
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Hvis jeg kunne, så ville jeg allerede stemme på det som årets moc.

Super flot og gennemført byggeri, Benjamin Thumbs Up

Mange tak Dennis. 🙏
Benjamin Andersen
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1051
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 13:17
Ser rigtigt godt ud, glæder mig til at den live. Der super mange fede detaljer, og små historier.
 
“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Christian.W.J Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Næstformand

Medlem siden: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 3743
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.W.J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 13:24
Vi er i hvert fald over 2 kilo…!

En Modular vejer mellem 3-4 kilo og det ser ud som om densiteten af dit byggeri er størreEmbarrassed

Har du forsøgt dig med hvor mange af dekorationerne (eksl. officielle LEGO klistermærker) du måske kunne have lavet med klodser eller lignende istedet for store custom stickers?
Christian Wendelboe Jensen

http://www.Flickr.com/cwj93

Sine Ira Et Studio

(Destroyer Christian)
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 13:38
Citat: Rune.L.Petersen Rune.L.Petersen skrev:

Ser rigtigt godt ud, glæder mig til at den live. Der super mange fede detaljer, og små historier.
 

Mange tak rune. Glæder mig også til at vise den ordentligt frem. 
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 13:41
Citat: Christian.W.J Christian.W.J skrev:

Vi er i hvert fald over 2 kilo…!

En Modular vejer mellem 3-4 kilo og det ser ud som om densiteten af dit byggeri er størreEmbarrassed

Har du forsøgt dig med hvor mange af dekorationerne (eksl. officielle LEGO klistermærker) du måske kunne have lavet med klodser eller lignende istedet for store custom stickers?

Ja det skal nok være rigtigt. Den vejer nok det samme som et modular hus. 

Nej kun hvor jeg ønskede det, feks en del af det lodrette skilt. Men jeg er svært glad for klistermærker, det tilføjer det element jeg syntes gør det endnu mere spraglet og slidt.
Klistermærker er ikke for alle. Og i nogle af mine andre byg uden for denne her serie af svævende ting har jeg også brickbuildet bokstaver og tal. 
Benjamin Andersen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 15:09
Lige lidt omkring styrke i technic pins. Du/man kan jo putte et lille stykke rigid hose ind i pin'en efter den er sat i technic bjælken, det øger styrken en hel del!!

(Fedt så kunne jeg være lidt klog igen, uhhmm). 😊

Stadig et lækkert byg!!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2022 kl. 21:23

Det der - det er sygt fedt, Benjamin… Det kunne næsten gå direkte ind i serien med de store Ninjago sæt… Ninjago City og Ninjago Gardens…

Dit er bare lige 30% mere sci-fi, iblandet lidt steampunk…

Jeg kan godt lide detaljen med nogle industrielle rør og den slags hængende under den flyvende by…

To spørgsmål…

Din buddys hættetrøje med en kasket indenunder - er det noget officielt, eller har du selv kreeret?

Hvordan har du bygget det? Har du lavet de bærende søjler, og bygget ovenpå dem undervejs?
Eller har du bygget byen, og så monteret det hele på søjlerne efterfølgende?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.