Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - LEGO hylde.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LEGO hylde.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (9) Tak(9)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LEGO hylde.
    Sendt: 30-December-2021 kl. 15:37
Vores radiator i entréen, er temmelig grim. Udskiftning ligger et stykke ude i fremtiden, og en radiatorskjuler er et relativt stort arbejde... så... for lige at tage toppen af ‘grimheden’, har jeg bygget en hylde til montering umiddelbart over.





Jeg var noget i tvivl om, hvordan den skulle designes. Denne er i hvad jeg kalder LEGO primærfarver. Bygget LEGO logo, mønstre eller tekst var oppe at vende.
Så for ikke at låse mig fast på et design, har jeg bygget den med gennemsigtig aftagelig top, og så kan klodserne tages ud, når jeg kommer på en anden idé.





De sorte “hyldebærere” i hver ende, er blot staffage. Ingen praktisk betydning. 
Hylden hænger på små vinkler, der så desværre betyder at jeg måtte skrue op i bunden af hylde. Bunden består iøvrigt af tre lag plates for stabilitet.



Da jeg havde bygget toppen, af tr clear 1x2 klodser, opdagede jeg at der tilsyneladende finde (min.) 2 slags. Der er ingen misfarvninger, men en god del af klodserne, har ligesom et mælkehvidt skær.
DET generer min selvdiagnosticerede OCD. Mest fordi de to slags var blandet tilfældigt.
Så... jeg måtte skille den ad igen, og så lave noget mønster-noget ud af de to slags forskelligt udseende klodser.
Der er ingen dybere mening i dette mønster, jeg startede på midten og arbejdede mig udefter.
Man ser ikke dette mønster... ihvertfald ikke når ‘farvepladen’ er multicolor, men hvem ved hvad der senere kommer i. Og nu har jeg ro i sindet LOL


Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2021 kl. 14:10
Fedt. Kreativ løsning til jeres radiator Smile Jeg elsker når folk bruger LEGO elementer til andre ting i hjemmet. Et andet eksempel er som stænkplade bag komfuret.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2021 kl. 17:24
Eller skorsten på emhætten, eller husnummer Wink
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Thomas.Rehhoff Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Februar-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 286
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Rehhoff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2021 kl. 20:01
Palle, jeg venter jo bare på, at du snart får lavet wcet i Lego ;)
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2021 kl. 22:05
Det går ikke Thomas, det springer i luften... det har jeg set i TV Big smile
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.