Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Træer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Træer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Træer
    Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 12:13
Jeg har den sidste uges tid fået bygget nogle nye træer, med hjælp fra en spændende teknik. Ideen er, at bygge træet op med en flex slange, som kan bukkes og holde sin plads. Selve leddene er en 1x1 klods med knopper på 5 sider. På hver af de 4 sider sætter man en 1x2 plade i brune farve og sætter ned over slangen. Når man kommer til det punkt hvor slangen begynder at bukke, sætter men en 1x2 rund plade nedover slangen og derefter en cheese slope på den runde plade. Cheese slopen hjælper med at holde slangen en den hældning man har bukket den i. Selve grenene på stammen er samme teknik, bare kortere slanger, man skal dog kunne tåle at klippe i slangerne. Stammens nederste del er der hvor der skal bygges noget bredde, ved hjælp af slopes mm, for at skabe ballast, så træet ikke vælter. Jeg har lavet lidt forskellige sammensætninger.



















Redigeret af Søren-Johansen - 25-Oktober-2020 kl. 12:20
Søren Johansen
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 13:09
Ikke dårligt. Det må bestemt prøves. Smile
K.Gabriel
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 14:27
Ingen tvivl om at de passer ind i det univers du har vist bygningsbilleder fra. Der er lidt troldet over dem. Derfor er jeg også mest til den model med de mest grønne blade.

Lars Kristensen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 16:08
Super fine træer!! 👍
Det bliver jeg da nødt til at prøve....!

Tak Søren! 😊


Redigeret af Anders.Sinding - 25-Oktober-2020 kl. 16:09
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 11:56
de er fede Søren. 
Benjamin Andersen
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 13:11
De er godtnok flotte - den teknik tror jeg også jeg skal ha prøvet af! 
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 948
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 14:31
Jeg er helt vild med træerne  med de bleggule blade på mørkebrun bund. (Eller der det det samme træ, der er vist to gange?). Det er ikke en teknik, jeg har set før.
Jeg vil overveje, om det er noget jeg også har klodser til. I givet fald bliver det almindeligt grønt.
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
Jesper.Burgdorff Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar
Suppleant i bestyrelsen

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 2470
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Burgdorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 22:57
Hej Søren.
Nu kan vi jo ikke trykke på Like-knappen herinde som jeg ofte gør når du viser dine evner frem på Facebook, men så må jeg jo skrive lidt i stedet forSmile.
Som altid så viser du nogle fede ting og mange kreative løsninger som vi er mange der lære rigtig meget af, så blive endelig ved med at poste billeder og beskrivelser, så skal vi forsøge at komme med gode kommentar og spørgsmålClap
Jesper Burgdorff Madsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.