Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Flyver og Vindorgel fra Vindens Klippe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flyver og Vindorgel fra Vindens Klippe

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flyver og Vindorgel fra Vindens Klippe
    Sendt: 28-Maj-2021 kl. 22:17
I semifinalen af LEGO Masters byggede Esben og jeg "Vindens Klippe" hvor et samfund udnyttede vind på nogle... interessante måder. I vores byggeri var der flyvere som denne:



Og et vinddrevet orgel som dette:



I alt havde vi 12 motoriserede "vinddrevne" ting på vores klippe. I kan se hvordan de to modeller virker i denne korte video:



Flyveren er motoriserbar og har to-ledede vinger, hvilket giver en fed effekt. Man så også denne effekt blive brugt i finalen af LEGO Masters USA.



Orgelet har endnu mere der bevæger sig. Møllen drejer. Pumpen... pumper og tangenterne bevæger sig.



Der var mange ting vi ikke nåede at bygge i dette byggeri. Et af disse var at tangenterne bevægede sig, men så er det godt at der nu er byggevejledning til denne ultimative version.



Byggevejledningerne findes her

Og så håber jeg at I ser med i finalen hvor vi skal bygge det vildeste nogensinde.

Redigeret af Lasse.Deleuran - 28-Maj-2021 kl. 22:18
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2021 kl. 08:42
Ham der i videoen, han er bare for underlig........ Confused

Neej spøg til side, i Lasse og Esben er bare for seje og det er helt fortjent i er i finalen. De skills du Lasse har med bevægelse er bare fenomenale. Thumbs Up

Min ugifte kone synes at i skal vinde det hele, og siger der er noget galt hvis ikke det sker. vi må jo bare vente og se.

Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.