Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Hoppeborg fra spillet Theme Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hoppeborg fra spillet Theme Park

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hoppeborg fra spillet Theme Park
    Sendt: 25-Juni-2020 kl. 23:21
Dette er en hoppeborg fra spillet Theme Park. Det er ligesom "Big Time Fries" et MMM-modul, hvilket betyder minifigs der bevæger sig rundt, går ind i borgen, hopper rundt, og forlader den igen. Se videoen her:



Dette modul drives af en NXT. og bruger kun 3 motorer, samt en RCX lyssensor. Det er altså 100% originalt LEGO.



Det ydre bånd drives af en L-motor. Der er en retningsskifter som sørger for at det kun kan køre fremad. Bånd der kører ind til modulet kører på samme motor, men pga. retningsskifteren kan de to bånd køre enten samme retning eller modsat afhinanden hvorfor minifigs kan enten gå forbi, gå ind i, eller gå ud af modulet.



Se denne Youtube video for detaljer om hvordan retningskifteren virker.

Selve hoppefunktionen drives af en NXT motor. Det er også denne der bevæger selve hoppeborgen.



Inde i selve hoppepuden ligger der en M-motor. Denne sørger for at minifigs går ind på selve puden og ud igen.

Det er lidt svært at se disse motorer, så jeg har lavet denne video der viser hvordan disse virker.

I den første video kan modulet ses sammen med Big Time Fries i samme layout:



Der findes ikke byggevejledning til hoppeborgen. Jeg har dog planer om at lave byggevejledning til selve basen, så man kan bygge sine egne moduler. Jeg har desuden byggevejledning til standard-modulerne, samt springvandet. Disse kan alle findes ved at klikke på billedet nedenfor:



Idéen med Moving Minifig Machine (MMM) kommer fra diverse udstillinger hvor GBC længe har været et kæmpehit. Jeg ved at foreningens medlemmer bruger enormt meget tid på bylayouts, så jeg har længe arbjedet på at få bevægelse ned på minifig niveau. Alle mine forsøg med mindre elementer under figurerne har slået fejl. tre 6x6 plader lader til at være tunge nok til at undgå at minifigs falder om eller træder på hinanden.

Jeg har planer om flere moduler, men vil også lave almindelige bygninger baseret på denne standard for at se hvordan det vil fungere i noget der ligner bylayout. Det tager desværre omkring 4 uger at lave et modul som vist i denne tråd, så der kommer til at gå en del tid mellem mine præsentationstråde. Men hvad tænker I? Giver det mening?

Redigeret af Lasse.Deleuran - 07-April-2022 kl. 14:34
Til top
Peder.Svend.Pedersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-August-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder.Svend.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 00:15
fedt Clap
Peder Svend Pedersen
Til top
Lene.Bøgh.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-December-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4423
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lene.Bøgh.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 08:12
Jeg er fan!!!
Til top
Tina.Haulrich Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Ambassadør

Medlem siden: 19-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 3433
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tina.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 09:05
Super fedt...det giver rigtig god meningWink
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things
with weird people"
Til top
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 05-Januar-2010
Sted: Denmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1496
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 12:28
Genialt! Big smile
Lars Mogensen
Formand for Togklodsen.
www.togklodsen.dk
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 12:46
👍
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 16:36
Uden at have set youtube, så er det fantastisk flot uden bevægelse, og sikkert ikke mindre med!
Lars Kristensen
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juni-2020 kl. 07:40
By-layout med bevægelse har altid været publikums-hit.
Fed idé. Clap


Redigeret af Jesper.Thuesen - 27-Juni-2020 kl. 07:41
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator


"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juni-2020 kl. 17:34
Uh. Der er mange gode muligheder gemt i den ide med at sende figs'ne rundt på sightseeing. Fedt med en fuldt fungerende hoppeborg.
K.Gabriel
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 14:29
Det er fanme godt lavet Lasse Thumbs Up
super godt med bevægelse i layoutet
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 15:19
Wow det er godt lavet og gennemført👍👍
Søren Johansen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-April-2022 kl. 14:41
Efter et par års kørsel gav L-motoren op. Det brugte jeg som undskyldning for at give dette modul en større overhaling. Betalingsboden er åbnet op, så den ikke ser så klaustrofobisk ud. Åbningen indtil hoppeborgen er gjord bredere, så nu kan man være heldig at se 4 figurer derinde.



Selve borgen er flyttet en klods ind mod midten, og NXT-klodsen bag modulet kan flyttes mellem de to sider for at gøre det lettere at passe dette modul ind i et layout.



Dette har gjort plads til endnu en NXT motor, som jeg nu bruger til at køre de ydre bælter. Her bruger jeg den nye envejsmekanisme, som er mere skånsom overfor motorerne.



Med disse ændringer håber jeg at motorerne overlever længere end sidste gang. Jeg glæder mig til at vise det hele frem til klodsfest næste uge.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.