Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - The Chapel of Lindisfarne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

The Chapel of Lindisfarne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: The Chapel of Lindisfarne
    Sendt: 21-Juli-2020 kl. 20:43
Så er der lidt nyt fra værkstedet. Siden vagttårnet stod færdigt, har jeg bygget på et kapel i samme stil så det kan passe til layoutet. Selve øen det skal stå på er færdigt og nu er selve kapellet også færdigt. Det har været en af de større udfordringer for mig, dels i form af ideer og inspiration. Dennis Tomsen fandt er billede fra nettet som meget godt ramte udgangspunktet. Bygningen er 8 kantet og har 9 knopper i mellem hvert led. Mosaik vinduerne var i første omgang bygget med bagsiden af sorte 2x2 drejeskiver, men gitteret blev for markant, så man kunne ikke selve glasset bagved. Det blev skiftet ud med lodrette sorte hegn, hvor gitteret var tyndere og glasset tydligere. Ellers gik byggeriet efter plane uden de store stop, indtil jeg nåede til taget. En ting er at finde ud af diverse hældninger, men at få det til at passe på alle 8 sider med samme afstand, var noget af et forsøg SF flere omgange. Da jeg endelig fandt løsningen, som var en lodret søjle med drejeskiver i 2 højder, lykkedes det endeligt. Samtidig skulle det også være modulart, så største delen af taget efter den nederste knæk og monteret med magneter. Det virker vildt godt. Tagets farve er sand grøn, som
er den bedste farve til irret kobber tag. 

Indlægget er opdateret med flere billeder af hele kapellet med landskab mm. Taget har fået lidt make-over og der er kommet figurer til. Træet er lavet med dark brown droid arms. Det får det det til at se troldgren agtigt ud. I mandags kom det på forsiden af Eurobricks og har fået god omtale.


































Redigeret af Søren-Johansen - 29-Juli-2020 kl. 13:24
Søren Johansen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 23:26
det er en virkelig smart måde at bruge de gamle magneter på.
Godt lavet Big smile
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 08:58
Siger som Mortheen, magneter! 👍

Redigeret af Anders.Sinding - 22-Juli-2020 kl. 08:58
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 09:31
Det Anders siger... 

Og iøvrigt, som sædvanlig, høj kvalitet fra dine fingreClap
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 21:31
Det ser fanme godt ud og en fed måde at bruge magneterne på Søren Thumbs Up
Fedt du osse viser lidt byggeteknik flot arbejde Clap
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 08:09
Hvor er det flot Søren Thumbs Up
Jeg glæder mig til at se det IRL
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 22:20
Det ser kanon ud, og det videre byggeri er endnu flottere 😁

Det er altid interessant at foreslå noget til Søren eller pådutte ham nogle skøre og skæve indfald, for kan han visualiserer det for sit indre øje, så kan han også bygget det, og det med de vildeste byggeteknikker. Ikke altid i første hug, men det er ikke langt derfra 🙂


Redigeret af Dennis.Tomsen - 24-Juli-2020 kl. 13:46
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 14:52
Gennemført og med lækkert brug af elementer, såsom robotarme til toppen af vinduerne og begroning.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 19:48
Smart brug af magneter.
Jeppe Schmidt
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.