Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Donnuttar Castle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Donnuttar Castle

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Donnuttar Castle
    Sendt: 10-August-2021 kl. 11:17
I året 1139 levede den Skotske King Cuthred her og havde et stort kongedømme. Inden det blev hans faste residens, var borgen en del af en større forsvars plan, som strakte sig langt over den nordlige kystlinje. Borgen er bygget på kanten af en klippe og gav hæren et stort udsyn over kysten og mulighed for at spotte fjender tidligt. Efter flere år med krig, som kongen til sidst vandt, flyttede han ind på borgen og restaurerede de slidte mure samt huset i mellem tårnene. 

Projektet har taget mig godt 4 måneder at bygge i min fritid. Til start, byggede jeg landskabet op på en plade størrelse 48x32. Fra alle sider byggede jeg så ud i alle snot retninger for at skabe det naturlige landskab. Landskabet af en blanding af grønt græs underlag og med klippe kanten er det dark bluish gray klippe. Næste var selve de 6 kantede tårne, som er forbundet med swivel hængsler. Det krævede en del forsøg at gøre det stabilt og få kanterne i mellem 2 hjørner til at lukke godt sammen. Dernæst kom de øvrige mure, samt huset og trægulvet. Det har været virkelig sjovt og udfordrende at bygge tårnene og de andre mure. Specielt at få det til at passe med snot teknikker og vinkler. 













Redigeret af Søren-Johansen - 10-August-2021 kl. 11:19
Søren Johansen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 17:43
Flot flot byggeri, masser af detaljer. Kan godt lide din bund - både den grønne og DBG - men jeg synes bare ikke de passer sammen. Slottet ville tage sig meget bedre ud på ren DBG bund, så man følte den lå højt i terræn. Ligeledes, når man ser det massive front parti med to tårne og bygning, så virker det knap så dybt byggeriet når det ses fra siden for giver det en slags snuttet udseende.  Bare et væg panel mere ville have gjort en kæmpe forskel. Og nej jeg ville ikke kunne have bygget noget så flot på 4 måneder selv. 
Lars Kristensen
Til top
Stig.Delman Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Jordløse
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 719
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stig.Delman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 19:55
Det ser super flot udThumbs Up
Fyldt med lækre detaljer og sjove bygge teknikker 



Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Junior medlem LEGO Festival Of Play fanzone
Klodsfestudvalget 2019   
Til top
Hubert.Savio Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 18-September-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 141
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hubert.Savio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 20:10
Super flot resultat og meget interessant historie om borgen! 
Hubert
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 21:11
Det er en super flot borg du har fået kreeret. Har du nogle billeder af teknikker du brugte til de sekskantede tårne, som voldte dig besvær?

Overgangen mellem græs og klippe i terrænet er lidt brat synes jeg.
Jeppe Schmidt
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 10:06
Fedt, Søren. Som altid mange flotte detaljer.

Det er lækkert med cheese slopes til samlingerne på tårnets sider, i stedet for hinge-løsningen der efterlader spræker. I lignende situationer er panels også nyttige, f.eks. den gamle version med helt skarpe kanter, så det ligner en alm. klods.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 15:36
Som andre også har nævnt super fint byg!!  Og så lige det med græsset, det havde nok virket mere naturligt, hvis du havde lavet en blandet overgang..... Men som sædvanlig, gode teknikker fra din hånd!! 👍
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Tina.Haulrich Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Ambassadør

Medlem siden: 19-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 3433
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tina.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 15:48
Super flot lavetThumbs Up

Dine teknikker er fantastiske og din tålmodighed må være enormWink
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things
with weird people"
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 17:00
Det ser sindsygt godt ud.

Jeg er især vild med trægulvet, det tror jeg ikke jeg har set andre end dig lave.

Tårnene sidder også lige i skabet 
Castle fan
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 18:12
Jeg holdte mig fra at skrive en kommentar... fordi jeg ikke kunne overskue den vanvittige mængde af spændende byggeteknikker der er i spil her: Fra det interessante gulv, som Benjamin nævner, til de skrå linjer over hoveddøren. Det er bare så gennemført, Søren!
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Jan.Lykkegaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 27-April-2021
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 158
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Lykkegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 17:34
Ser godt ud, håber vi får castle temaet tilbage snart 😀
Jan Lykkegaard
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.