Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Motoriseret DAF med anhænger og byggevejledninger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Motoriseret DAF med anhænger og byggevejledninger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Motoriseret DAF med anhænger og byggevejledninger
    Sendt: 01-Maj-2020 kl. 13:50
Dette er en MOC jeg byggede mens jeg ikke var medlem af Byggepladen. Det er en DAF XF FT (4x2) med en anhænger fra Buy'n'Large - det fikitonelle firma fra filmen Wall-e.



Lastbilen er naturligvis motoriseret og har lys. I denne video kører jeg en tur på stuegulvet og skifter trækkeren ud med min Renault Magnum, så man kan se at anhængeren kan skiftes helt automatisk:



Lastbilen har fået en visuel opdatering med nye krom-elementer og andre små ændringer her og der siden jeg byggede den for første gang for 3 år siden. Nu mangler jeg bare et "DAF" klistermærke.



Interiøret er lidt sparsomt, da der skal være plads til en servomotor, samt nogle technic liftarms for at sikre at lastbilen kan holde til min hårdhændede kørsel.



Anhængeren har en køler, samt ben der automatisk skubbes ned.



Der er også et par reservehjul, og andre detaljer for at få den til at fremstå realistisk.



Og indenfor kan man se hvordan jeg bruger en sandwichkonstruktion i bunden for at gøre modellen robust.



Ønsker man at bygge sin egen, så kan byggevejledninger til truck og trailer findes på BrickHub.org. De er gratis og man kan selv vælge primærfarven som man ønsker at bygge modellerne i - se hvordan i videoen.

Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Peder.Svend.Pedersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-August-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder.Svend.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 16:08
smukt! (sjov med det lille E bag på)
Peder Svend Pedersen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 10:35
Flot trækker, og trailer logoet ser super ud. Wall-E er nu også en klassiker
Lars Kristensen
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 12:54
Sindssyg godt!
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 13:00
Imponerende og flot
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 20:30
Imponerende CoolThumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:51
Tak for de positive tilbagemeldinger. Det har været et større projekt at få denne model til at fungere korrekt, så jeg er glad for at den blev vel modtaget.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.