Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Soropolis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soropolis

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 478
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Soropolis
    Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 11:50
I det sidste år har jeg bygget omkring 150 forskellige små huse, som kan alle stables op. De er alle 6 klodser brede, 6 klodser dybe og 5 klodser høje (eller tvåfalt det). Hver module har en 2x4 plade under på bunden, og ovenpå er der en åbning, som er også 2x4, så moduler kan stables op. Kun tagmodulerne har ingen åbning ovenpå. Her ser man, hvordan det fungerer: 


Jeg har også lavet en gade met 30 åbninger til moduler, så jeg kan bugge en by, f. eks. sådan: 




Jeg har medbragt projektet til Skærbæk, og jeg vil besøge andre udstilinger med min by. Måske Legoworld København, hvis jeg bliver accepteret, og helt sikkert Legoworld Utrecht (Holland)... og i næste weekend tager jeg til Bricking Bavaria i Friedrichshavn (Tyskland).

Besøgerne af udstillinger må bygge min by: 


Jeg kunne også tage det med til Klodsfesten, måske...
Her er et billede i gaden:



Og i den sidste uge har jeg fotograferet alle moduler. Her er et billede af nogle moduler:



Der er ikke bare huse, også f.x. en svømmehal, skole, båd eller træ...

 Jeg har lavet et album på Flickr med mange billeder, bl. a. detailbilleder af alle (eller næsten alle) moduler. Her er linket til albummet: http://https://www.flickr.com/photos/eti-eti/albums/72157719931877523


Redigeret af Erik.Ferdinand.Smit - 31-Oktober-2021 kl. 12:20
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 12:17
En sjov og skæv måde at ud af boksen og formgive- yderst inspirerende! Kan især godt li' din metro moduler. Og der er smæk på detaljerne i dit by layout.
Lars Kristensen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 14:12
Fed idé. Yderst interessant til at skabe fællesskab og samarbejde.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 478
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 19:41
Ja, til nu er det mit projekt, som jeg tager med til udstillinger, men hvis vi vil bruge det til et samarbejde, er det også fint! Måske til klodsfesten eller sådan noget? Hvis alle bygger et modul, og måske nogle flere gader, så kunne vi kombinere vores moduler. Jeg kunnen godt skrive et dokument med reglerne (fordi de skal passe sammen...). Men jeg er helt ny her i Byggepladen, jeg ved ikke hvad der sker med klodsfesten.. hvis I vil bruge den idé til et samarbedje, skal det måke være organiseret af nogen, som ved lidt mere om Byggepladen og Klodsfesten....? 



Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 20:22
Ja jeg er enig, det er en super fin og inkluderende ide, med uendelige muligheder. 👍


Citat: Erik.Ferdinand.Smit Erik.Ferdinand.Smit skrev:

Ja, til nu er det mit projekt, som jeg tager med til udstillinger, men hvis vi vil bruge det til et samarbejde, er det også fint! Måske til klodsfesten eller sådan noget? Hvis alle bygger et modul, og måske nogle flere gader, så kunne vi kombinere vores moduler. Jeg kunnen godt skrive et dokument med reglerne (fordi de skal passe sammen...). Men jeg er helt ny her i Byggepladen, jeg ved ikke hvad der sker med klodsfesten.. hvis I vil bruge den idé til et samarbedje, skal det måke være organiseret af nogen, som ved lidt mere om Byggepladen og Klodsfesten....? 


Det er da en super fin ide at tilmelde det klodsfesten, enten som et samarbejde, eller som dit projekt, hvor du på 'dagen' giver mulighed for at vi/gæsterne kan tilbygge moduler som så kan inkorporeres i gaden. Jeg tænker det kun kræver at du tilmelder det, og det så kan vokse derfra......

I alt fald en sjov ide!!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 478
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 20:50
Ja, det lyder godt. 
Men hvordan skal I bygge nye moduler? Har I klodser med til Klodsfesten, som man kan bygge med? (På Lowlug-møder har vi kun vores mocs med....)


Redigeret af Erik.Ferdinand.Smit - 31-Oktober-2021 kl. 21:28
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 22:14
Citat: Erik.Ferdinand.Smit Erik.Ferdinand.Smit skrev:

Ja, det lyder godt. 
Men hvordan skal I bygge nye moduler? Har I klodser med til Klodsfesten, som man kan bygge med? (På Lowlug-møder har vi kun vores mocs med....)

Jeg tænker: Du tager klodser med som udgangspunkt og folk bygger til layoutet.... Eller folk synes det er en god og interesant ide du har gang i, så de bygger noget hjemmefra, som de synes skal passe ind i  layoutet. Det er vel dig der skal finde ud af om der er interesse for projektet og hvad det skal indeholde.  Jeg har bare givet input......

God vind med byggeriet!!  😊👍


Redigeret af Anders.Sinding - 31-Oktober-2021 kl. 22:15
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 478
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 23:43
Nej, mit hele projekt passer i en kæmpestor kuffert, og jeg har ingen bil... jeg kan ikke tage mere klodser med. Men det er helt fint, hvis det bliver bare mit projekt på klodsfesten.
Til top
Benny.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2018
Sted: Skive
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1708
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benny.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-November-2021 kl. 12:36
Genialt koncept ;)

Til top
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 478
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2021 kl. 15:12
Lige nu er jeg på en stor Lego-udstilling i Tyskland (Bricking Bavaria)med min Soropolis. Jeg tilføjer nogle billeder til mit Flickr-album.
En ung og meget entusiastisk Youtuber (som er også et fantastisk bygger, kun 9 år gammel) viser Soropolis i en video:

Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Online
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 16:21
Så vi var to danskere der talte tysk sammen!?

Det var fedt at møde dig dernede. Jeg håber flere børn kommer til at nyde at lege projektet.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
H.Mikkelsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 2114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 17:24
Super fin ide. 

Den vil jeg kigge nærmere på. Det vil være fint til Klodsfest med et fælles layout.
Men råd er at du får folk til at lægge billeder her eller sende til dig  så du har styr på kvaliteten
af det folk byder ind med. Det har jeg "brændt fingerene" på tidligere.




Mange hilsner Henning M.

We need more Space
Til top
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 478
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 01:09
Hej Lasse, nej, jeg er ikke dansk.... jeg er hollænder! 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.