Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - MOC: Bay of Lost Tresures
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MOC: Bay of Lost Tresures

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: MOC: Bay of Lost Tresures
    Sendt: 01-Maj-2021 kl. 08:30

Bay of Lost Tresures

 

Nu hvor vi er nået til weekenden, hvor Klodsfesten for 2021, skulle have været afholdt, vil jeg dele lidt billeder af det layout, jeg havde planlagt at udstille, og har arbejdet på det sidste års tid.

 

Siden 21322 ”Pirates of Barracuda Bay” udkom sidste år, var jeg klar over, at jeg ville forsøge mig med et pirat-layout, dette super fede sæt satte virkelig minderne i gang fra de første pirat sæt, som kom tilbage i ’89/’90.

 

Min bror og jeg havde mange gode stunder sammen med piraterne fra dengang, vi havde desværre ikke så mange af de store sæt. Min bror havde et af skibene (Jeg mener det var 6274 Caribbean Clipper), og jeg havde nogle af de små sæt bl.a 6251 Pirate Mini Figures og 6257 Castaway's Raft. (har stadig disse 2 sæt, og de er godt brugte J )

 

Bay of Lost Tresures er en fjerntliggende ø i piratlandet, mange sømil fra Barracuda Bay. Besætningen fra Black Seas Barracuda har redet sig i land på øen og har fundet sig tilpas her, de bor og lever side om side med de Imperial soldater som vogter øen, måske er det meget godt at soldaterne ikke kender Captain Redbeard og hans besætnings fortid.

 

Det meste af besætningen holder sig til omkring kroen, så længe kro-mutter har noget i flaskerne, laver de ikke ballade. Tattooga bruger det meste af sin tid i selskab med sin fiskestang.

http://www.flickr.com/photos/137767198@N08/albums/72157719067231559


Bay of Lost Tresures (01) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (02) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (03) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (04) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (05) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (06) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (07) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (08) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (09) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (10) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (11) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (12) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (13) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (14) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (15) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (16) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (17) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (18) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (19) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (20) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (21) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (22) by Thomas Mouridsen, on Flickr


Bay of Lost Tresures (23) by Thomas Mouridsen, on Flickr





Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Brian.Vestergaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 29-Januar-2019
Sted: Kolding
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 257
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian.Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 08:38
Thomas... Det er så KANON godt arbejde det der :) 
Brian Vestergaard
Til top
Sven.Jensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 06-April-2010
Sted: Denmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 923
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 08:41
Thumbs Up Hug Hug
Sven Jensen
Til top
Ulf.Andersen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 640
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 10:13
Rigtig flot layout Thomas. Det glæder jeg mig til at se, når muligheden byder sig. Smile
Ulf Andersen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 11:03
Kan godt forstå du har bygget på det et årstid, fantastiske mange detaljer og svært at ikke at dvæle ved dine billeder. Dit grønne kikkert tag et elegant, din selvbyg sejlbåd rigtig flot formet og så and krusningerne fra årene. Den del af borgen som ligger til venstre ned mod byen, er det en kirke eller blot inspireret af formen på danske middelalder landsby kirker? Skal der lige ankes lidt, så er brolægningen næsten for ren med alle de dyr ;-) lidt hestepærer eller anden snavs vil ændre lidt på den polere overflade.
Lars Kristensen
Til top
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 11:33
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Kan godt forstå du har bygget på det et årstid, fantastiske mange detaljer og svært at ikke at dvæle ved dine billeder. Dit grønne kikkert tag et elegant, din selvbyg sejlbåd rigtig flot formet og så and krusningerne fra årene. Den del af borgen som ligger til venstre ned mod byen, er det en kirke eller blot inspireret af formen på danske middelalder landsby kirker? Skal der lige ankes lidt, så er brolægningen næsten for ren med alle de dyr ;-) lidt hestepærer eller anden snavs vil ændre lidt på den polere overflade.

