Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Et (lille) mosaik projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et (lille) mosaik projekt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Online
Point: 1046
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Et (lille) mosaik projekt
    Sendt: 12-Februar-2021 kl. 22:27
Et mosaik er nok ikke noget som mange vise noget frem af, og det er jo også en af de ting som mange ser er nemme at lave. 

Det er de jo også delvis, dog vil jeg forklare lidt kort om hvordan jeg gjorder ved mit seneste mosaik projekt.

Til starte med tænkte jeg meget over hvad jeg vil lave, kom frem til Drager så jeg søgte på Dragon Pixel Art

Under min søgning, fandt jeg over et fedt hæklemønster, med lige det motiv jeg gerne vil havde.

så kom omregning til Baseplatemål, det passe noglelunde og skul kun skærer lidt af den ene vinge af

Der efter skulle jeg vælge nogle farver,  da der ikke er meget farver i det hækle mønster jeg havde fundet. Valgte blå til dragen, da jeg havde mange af den farve, og sort til stadig at fremhævede stregerne

Som nogle har bemærket er der ikke meget bagrund, så det vil jeg også lave om på. Jeg synes det kunne være flot med en solnedgang (eller solopgang)

for ikke at gøre bagrund for forvirrende valgte jeg nogle simple bygninger som jeg mente vil give lidt liv i landskabet, og lavet en simple sol

For at give det rigtige udtrykt af en solnedgang, lod jeg mig inspirerer af hvordan gamle video spil er opbygget.
Det gode ved opbygning af de spil er at farver også er meget simpel og der er ikke mange.

På jord har vi mørke farver i forgrunden og lyser jo længde væk vi er i landskabet. De lyser farver går over til mørke jo længer op vi kommer i himlen og væk fra solen. For at give liv i himlen lave jeg små v`er som tog lidt af den forrige farve.

Resultat blive et lille mosaik på 144 x 96 knop bygget med simple klodser i  9 farver


Efter noget tid og fordi jeg havde set et mere hækle mønster fra samme sted af, synes jeg det kunne være sjovt at lave en partner til min drage. Ulempen ved den bare at den lå ned, og fyldte lidt mere også vare det lidt tomrum over den.

Ulemper bliver vendt til fordele, og jeg fandt ud på at jeg gerne vil havde en måne på himle, samt to små drager som skulle flyve op til den. Ellers kørte jeg noglelunde med sammen farvevalg som den anden, og endte med at sætte dem sammen.

Det nuværende resultat er så  på  144 x 384 knop 

Kan jeg anbefale andre at lave mosaik, ja jeg vil sige at det klart en af de nemmeste (moc) at lave og man kan nem begynde med nogle små og simple pixel art. Så hvis du har lyst til at moc men ikke ved hvor du skal starte er det et godt sted at begynde. Dog er det med at havde tungen lige i munden, en fordel kan være at printe dit motiv ud og krydse de felter du har lavet af.
For de lidt mere øvede vil jeg sige at det klart kan anbefales hvis man trænger til lidt anderledes kunst i hjemmet som man selv har lavet. Dog er processen meget som at bygget efter en tegning.







 
“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2021 kl. 23:12
Super flotte, og godt med nærbilledet så man kan se knopperne, og helt små er de heller ikke ;-)
Lars Kristensen
Til top
Anders.R.Kristensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Januar-2021
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 506
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.R.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 08:15
Det er godt nok flot!
Anders Ringgaard Kristensen
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 09:33
Det er fedt! Og stort...

Mosaik er slet ikke så let, god idé med et broderimønsterThumbs Up
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
René.Askham Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-Januar-2016
Sted: Dragør
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 316
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Askham Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 10:37
De er rigtig flotte Smile
René Askham
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 11:14
Det virker meget 'dragene'.....    Smile Thumbs Up
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Thomas.B.Franch Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 19-Juni-2018
Sted: Roskilde
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.B.Franch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 13:00
Ser super godt ud, Rune 👍
To build or not to build...
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 13:19
Flot farvevalg og flot baggrund. Thumbs Up
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 14:42
Det ser flot ud. Pyt med om mosaik er let, bare man hygger sig med det Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Martin.Boe Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Januar-2019
Sted: Odense
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 289
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Boe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 16:22
Super flot lavet!😃

Hvis jeg må komme med en lille detalje, vender månen lidt forkert i forhold til solen😅
Medmindre der selvfølgelig er en anden større sol til venstre uden for billedet, og hvem går op i realisme når det er drager der er motivet😉
Til top
Johnny.Lind Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 08-Februar-2021
Sted: Jyderup
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 58
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 22:47
Det er super flot lavet Thumbs Up 


Hr Lind
Johnny Lind
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1607
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 11:36
Hvor er det godt og lige noget for min datter som ellers kun tegner dragerClap
Klodsmutter
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 12:54
Wauw!.. Meget imponerende. Lige til at hænge op på væggen Smile
Jeppe Schmidt
Til top
Rasmus.M.Bering Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 25-November-2019
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 64
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.M.Bering Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 05:43
Farverne er virkelig godt valgt, og det ser fedt ud med dragerne. Godt lavet!
Rasmus Møller Bering
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.