Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Toldboden i Aarhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Toldboden i Aarhus

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ulf.Andersen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 16-Juli-2015
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 410
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Toldboden i Aarhus
    Sendt: 03-Februar-2021 kl. 18:50
I forbindelse med juleudstillingen i Salling i Aarhus sidste år valgte Poul-Erik og jeg at kaste os ud i et større projekt, nemlig at bygge Toldboden i minifigurstørrelse. Resultatet ser I nedenfor - og hvis I har lyst til at læse lidt om bygningens historie - og se billeder af den virkelige bygning - kan jeg anbefale denne Wikipedia-artikel.

Redigeret af Ulf.Andersen - 03-Februar-2021 kl. 18:52
Ulf Andersen
Til top
Lorens.Christian Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Kværs
Region: Sønderjylland
Point: 253
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorens.Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:02
den er dælenemer flot
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer
Til top
Klaus.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Oktober-2012
Region: Nordsjælland
Point: 473
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:08
Imponerende....

Klaus Schmidt
Til top
Tina.Haulrich Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Ambassadør

Medlem siden: 19-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Point: 1581
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tina.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:14
Virkelig flot udførtThumbs UpThumbs Up
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things
with weird people"
Til top
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Point: 1235
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:36
Ser godt ud Big smile
Kan vi ikke lige få et par nærbilleder af, hvordan I har lavet den skæve vinkel mellem de 2 taghøjder
Henning Bidstrup

Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem

Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Januar-2006
Point: 1405
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:53
Og naturtro, kørte forbi så sent som i eftermiddags. Nu er i gang med at tage billeder, kunne I så ikke skrive lidt grund mål med mere. Nåede desværre ikke forbi Salling mens der var juleudstilling.
Lars Kristensen
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 21-April-2018
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:53
Den er bare smuk.
Den måde, muren er i forskellige farver er jeg helt vild med.
Tænker også at taget på tårnene - der lader til at være som originalen - må have været en kæmpe udfordring.
Mvh
Niels
Als-LAG (Als-Lego Abuser Group)
Til top
Ulf.Andersen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 16-Juli-2015
Point: 410
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 20:35
Mange tak for feedback. Smile

@Henning: Her er et par billeder af, hvordan vi fiksede de skæve vinkler på taget (som uden tvivl var en af de største udfordringer i byggeriet!!!). Vi byggede to små skjulte konstruktioner, som hver havde en meget skæv tagkonstruktion. (Af en eller anden grund er billederne drejet 90 grader - og jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg vender dem...)

@Lars: Vores version fylder ca. 2,5 x 5 baseplates. Og på billedet nedenfor ser du den rigtige bygnings mål (i alen Smile) (Denne tegning afviger dog en hel del fra, hvordan bygningen endte med at se ud i virkeligheden):

@Niels: Tårnene gav ganske rigtigt også anledning til nogle grublerier... Du får lige et nærbillede:

Redigeret af Ulf.Andersen - 03-Februar-2021 kl. 20:38
Ulf Andersen
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Point: 3026
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 20:57
W
O
O
W
😳😳😳😳😳😳
Lars Fink Hansen
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 09-April-2019
Point: 303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 21:07
Vildt flot byggeri! Jeg var så heldig at se den i Salling, det er virklig en let genkendelige bygning og rigtig flot arbejde! 
Til top
C.Behrens Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 29-April-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 4681
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 21:32
Wau den er godt nok flot. Der er vildt flot at den er bygget med plates. Det giver det helt rigtige farvespil i murværket. Taget er jo også bare super flot.
Jeg har været på restauranten i enden af bygningen flere gange. Det er en rigtig flot bygning, både ude og inde.
Flot arbejde Clap
Byggepladen
Danmarks Lugbulk Forening.
Mit MOC Galleri
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Midtsjælland
Point: 1940
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 21:57
Som sædvanligt, et super flot byggeri fra jeres hånd (hænder). Jeg kan rigtig godt lide løsningen af kippen i de 'runde' tårne, godt tænkt! Thumbs Up
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Point: 1811
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 14:16
Hold nu op!

Vildt imponerende byggeri, og mange fede detaljer.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: ikke oplyst
Point: 2748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 10:06
Det er virkelig flot bygget. Jeg har gode minder fra den bygning, så det er skønt at se den i klodser, og med så højt detaljeniveau.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Region: Midtjylland
Point: 2261
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 11:59
Det er bare så gennemført flot Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 6588
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 21:19
Super flot ClapThumbs Up
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.01
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.219 sekunder.