Tak for din kommentar Smile dejligt med feedback. Angående borgen var det lidt ubevidst den kom til at ligne en kirke, den er bygget sådan for at forbinde borgens "gårdsplads" med by niveauet. 
Fin kommentar angående brolægningen, det vil jeg overveje at opgradere lidt 50


Redigeret af Thomas.Mouridsen - 01-Maj-2021 kl. 11:34
Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 13:12
Hold da op, det ser sg godt ud. Overordnet set bare fedt, men ja, flot borg Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Klaus.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Oktober-2012
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 586
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 14:54
Flot.... Mange fine detaljer
Klaus Schmidt
Til top
Stig.Delman Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Jordløse
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 719
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stig.Delman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 15:40
Det er totalt gennemført Thumbs UpClapClap
Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Junior medlem LEGO Festival Of Play fanzone
Klodsfestudvalget 2019   
Til top
Lone.Pihl Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Bornholm
Status: Offline
Point: 1007
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lone.Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 16:48
Virkelig flot - mange detaljer og byggeteknik. 
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 20:10
Det ser aktisk lidt hyggeligt ud,, sådan lidt, der kunne jeg da godt tænke mig at holde en ferie agtig....... Smile

Glæder mig til klodsfest!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 20:36
Det ser rigtig godt ud Clap

Jeg kan især godt lide taget, som er bygget af sandgrønne kikkerter. Den byggeteknik har jeg ikke set før.
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 09:24
Dejligt i kan lide det, og gider kommentere Big smile

Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Det ser rigtig godt ud Clap

Jeg kan især godt lide taget, som er bygget af sandgrønne kikkerter. Den byggeteknik har jeg ikke set før.

Jeg har heller ikke selv set det før, men nogle gange er det de elementer man har mange af, som hjælper til at give ideer til at prøve noget af, og det blev til et tag i dette tilfælde Smile

Det er ikke super stabilt, men det går LOL
Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Jan.Lykkegaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 27-April-2021
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 158
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Lykkegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 11:32
Fantastisk Thumbs Up, kommer til at tænke på TV serien Black Sails. Har du nogen ide om hvor mange klodser du har brugt?
Jan Lykkegaard
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 08:58
Super flot layout. Jeg er stor fan af pirat-temaet generelt, så hver gang nogen har bygget noget med lidt pirater bliver jeg jo glad, men dette her er klart over gennemsnittet. Mange spændende byggeteknikker og fede detaljer.
Jeppe Schmidt
Til top
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 21:34
Citat: Jan.Lykkegaard Jan.Lykkegaard skrev:

Fantastisk Thumbs Up, kommer til at tænke på TV serien Black Sails. Har du nogen ide om hvor mange klodser du har brugt?

Jeg har ingen ide om klodsforbruget Confused 

Hvad bruger man typisk i gennemsnit på en plade i et layout som denne? nogen bud på det? 500-1000 stykker?

Layoutet er 3x9 plader (32x32) = 27 plader 

Så måske er der brugt et sted imellem 15000 - 30000 klodser, men jeg ved det ikke, det er et gæt Smile
Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 945
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 21:50




Redigeret af Niels.J.Smedegaard - 05-Maj-2021 kl. 21:53
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 945
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 21:52
Citat: Thomas.Mouridsen Thomas.Mouridsen skrev:


Jeg har ingen ide om klodsforbruget Confused 


Thumbs UpDet er præcis den måde, jeg også bygger på.
Det får lov til at udvikle sig organisk, og så har jeg ingen anelse om, hvor mange der er brugt.
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 21:52
Citat: Thomas.Mouridsen Thomas.Mouridsen skrev:

Citat: Jan.Lykkegaard Jan.Lykkegaard skrev:

Fantastisk Thumbs Up, kommer til at tænke på TV serien Black Sails. Har du nogen ide om hvor mange klodser du har brugt?
....
Hvad bruger man typisk i gennemsnit på en plade i et layout som denne? nogen bud på det? 500-1000 stykker?
...
Vandet alene - 1x2 tiles - der går der jo 512 styk til en 32x32 baseplate...

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
Jan.Lykkegaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 27-April-2021
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 158
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Lykkegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 07:58
ja der går nok en del til, men vil ikke overraske mig hvis der er brugt flere end 30000 klodser, der er en del detaljer når på bygningerne og fortet. Hvor må det være dejligt at have så mange klodser at bygge med, at man kan skabe sådan et fantastisk værk. Der går en del år før jeg har noget der ligner et amatør klodskammer Wink 
Jan Lykkegaard
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.