Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Hjælp til en begynder 😳
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til en begynder 😳

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steffen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til en begynder 😳
    Sendt: 18-August-2021 kl. 21:35
Hej . Jeg er ret ny Lego bygger og vil høre om en af jer kan hjælpe . Jeg har lige købt 40 + kg Lego men der er desværre ingen vejledninger . Jeg ved der er mange komplette sæt . Og der er også nogle gamle tog og skinner men jeg ved ikke hvordan transformator virker . Er der nogen der kan hjælpe . Jeg bor lidt nord for Århus 

På forhånd tak 
Steffen
Til top
Nicolai.Krog Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 22-Marts-2016
Sted: Sorø
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 213
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Krog Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 21:55
Hej Steffen

Nu hvor du har en stor samling at starte med, kan det være en fordel når man vil samle hele sæt ud fra det du har.  At begynde med nogle specielle klodser du kan finde og søge derfra på bricklink.com. 

Du kan finde id numre på de fleste lego elementer (det kan være svært/kræve lup og godt lys :) ) og søge på elementet. 

Der fra kan man se hvilke sæt klodsen har været brugt i. Det kan give et start punkt. 

På LEGO.com kan du finde en del samle vejledninger på nyere sæt. 

God fornøjelse :D


Redigeret af Nicolai.Krog - 18-August-2021 kl. 21:56
Nicolai
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 08:57
Hej Steffen. Det nemmeste er at bruge en af følgende sider : Lego.Brickinstructions.com eller. Brickfactory.info. Der vil du kunne finde byggevejledninger til Lego sæt. Håber det hjælperWink vh. Henrik kunz
Henrik Kunz
Til top
Steffen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2021 kl. 20:49
Tusind tak for jeres hjælp 😊😊
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2021 kl. 16:24
Hej Steffen, hvor nordligt for Århus, bor selv i Risskov så kan måske overtales til at kigge forbi og hjælpe dig i gang med det store stykke arbejde du har foran dig. For ca. 10-12 siden var jeg med til at sortere ufattelige mange klodser op i sæt, med 1 dag om ugen tog det ca. et halvt år. vh Lars
Lars Kristensen
Til top
Steffen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 21:37
Hej Lars 
Jeg bor i Trige 

Mvh Steffen 
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 22:09
Fint, Trige er til at komme til på overkommelig tid. Afklarende spørgsmål. Har du bordplads til at sortere klodser i de mængder du har? For det er første step i en lang proces. Du er velkommen til at smide et telefonnummer på 1908lk@netmail.dk, så kan vi snakke videre derfra. vh Lars
Lars Kristensen
Til top
Steffen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-September-2021 kl. 22:10
Hej Lars 
Har sendt mit nr til dig 

Mvh Steffen 
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2021 kl. 11:50
Hej Steffen, var sendt en svar mail.
Lars Kristensen
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.