Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Dropship fra fremtiden.....UPDATE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dropship fra fremtiden.....UPDATE

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dropship fra fremtiden.....UPDATE
    Sendt: 07-Marts-2021 kl. 15:59
Bliver lige nødt til at blære mig lidt, men min moc har fået et rimelig godt skulderklap, den er blevet 'featured' på 'the Brotersbrick' så jeg er squ lidt stolt!!Big smile



Her kommer så foreløbigt et billede (der er flere billeder i støbeskeen), af min seneste kreation.
Som i sikkert ved lever jeg ikke i denne verden, så prøver her at skabe lidt opmærksomhed omkring hvad der vil ske i fremtiden inden for aviation, (lufttrafik og rumfart).

Modellen er bygget til minifig skala, og der er plads til interiør, både cockpit og lastrum, men ikke bygget. der er en rampe hvor der kan køre et 6 knopper bredt køretøj ind og ud, hvis det ikke er for højt. Jeg havde også bygget et landingstel, men det kunne ikke holde.......Confused Måske der sker noget senere på den front.

Motorerne kan rotere (tilte) og dreje en smule fra side til side, men det styres helt manuelt. Det er udtænk (Ikke af mig) så et fly kan flyve som en flyvemaskine, og lande som en helikopter, et VTOL fly. Jeg bevæger mig jo ovre i SciFi genren, så min forestiling er at den kan landsættes fra rummet og udføre de opgaver man nu synes er vigtige.........

Her er første billede.



Her kommer to mere.







PS: Er der nogen der kan spotte Fabuland elementet, det er delvist synligt!??!




Redigeret af Anders.Sinding - 11-Marts-2021 kl. 21:50
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Ulf.Andersen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 640
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 16:07
Rigtig flot MOC - og mange fede byggetekniker. Jeg er ikke skarp i Fabuland, så den detalje har jeg ikke spottet.
Ulf Andersen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 16:40
Den må være noget større end billedet beretter, men flot der er den.  Minder lidt om "De røde djævle" det engelske luftvåbens opvisningsfly i formen. Kan mortorne på vingerne vippes?
Lars Kristensen
Til top
John.Thomsen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 616
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 17:55
Vingerne
blå døre


Redigeret af John.Thomsen - 07-Marts-2021 kl. 18:02
John Scheel Thomsen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 10:20
Citat: Ulf.Andersen Ulf.Andersen skrev:

Rigtig flot MOC - og mange fede byggetekniker. Jeg er ikke skarp i Fabuland, så den detalje har jeg ikke spottet.
 

Tak Ulf!! Ja byggeteknikker skal der til for at opnå det jeg vil vise.....  Fabuland er heller ikke mit speciale, men havde lige et element liggende der passede ind. 😊

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Den må være noget større end billedet beretter, men flot der er den.  Minder lidt om "De røde djævle" det engelske luftvåbens opvisningsfly i formen. Kan mortorne på vingerne vippes?

Tak Lars. Det med størelsen er jo svært at svarre på, jeg ved jo ikke hvad du fornemmer, men MOC'en er 65 til 70 knopper lang, det svarer til ca 50+ cm. Så må jeg lige rette dig Confused De Røde djævle er fra Belgien, de flyver i et lille et motors propelfly så ikke meget at sammenligne med der..... Det engelske luftvåbens opvisningshold hedder Red Arrows, de flyver i et etmotorers jet træner BAE Hawk T1. Jeg kan godt se hvad du mener med formen i forhold til det fly, selv om de er helt forskellige fra det jeg prøver at vise!! 
Motorerne kan både drejes og vippes! 😊

Citat: John.Thomsen John.Thomsen skrev:

Vingerne
blå døre

John, Not even close Ouch
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 16:28
Superfed model, og nøj hvor det snyder med størrelsen - den er jo ikke just en lille nips Big smile
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 10:56
Er det Fabuland suppeskeer, som stikker op som halvkugler bagerst på skroget?
Jeppe Schmidt
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 12:14
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Superfed model, og nøj hvor det snyder med størrelsen - den er jo ikke just en lille nips Big smile

Tak Dennis 😊  Jeg forstår ikke rigtig det der med størrelsen, for hvis man kigger på de enkelte elementer der er brugt i modellen, tænker jeg at det giver en rimelig god indikation af proportionerne...... Men selvfølgelig har jeg jo også siddet med den i et stykke tid og vænnet mig til den, men af lige vel. Men tak!Smile

Citat: Jeppe.Schmidt Jeppe.Schmidt skrev:

Er det Fabuland suppeskeer, som stikker op som halvkugler bagerst på skroget?

Desværre Jeppe det er det ikke Confused Dem du spottede er scaterhjælme!

Jeg har brugt dette element http://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=4222 og det sidder på den foreste del.




Redigeret af Anders.Sinding - 10-Marts-2021 kl. 12:17
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 948
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 17:00
Jeg kan godt nok stadig ikke få øje på delene, selv om du har afsløret, at det er stole. Hvilken farve har du brugt?

Jeg overvejede ellers om det er de røde skiver på siden. Jeg synes ikke de virker bekendte, og jeg husker noget fra Fabuland, hvor en rund klods blev delt i 3. (Karrussel)

Fedt byg. Jeg er særligt begejstret for de kølerhjelme, der ligger under motoren. Det giver en god runding.


