Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Gruppe B: Danmark, Belgien, Finland og Rusland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gruppe B: Danmark, Belgien, Finland og Rusland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gruppe B: Danmark, Belgien, Finland og Rusland
    Sendt: 29-Maj-2021 kl. 19:39
I forbindelse med sommerudstillingen i BR på Strøget har min mor Anne Mette og jeg bygget dette layout bestående af de fire lande: Danmark, Belgien, Finland og Rusland (de fire lande som er i gruppe B i EM i fodbold).

BR ville gerne have en sommerudstilling med EM i fodbold som tema. Hverken min mor eller jeg interesserer os for fodbold. Men i disse corona-tider er der meget få LEGO udstillinger. Derfor ville vi gerne være med til sommerudstillingen i BR. Så vi besluttede os for at bygge de fire lande i gruppe B.















Til at repræsentere Danmark har vi valgt Rundetårn. Vi byggede modellen af Rundetårn tilbage i 2018. Og vi tænkte, at det var oplagt at genbruge den til dette formål. Billeder kan ses her:


LEGO Rundetårn | Flickr


Til de andre tre lande har vi bygget nye modeller specifikt til udstillingen i BR. Vi har dog bygget dem, så de også kan udstilles enkeltvis til andre udstillinger.


Til at repræsentere Belgien har jeg bygget en model af rådhuset i Bruxelles. Billeder kan ses her:


LEGO Brussels Town Hall | Flickr


Til at repræsentere Finland har Anne Mette bygget en finsk skov. Billeder kan ses her:


LEGO Finland | Flickr


Til at repræsentere Rusland har jeg bygget en model af Vasilij-katedralen i Moskva. Billeder kan ses her:


LEGO Saint Basil's Cathedral | Flickr


Layoutet skal udstilles i butiksvinduet i BR på Strøget i perioden fra 30. maj til 25. juli. Vores layout er en del af en større udstilling af LEGO modeller med EM i fodbold som tema. Vi er i alt 10 medlemmer af Byggepladen, som har bygget til udstillingen.





Redigeret af Lasse.Vestergård - 29-Maj-2021 kl. 19:50
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 21:19
Ser godt ud, og må det bedste hold gå videre. Kommer der også lidt billeder når de er sat op til udstilling?
Lars Kristensen
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Maj-2021 kl. 20:22
I dag stillede vi udstillingen op i butiksvinduet i BR på Strøget.

Det er svært at fotografere udstillingen, da der er meget genskær i ruden. Men her er nogle billeder af vores layout. (Jeg tænker, at de andre udstillere selv gerne vil præsentere deres del af udstillingen)









Jeg vil opfordre alle til at komme forbi og se udstillingen. Rune og Kim har bygget et meget flot stadion. Og Lars Mogensen har bygget nogle meget flotte huse (og en svømmehal, som man kan kigge ind i fra siden). Elisabeth har bygget en spændende model af en baggård, hvor folk spiller fodbold. Lene og Lars Lyager har bygget nogle meget flotte mosaikker. Og Lars H Sørensen har bygget flagene, som hænger i loftet.


Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.