![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Oversvømmelse |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Anne.Mette.V ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-September-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2021 kl. 19:37 |
Efter at jeg i dag har læst om de frygtelige oversvømmelser i Tyskland og Belgien, kom jeg i tanke om, at jeg endnu ikke har præsenteret denne LEGO model af en oversvømmelse.
Modellen er bygget for et stykke tid siden, hvor der var meget snak om, at global opvarmning vil medføre, at vandstanden i verdenshavene stiger, og mange huse permanent kommer til at ligge under vand. I denne model er husene kun delvis under vand, og beboerne er rykket op på tagene af husene og må sejle rundt til hinanden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Lasse.Deleuran ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wow! Der er gjort rigtig godt brug af byggeteknikker til at lave effekter. Jeg kan specielt godt lide hvordan husene tager skade under vand og hvordan fiskene er integreret i holdere så de ikke behøver de typiske 1x1 runde klods-opbygninger for at få ting til at svæve.
|
|
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
|
![]() |
|
Jan.Lykkegaard ![]() Plade ![]() ![]() Medlem siden: 27-April-2021 Region: Fyn Status: Offline Point: 88 |
ja ser virkelig godt ud
|
|
Jan Lykkegaard
|
|
![]() |
|
Casper.Hansen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 2965 |
Rigtig flot og yderst aktuel MOC. Måske er billedet lidt for idyllisk
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Palle.Haulrich ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 24-Maj-2013 Sted: Vestsjælland Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5793 |
Det er fedt!
![]() Det må være et spændende projekt, at finde på hvordan man laver ‘forvitrede’ ting og sager. Bølgerne med plates i forgrunden, fuldender billedet...
|
|
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22 |
|
![]() |
|
Anne.Mette.V ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-September-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3809 |
Tak. Ja der er brugt 16 x 16 trans-clear baseplates. Modellen er ikke en illustration af de frygtelige ting, der foregår i Tyskland og Belgien i øjeblikket. Udgangspunktet for modellen var en situation, hvor vandstanden i havet permanent er steget og der derfor er blevet permanent oversvømmelse. Folk har derfor indrettet sig efter de ny forhold og prøver at få hverdagen til at fungere.
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7095 |
Fed MOC
![]() |
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |