Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Soulstorm Kennels
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soulstorm Kennels

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Soulstorm Kennels
    Sendt: 22-Maj-2020 kl. 20:44
En utrolig flot container, det må have tage nogen timer ar udtænke og bygge.
Lars Kristensen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 19:13
Jeg er glad for at I kan li' den. Det har endnu engang taget mig alt for lang tid at færdiggøre modellen. Forhåbentligt kommer det ikke til at tage så lang tid næste gang.

Min drøm er at kunne skabe et helt interaktivt havnemiljø ligesom vi have i 2012. Jeg regner med at præsentere 2-3 nye lastbiler, men skal så også i gang med at lave et nyt og forbedret containersystem. Hvis jeg ender med at få et nyt system til at virker, tror I så der vil være stemning for noget samarbejde ligesom i 2012? Nutildags kan publikum jo styre modeller fra deres egne telefoner.

Og Asger. Øv, øv, øv. Jeg glemte at udskifte elementet før jeg tog billeder! Jeg fikser det når jeg engang får klistermærker og tager et par nye billeder :)
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 12:25
Imponerende flot, du har brugt lang tid på at kæle for detaljerne, dejligt med alle de fine modeller.

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Stig.Delman Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Jordløse
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 719
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stig.Delman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 10:27
Det er super gennemført og ser så lækkert ud Clap
Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Junior medlem LEGO Festival Of Play fanzone
Klodsfestudvalget 2019   
Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1946
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 10:22
Den er godt nok flot - jeg synes dog at det skæmmer helhedsindtrykket meget, at du har brugt 1x99784 og 1x42445 i stedet for to ens........183
Et tag i klodserne er bedre end ti klodser på taget...
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 09:30
Undskyld sproget - men Lasse - du er fandme i en liga for dig selv... 💪🏻😱👍🏻
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 00:48
I baggrunden af videoen til min seneste skabning, DAF XF med Buy'n'Large trailer, kan man se en grøn lastbil. Dette er også en DAF XF FT Euro 6 fra 2016, men denne gang er den med en høj "Super Space Cab" kabine, to L-motorer og en S-Brick i stedet for LEGO Power Functions.



Som I kan se i videoen, så kan denne lastbil køre langt hurtige end den orange. Desuden er der lys bagpå og blinklys både foran og bagpå og man styrer lastbilen vha. Bluetooth, så den også virker i direkte sollys og med længere afstand.



Lastbilen har en del eksteriørdetaljer



Batteriboksen er let og udskifte, og både den almindelige PF batteriboks, samt den lille genopladelige kan bruges - dette vises i videoen.

Bemærk de mange ledninger på batteriboksen pga. de mange lys:



Under lastbilen kan man se hvordan de to motorer er monteret, og hvordan de mange ledninger holdes i skak. Se også hvor let det er at montere udstødningen.



Anhængere er af samme type som for Buy'n'Large. Den har en køler, automatiske støttefødder og afkoplingsmekanisme:



Logoerne på siderne er naturligvis 100% SNOT, og der bliver bygget godt ind i interiøret:



Men lad os lukke den igen og se hvordan logoerne er blevet til



Billederne til logoerne er fundet ved at finde materialer fra et gammelt og meget sjovt spil i Oddworld-universet. Disse billeder har jeg redigeret og derefter sat op i LDDMC:





Dette brugte jeg som udgangspunkt til snotterierne. De mindre detaljer er blevet rettet til i hånden og til sidst byggede jeg dem ind i anhængeren.



Lastbilen kører ret godt, men det er måske lidt voldsomt at bruge en S-Brick til en trækker som denne. Den næste lastbil jeg laver vil bruge en PFx Brick. Denne kan ligeledes ses i baggrungen af videoen.

Byggevejledning til lastbilen finden på brickhub.org - der er et link i min signatur.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.