Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Toldboden i Aarhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Toldboden i Aarhus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ulf.Andersen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 640
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Toldboden i Aarhus
    Sendt: 03-Februar-2021 kl. 18:50
I forbindelse med juleudstillingen i Salling i Aarhus sidste år valgte Poul-Erik og jeg at kaste os ud i et større projekt, nemlig at bygge Toldboden i minifigurstørrelse. Resultatet ser I nedenfor - og hvis I har lyst til at læse lidt om bygningens historie - og se billeder af den virkelige bygning - kan jeg anbefale denne Wikipedia-artikel.









Redigeret af Ulf.Andersen - 03-Februar-2021 kl. 18:52
Ulf Andersen
Til top
Lorens.Christian Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Kværs
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorens.Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:02
den er dælenemer flot
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer
Til top
Klaus.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Oktober-2012
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 586
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:08
Imponerende....

Klaus Schmidt
Til top
Tina.Haulrich Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Ambassadør

Medlem siden: 19-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 3433
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tina.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:14
Virkelig flot udførtThumbs UpThumbs Up
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things
with weird people"
Til top
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1274
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:36
Ser godt ud Big smile
Kan vi ikke lige få et par nærbilleder af, hvordan I har lavet den skæve vinkel mellem de 2 taghøjder
Henning Bidstrup

Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem

Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:53
Og naturtro, kørte forbi så sent som i eftermiddags. Nu er i gang med at tage billeder, kunne I så ikke skrive lidt grund mål med mere. Nåede desværre ikke forbi Salling mens der var juleudstilling.
Lars Kristensen
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 948
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 19:53
Den er bare smuk.
Den måde, muren er i forskellige farver er jeg helt vild med.
Tænker også at taget på tårnene - der lader til at være som originalen - må have været en kæmpe udfordring.
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
Ulf.Andersen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 640
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 20:35
Mange tak for feedback. Smile

@Henning: Her er et par billeder af, hvordan vi fiksede de skæve vinkler på taget (som uden tvivl var en af de største udfordringer i byggeriet!!!). Vi byggede to små skjulte konstruktioner, som hver havde en meget skæv tagkonstruktion. (Af en eller anden grund er billederne drejet 90 grader - og jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg vender dem...)




@Lars: Vores version fylder ca. 2,5 x 5 baseplates. Og på billedet nedenfor ser du den rigtige bygnings mål (i alen Smile) (Denne tegning afviger dog en hel del fra, hvordan bygningen endte med at se ud i virkeligheden):


@Niels: Tårnene gav ganske rigtigt også anledning til nogle grublerier... Du får lige et nærbillede:




Redigeret af Ulf.Andersen - 03-Februar-2021 kl. 20:38
Ulf Andersen
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 20:57
W
O
O
W
😳😳😳😳😳😳
Lars Fink Hansen
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 21:07
Vildt flot byggeri! Jeg var så heldig at se den i Salling, det er virklig en let genkendelige bygning og rigtig flot arbejde! 
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 21:32
Wau den er godt nok flot. Der er vildt flot at den er bygget med plates. Det giver det helt rigtige farvespil i murværket. Taget er jo også bare super flot.
Jeg har været på restauranten i enden af bygningen flere gange. Det er en rigtig flot bygning, både ude og inde.
Flot arbejde Clap
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 21:57
Som sædvanligt, et super flot byggeri fra jeres hånd (hænder). Jeg kan rigtig godt lide løsningen af kippen i de 'runde' tårne, godt tænkt! Thumbs Up
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 14:16
Hold nu op!

Vildt imponerende byggeri, og mange fede detaljer.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 10:06
Det er virkelig flot bygget. Jeg har gode minder fra den bygning, så det er skønt at se den i klodser, og med så højt detaljeniveau.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 11:59
Det er bare så gennemført flot Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 21:19
Super flot ClapThumbs Up
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Ulf.Andersen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 640
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 09:22
Jeg har nu omsider fået taget mig sammen til at lave en YouTube video af Poul-Eriks og min model af Toldboden i Aarhus. Resultatet kan ses her:


Ulf Andersen
Til top
Sanjeet.Sodhi Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 25-Marts-2020
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 162
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 11:14
Imponerende!
Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 16:14
Rigtig fin video!
Lars Kristensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.