Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Et pudsigt byg...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et pudsigt byg...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Et pudsigt byg...
    Sendt: 06-September-2020 kl. 14:55
ja som overskriften siger, så er det nok ikke stor kunst, men bygget ud fra to ideer;
- En stor bunke vinduer, fra brickbokse, i en for mig, ikke så anvendelig farve Embarrassed
- Tanken om at blande olivengrøn og dark tan, da de ligger tæt i farveskalaen...

Resultatet efter tre ombygninger:


Anvendelse og formål med bygningen kendes ikke Big smile (ud over at være fyld til bylayoutet på LW)
Jeg er ret vild med kontrasterne, det kan et eller andet...
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 15:05
Sjov ide, det ligner lidt at man at ved at mure en vigtig, måske endda historisk bygning inde i frygt for hærværk eller beskyttelse for voldsomt vejr. Dark tan og olive green er gode jord farver, som jeg selv bruger rigtig meget.
Søren Johansen
Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 15:16
Det ser fedt ud. I like it! 
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Online
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 15:22
Flot ide, og ikke mindst skiftet mellem glatte klodser og mursten. Der ligger en bygning langs jernbanen tæt på hovedbanegården i Århus som minder en smule om den der brudte struktur.
Lars Kristensen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 15:31
Fedt bygger med lækre detaljer. Ligesom med ruiner, er jeg vild med hvordan du bryder den stramme mur ved overgangen til hjørnerne. farverne er fine – jeg forestiller mig at det olivengrønne er en svag vægbeplantning Smile:)
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Jim.Bentzen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Februar-2020
Sted: 4900 Nakskov
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 119
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jim.Bentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 16:45
det er er da en fed ide at benytte de vinduer til det, de brudte hjørner kunne lige så godt være et design element som skulle fremvise gammel byggeteknik i f. eks. en ruin hvor der en fast konstruktion inde bag murene
Jim Bentzen

Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 18:00
Hvor er det godt lavet Thumbs Up

Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 18:25
Citat: Jim.Bentzen Jim.Bentzen skrev:

det er er da en fed ide at benytte de vinduer til det, de brudte hjørner kunne lige så godt være et design element som skulle fremvise gammel byggeteknik i f. eks. en ruin hvor der en fast konstruktion inde bag murene

Ja det kunne godt minde om en stålstruktur, bygget for at holde et smuldrende murværk. 
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 18:28
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Fedt bygger med lækre detaljer. Ligesom med ruiner, er jeg vild med hvordan du bryder den stramme mur ved overgangen til hjørnerne. farverne er fine – jeg forestiller mig at det olivengrønne er en svag vægbeplantning Smile:)

Det har du ret i med det olivengrønne, det kan godt ligne noget mos eller lignende.
Ærgerligt jeg ikke så det selv, for et par studs i væggen, kunne godt holde lidt beplantning, for at understrege det. 
Jeg agter dog ikke at lave en fjerde udgaveWink
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 18:59

Jeg kom til at tænke på Joakim von And's pengetank, hundrede år senere..............

Fedt byggeri, med fine kommentarer til!!  😊👍👍
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.