Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Sortering i praksis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sortering i praksis

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorbjørn.H.Eriksen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 28-Februar-2016
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Thorbjørn.H.Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 20:16
Hej folkens.

Tak for jeres mange opfordringer og kommentarer. Og Henrik det der skuffesystem er dybt imponerende og minder mig den måde, hvormed man holder styr på samlinger af fossiler på museer. Jeg kender endda en fyr, der har bygget masser af hylder til det formål.

Nu er min samling stadigvæk ret begrænset, og det samme gælder mit budget. Der er også grænser for, hvad jeg kan udsætte min fars kælder for. Jeg er kommet frem til, at jeg vil kikke på slikkasserne som en billig løsning, samle en del klodser med den samme funktion i den samme kasse, fjerne alle mine misfarvede klodser og benytte zipposer til yderligere inddeling til at starte med.

Forhåbentligt får jeg snart et job, så jeg kan flytte sammen med kæresten og finde en permanent løsning. Så kunne der også være penge til at bygge reoler selv.

Tippet med at bruge printede ikoner vil jeg definitivt benytte mig af, i særdeleshed når flere typer klodser kommer til at dele kasse.

Der kommer desværre til at gå lidt tid, før der kommer flere dinosaurer. Jeg har besluttet mig for, at det næste projekt bliver et skib i stedet, gerne i en størrelse som jeg kan flytte uden en bil. Så bliver det lettere at deltage i udstillinger. Desuden har jeg leget med LDD'en med et nyt design, hvor både dæk, sider og loft er forstærket med technic hele vejen igennen.

Thorbjørn Haugaard Eriksen
Til top
Jesper.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-September-2014
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1547
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jesper.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 20:51
Hej Thorbjørn
Tak for svarene.
Det lyder som en rigtig fornuftig løsning.
Det er flot, hvad du allerede har præsteret på et studenterbudget.
Held og lykke med både sortering og skib.
Jesper Petersen
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 21:44
Det ser fanme godt ud Henrik - jeg elsker bare når man har gået og nørdet et lårklaskende godt obevaringssystem sammen som tilmed ser flot ud Thumbs Up

Flot arbejde Henrik
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1946
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 22:09
Citat: Henrik.Hansen Henrik.Hansen skrev:

lårklaskende godt obevaringssystem 

Det var dog en radikal måde at udtrykke det på.........LOL

I øvrigt enig i, at det er et godt skuffedarium. Så må man håbe for Henrik, at han ikke skal flytte lige med det samme!
Et tag i klodserne er bedre end ti klodser på taget...
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2020 kl. 00:03
Citat: Asger.Lindeblad Asger.Lindeblad skrev:

Så må man håbe for Henrik, at han ikke skal flytte lige med det samme!
Det var også min tanke. Jeg fik hjælp til at lave en reol med fire hylder til min mikromodel, da modellen var delt op i fire stykker. Reolen skulle kunne være i en stationcar. Vi brugte lægter og MDF-plader. Den kom bare til at veje for meget at flytte særlig meget rundt på LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 18:22
Citat: Asger.Lindeblad Asger.Lindeblad skrev:

Citat: Henrik.Hansen Henrik.Hansen skrev:

lårklaskende godt obevaringssystem 

Det var dog en radikal måde at udtrykke det på.........LOL

I øvrigt enig i, at det er et godt skuffedarium. Så må man håbe for Henrik, at han ikke skal flytte lige med det samme!

Hej Asger.

"Skuffedariumet" er ret nemt at flytte, for når alle skuffer (de er nummererede, og har fast plads) er ude. Kan Skelettet deles på midten, hvor det er samlet med lasker. 
Skufferne er også bygget sådan at de kan stables, og lukke af for at løse klodser ikke falder ud ved transport. Hver anden skuffe drejer man en halv omgang, så slutter de tæt, der skal kun en plade på den øverste.
Ydere mere kan jeg bygge til, hvis den skal være længere. 

Lige til sidst Asger. Dit håb brast, for det skal snart flyttes. 

Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.