Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Husnummer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Husnummer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Husnummer.
    Sendt: 01-Juli-2020 kl. 12:04
ja, her vil vi også gerne ‘flashe’ klodserne udendørs... som man siger LOL

Rammen er 45,5 cm bred, og 34 cm høj. Sandgrøn baggrund med sorte tal. 
Vi har i forvejen sandgrøn-ish, på carport og hus.

Under det sorte, har jeg tilføjet klassiske LEGO farver (rød, gul, grøn og blå) det giver lidt liv. 



Bagsiden for dem er interesseret. Her monterer jeg en plexiglasplade, for at styrke konstruktionen. Der skal også nogle skjulte ophængsbeslag på.
Desuden kommer jeg til at lime nogle af klodserne, i kanten af tallene. Ellers holder det ikke i længden...



Tallene kommer iøvrigt fra Netto. De kalder dem kageskabeloner...
Jeg tappede dem fast til bordet, og byggede ovenpå. Nederst 3-4 lag malertape, så rammen også lå samme sted Wink




Redigeret af Palle.Haulrich - 01-Juli-2020 kl. 12:09
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Jens.P.Troelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-April-2019
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 479
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.P.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 12:45
Det ser rigtig godt ud og god ide med at bruge kageskabelonerne! Vi har en lille metalplade ved vores hoveddør hvor der godt kunne sidde et nummer, og jeg har overvejet om man kunne bygge det - det skal vist prøves :) 
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 19:08
Hvor lang tid går der inden det falmer? Går ud fra det skal sidde uden på huset....?!?  Tænker at du evt kan montere uv-film som yderste lag.......

Thumps up herfra, som sædvanlig gode anvendelige ideer fra din/jeres side! 👍
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Thomas.Rehhoff Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Februar-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 286
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Rehhoff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 19:53
Haha, I bliver bare ved og ved.  Kom nu Palle, byg nu bare hele huset om :)
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 05:56
Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:

Hvor lang tid går der inden det falmer? Går ud fra det skal sidde uden på huset....?!?  Tænker at du evt kan montere uv-film som yderste lag.......

Thumps up herfra, som sædvanlig gode anvendelige ideer fra din/jeres side! 👍

Ja det vides jo ikke. Men det er kun aftensol der kommer til at ramme. UV-film... kan DET holde til at sidde ude?
Anyways, så falmer det sikkert. Det gør ikke så meget, så længe kontrasten mellem sandgrøn og sort er så stor, at det kan læses. Og der skal vist alligevel noget til Wink
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 05:58
Citat: Jens.P.Troelsen Jens.P.Troelsen skrev:

Det ser rigtig godt ud og god ide med at bruge kageskabelonerne! Vi har en lille metalplade ved vores hoveddør hvor der godt kunne sidde et nummer, og jeg har overvejet om man kunne bygge det - det skal vist prøves :) 

Man kan jo også bare printe tallene. Så kan man få dem i den størrelse man vil. Nu passede disse perfekt i størrelsen til os...
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.090 sekunder.