Og så vil jeg da give Dennis ret. Ved første øjekast ser det ikke så stort ud, men når man kigger efter...
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 20:42
Den der runde ting som glaskuplen sidder i så?
Fedt byg, men det ved du jo. 😉
Benjamin Andersen
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 07:30
Citat: Benjamin.Andersen Benjamin.Andersen skrev:

Den der runde ting som glaskuplen sidder i så?
Fedt byg, men det ved du jo. 😉
Det ville også være midt bud, nu hvor det er afsløret, hvilket element der er tale om.
Jeppe Schmidt
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 09:18
Wow en flot MOC! Jeg kan stadig ikke se det Fabuland element :) 
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 13:59
Citat: Niels.J.Smedegaard Niels.J.Smedegaard skrev:

Jeg kan godt nok stadig ikke få øje på delene, selv om du har afsløret, at det er stole. Hvilken farve har du brugt?

Jeg overvejede ellers om det er de røde skiver på siden. Jeg synes ikke de virker bekendte, og jeg husker noget fra Fabuland, hvor en rund klods blev delt i 3. (Karrussel)

Fedt byg. Jeg er særligt begejstret for de kølerhjelme, der ligger under motoren. Det giver en god runding.


Og så vil jeg da give Dennis ret. Ved første øjekast ser det ikke så stort ud, men når man kigger efter...

Tak Niels! Nu har Benjamin spottet klodsen!! Det er måske også lidt unfair at spørge om sådan noget, da jeg har vendt undersiden fremad og fyldt den ud med den transparente blå kuppel..... 
Motorerne er jeg også ret godt tilfreds med selv. Det med størelsen har vi snakket om.... Confused he he!! Men tak Niels ☺

Citat: Benjamin.Andersen Benjamin.Andersen skrev:

Den der runde ting som glaskuplen sidder i så?
Fedt byg, men det ved du jo. 😉

Jeps du har fundet den..... Tillykke
Og tak ,tror jeg nok!  😎

Citat: Jeppe.Schmidt Jeppe.Schmidt skrev:

Citat: Benjamin.Andersen Benjamin.Andersen skrev:

Den der runde ting som glaskuplen sidder i så?
Fedt byg, men det ved du jo. 😉
Det ville også være midt bud, nu hvor det er afsløret, hvilket element der er tale om.

Rigtigt Jeppe! Tak!  👍

Citat: Jens.P.Troelsen Jens.P.Troelsen skrev:

Wow en flot MOC! Jeg kan stadig ikke se det Fabuland element :) 

Tak Jens! På billede nr 2 er den mest synlig, det er bunden der vender fremad, som beskrevet oven for. tak Jens.  Smile


Redigeret af Anders.Sinding - 11-Marts-2021 kl. 14:05
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 21:55

Bliver lige nødt til at blære mig lidt, men min moc har fået et rimelig godt skulderklap, den er blevet 'featured' på 'the Brotersbrick' så jeg er squ lidt stolt!!Big smile


Så kan i også lige få endnu et billede........ Wink Her sammen med min forrige MOC!!






Redigeret af Anders.Sinding - 11-Marts-2021 kl. 22:14
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Thomas.Rehhoff Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Februar-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 286
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Rehhoff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 23:09
Wow Anders, jeg så den også lige på brothers Brick..det er sgu stort. Kæmpe skulderklap herfra. 

Ps, har du set den kommende Carnage figur (.  Lego Marvel 2021 Carnage Helmet set 76199). De røde klodser med det sorte tryk på ville da passe perfekt på dit røde rumskib ;)
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 14:14
Anders jeg kan kun tilslutte mig gruppen af beundre Wink 
Hver gang jeg ser et af dine rumskibe bliver jeg voldsomt inspireret til at bygge rumskibe, det er fedtThumbs Up

Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 15:07
Citat: Thomas.Rehhoff Thomas.Rehhoff skrev:

Wow Anders, jeg så den også lige på brothers Brick..det er sgu stort. Kæmpe skulderklap herfra. 

Ps, har du set den kommende Carnage figur (.  Lego Marvel 2021 Carnage Helmet set 76199). De røde klodser med det sorte tryk på ville da passe perfekt på dit røde rumskib ;)

Tak Thomas, det er værdsat!! Jeg har ikke set sættet, eller jeg har ikke lagt mærke til det. Jeg tror ikke jeg vil ændre synderligt på moc'en nu. Tak. 😉

Citat: MortenHjortshøj MortenHjortshøj skrev:

Anders jeg kan kun tilslutte mig gruppen af beundre Wink 
Hver gang jeg ser et af dine rumskibe bliver jeg voldsomt inspireret til at bygge rumskibe, det er fedtThumbs Up


Tak Morten. Det varmer! Så kan jeg kun tilføje, go for it. Bare begynd at bygge noget scifi space der ud af..... Big smile
Tak!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Online
Point: 1051
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 22:07
Super fed som altid og rigtigt megen spændene dele du har brugt. De gamle ninjago spinner på siden, kølerhjelmen fra biler og gamle rum dæk til motor. 
En ting 

Du har altid fået mega megen spænde vinkler på, som gør det rigtig livagtigt.

Udover det har du også fået lidt sjove ikke lego klistermærke på.
Glæder meget altid til at se hvad der kommer fra din side af! 
“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 23:49
Citat: Rune.L.Petersen Rune.L.Petersen skrev:

Super fed som altid og rigtigt megen spændene dele du har brugt. De gamle ninjago spinner på siden, kølerhjelmen fra biler og gamle rum dæk til motor. 
En ting 

Du har altid fået mega megen spænde vinkler på, som gør det rigtig livagtigt.

Udover det har du også fået lidt sjove ikke lego klistermærke på.
Glæder meget altid til at se hvad der kommer fra din side af! 

Tak Rune! Big smile Du ved det jo godt, det er det sjove for mig at bruge elementerne lidt skævt, og stadig forsøge at gøre det troværdigt/livagtigt. Det med klistermærkerne, er altså kun 2 ud af 10 der ikke er LEGO's......... Tak! WinkLOL
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Jørgen.Tietze Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-April-2017
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 402
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Tietze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 11:48
Fedt!
Jørgen Tietze
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.