Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Blade runner 2019, Rick Deckards blaster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blade runner 2019, Rick Deckards blaster

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Blade runner 2019, Rick Deckards blaster
    Sendt: 06-Juni-2021 kl. 15:35




Her er mit bud på Rick Deckards blaster fra BLADE RUNNER. En film jeg har set over 50 gange. og sammen med alien/aliens, star wars samtidig skabte grundlæggelsen for næsten alt fremtidig sci-fi på lærred. Filmen er baseret på den fantastiske bog "drømmer androider om elektriske får" af Phillip k. Dick. En af de største sci-fi forfattere i historien.
Og hvordan for man det over i lego!? Det er pisse svært, at fange den neo-noir stemning fra filmen. Og samtidig prøve at bygge så realistisk som muligt. Men her er mit forsøg så. Håber i kan se sammenhængen.

(PS. Ideen med spinneren, (bilen) er delvist sakset fra en anden, dog med en del ændringer)

Pps. Minifigs er: elektrisk ugle, rachael, rick deckard og Roy batty med hans Due. Der mangler Pris, men jeg mangler et ordentligt torso til hende.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die." 

#myowncreation #legohouse  #mech #mechdesign #afol #legomecha #gunpla #legorobot #robot #legomech #byggepladendk #byggepladen #lug #ai #legoentusiasterne #legomoc #legomoc #moc #legoland #readyplayerone #classicspace #futuron #lego #legodesign #legospace #legosystem #danish #creative #space #aliens #bladerunner


Benjamin Andersen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 15:54
Se, jeg kender kun Blade Runner af navn, men når jeg googler Rick Deckards blaster, så giver dit byg total mening, det da en fantastisk god efterligning! Det ser ud til du har tænkt over former og vikler og kommet godt i mål med de begrænsninger LEGO nu engang kan give. Kan se Spinneren er bygget i technic, men så kan du jo prøve i minifig størrelse ;-)
Lars Kristensen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 17:05
Mange tak. Jeg har også brugt virkelig lang tid på at ramme formen. Jeg har faktisk bygget 2 hele pistoler.
Spinneren er ikke af technic men helt almindeligt lego. Jeg tænker faktisk at bygge Spinneren på et tidspunkt, i minifigurer størrelse. 
Benjamin Andersen
Til top
Thomas.Rehhoff Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Februar-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 286
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Rehhoff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 18:39
Den er sgu fed,,, og blå kasketter som hjulkapsler er da for genialt...

Nu må jeg se filmen igen for at sammenligne 
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 19:56
Den er helt fantastisk - du skulle nærmest smide et billede op af originalen, bare så folk kan se hvor godt du har ramt den.


Og siden du kender filmen så godt: Der er noget Eldon Tyrell over at du har genskabt noget fra vireligheden så godt som muligt.
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 19:59
Citat: Benjamin.Andersen Benjamin.Andersen skrev:

Spinneren er ikke af technic men helt almindeligt lego. Jeg tænker faktisk at bygge Spinneren på et tidspunkt, i minifigurer størrelse. 
min fejl, jeg mente naturligvis da jeg googlede Spinner så jeg den i Technic ;-) 
Lars Kristensen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 21:09
Puha det er en cool MOC du der præsenterer. Den genre ses ikke så ofte herinde. Jeg er også ret vild med den film selvom den var lidt for Arty til mig da den kom frem. Jeg var mere til SW dengang. I dag er det nærmest omvendt. 

Jeg skal nærstudere meget mere før jeg har absorberet alle byggeteknikker. Imens har jeg to spørgsmål:

1) Hvilken version af filmen synes du er den rigtige?

2) Tror du Deckart i virkeligheden er en replikant?

😊
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 22:42
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Puha det er en cool MOC du der præsenterer. Den genre ses ikke så ofte herinde. Jeg er også ret vild med den film selvom den var lidt for Arty til mig da den kom frem. Jeg var mere til SW dengang. I dag er det nærmest omvendt. 

Jeg skal nærstudere meget mere før jeg har absorberet alle byggeteknikker. Imens har jeg to spørgsmål:

1) Hvilken version af filmen synes du er den rigtige?

2) Tror du Deckart i virkeligheden er en replikant?

😊

Mange tak. Jeg så filmen første gang som 8-9 årig og var forelsket i den rolige neo-noir sremning. Ja der er brugt lidt sjove tekniker men ikke nogle helt vilde, den er nem at skille og samle. 

Jeg syntes directors cut er den bedste. Er ikke vild med den alternative slutning hvor deckard og rachael kører væk sammen.

Og jeg tror at han er replikant, den effekt man ser hvor pupillerne er røde på de replikanter han jagter, ser man også på ham selv en enkelt gang. Samt at han drømmer om enhjørning og i slutningen stiller graff en lille papir enhjørning ude foran hans lejlighed, for at vise at han kender hans drømme, fordi de er indplantede.
Selvom det strider lidt imod at han hele tiden for tæsk af de andre replikanter, som virker meget stærke i forhold til ham. 🤷‍♂️

Men der er meget delte meninger. Ligegyldig hvad man tror er det en mega fed film. 
Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juni-2021 kl. 06:57
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Den er helt fantastisk - du skulle nærmest smide et billede op af originalen, bare så folk kan se hvor godt du har ramt den.


Og siden du kender filmen så godt: Der er noget Eldon Tyrell over at du har genskabt noget fra vireligheden så godt som muligt.

Mange tak Lasse. Det var en god ide. 
Og et sandt kompliment fra "mesteren af genskabelse" 😉
For om nogen ved du hvor meget det kræver at genskabe virkelige ting. 
🙂 Generelt bygger jeg jo mest fri fantasi, men det var enormt sjovt at prøve at genskabe noget så ikonisk. 


Benjamin Andersen
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juni-2021 kl. 06:59
Citat: Thomas.Rehhoff Thomas.Rehhoff skrev:

Den er sgu fed,,, og blå kasketter som hjulkapsler er da for genialt...

Nu må jeg se filmen igen for at sammenligne 

Mange tak. 
Jeg kan ikke tage æren for kasketterne, det er sakset fra en anden bygger. Kan ikke huske hvem desværre. 
Benjamin Andersen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juni-2021 kl. 14:41
Citat: Benjamin.Andersen Benjamin.Andersen skrev:

Jeg syntes directors cut er den bedste. Er ikke vild med den alternative slutning hvor deckard og rachael kører væk sammen.

Og jeg tror at han er replikant, den effekt man ser hvor pupillerne er røde på de replikanter han jagter, ser man også på ham selv en enkelt gang. Samt at han drømmer om enhjørning og i slutningen stiller graff en lille papir enhjørning ude foran hans lejlighed, for at vise at han kender hans drømme, fordi de er indplantede.
Selvom det strider lidt imod at han hele tiden for tæsk af de andre replikanter, som virker meget stærke i forhold til ham. 🤷‍♂️

Men der er meget delte meninger. Ligegyldig hvad man tror er det en mega fed film. 
Jeg blev i hvert fald lige nødt til at se dem igen Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.