Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Hvem kan bygge en model af en flydedock
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem kan bygge en model af en flydedock

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kristian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvem kan bygge en model af en flydedock
    Sendt: 07-August-2021 kl. 12:52
Kære medlemmer

Jeg er henvist hertil, for at se om der er en eller flere som kan/vil bygge en model af en flydedock. En flydedock er et u-formet “skib” som i mit tilfælde er blå, 180 m langt og 30 m bredt med to kraner monteret, en på hver side. Tænker ikke det er så kompliceret, men man skal selvfølgelig have tiden og kunne :-)

Eksempel:  https://f.nordiskemedier.dk/2aj55pccu4qp33db.jpg - https://f.nordiskemedier.dk/2aj55pccu4qp33db.jpg

Det er selvfølgelig mod betaling.

Jeg set frem til at høre fra en eller flere af jer.
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 13:43
Ser spændende ud, jeg er ikke den der byder ind. Men der mangler i hvert fald info om størrelse forhold, indkøb af klodser tidhorisont for færdig projekt, adgang til original tegninger / mængde af billeder, og ikke mindst hvor den skal afleveres. 
Lars Kristensen
Til top
Kristian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 15:09
Tak for dit indspark - jeg håbede at den der kunne bygge det ville stå for hele projektet herunder køb af klodser.

Jeg tænker at det skal ned i en størrelse hvor det er 50 cm langt (ca).

Tidshorisont er hurtigst muligt 😅

Jeg har billeder liggende af flydedocken.

Den kan med alt sandsynlighed afhentes her i DK.
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 15:56
66x11 knopper så vidt jeg hurtigt kan regne ud.

Væggene i siderne bliver 1 knop bred og derfor blå på begge sider, måske kan man godt lave dem blå på ydersiden og rustbrun på indersiden hvis det er vigtigt ved at bruge en rustbrun plade og sætte blå fliser på

De to kraner bliver nok ikke meget mere end 3 stk. 1x1 klodser oven på hinanden med en hvid bar sat på toppen som bom.

Jeg skriver dette fordi vi skal lige være sikker på at det er den størrelse du vil have.

I den størrelse kunne jeg godt lave den men tænker man at man gerne vil have flere detaljer skal den nok være 300x50 cm eller 240x40 cm eller 180x30 cm og så må jeg springe fra.

Hvor tyk er bunden og hvor høje og brede er siderne og hvor høje er kranerne?


Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Kristian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2021 kl. 15:58
Hvis det kun er 66x11 så er det nok i underkanten. Jeg forestiller mig noget i størrelsen ala Mærsk 10241.

Bunden kan fint være sort og indersiden kan fint være blå.
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2021 kl. 20:04
Så vidt jeg kan tælle er Mærsk Tripple-E lige under 100 knopper.
Måske 96x16 knopper vil passe fint, det har den fordel at breden er et lige antal.

Men jeg tror ikke jeg kan lave noget der bare er en smule tilfredsstillende, især mht de to kraner og andre vigtige detaljer på flydedokken, eks. Skrift og logo på siden.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Kristian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 20:40
Tak for dit ærlige svar - det sætter jeg pris på.

Jeg kan i alt fald slet ikke 😅

Men jeg håber at der måske er en eller anden som kan - igen, det er mod betaling 👍🏻
Til top
Kim.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 1431
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 12:41
Hej Kristian

Har du et nummer, så vi kan tale om opgaven?

Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver."
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.096 sekunder.