Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Indvendig hjørne bygning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indvendig hjørne bygning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
H.Kristensen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 05-April-2005
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 143
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Indvendig hjørne bygning
    Sendt: 22-April-2020 kl. 12:50

Hej

 

Det er måske ikke så meget en fremvisning af min nye skabning, men mere et spørgsmål, til dem af jer der bygger byer…

 

Jeg har en lille by, som jeg bygger på fra tid til anden, mest stiller jeg nok bare de Modular Buildings op, som jeg køber Wink

 

Så der eneste ’design’ jeg laver, er layoutet også lidt fyld ind i mellem bygningerne Geek

 

Jeg savner bare nogle ’indvendig hjørne’ bygninger!!!

Jeg ved godt at jeg langt hen af vejen, kan designe mit layout, efter at der ikke skal være indvendige hjørner, men så syntes jeg hurtig det bliver lidt fladt og kedelig, måske er det bare min fantasi, der ikke rækker til et flot layout uden indvendige hjørner Cry

 

Jeg har forsøgt mig med selv at designe et indvendig hjørnehus, men det rækker mine evner slet ikke til, det ser mærkelig ud Dead

 

Jeg har også forsøgt at vende vrangen ud på Brick Bank, det syntes jeg er blevet væsentlig bedre, men temmelig besværlig Tongue

 

Så mit spørgsmål er,:

 

Oplever I den samme udfordring?

Hvad gør I

H.Kristensen

Hvad er en mand uden klodser???
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 13:53
Synes de begge er meget vellykkede - så hvis du ikke er helt tilfreds selv så er det bare at blive ved med at bygge indtil du er tilfreds - du kan evt også lave en baggård med plankeværk - eller grønt område 
Lars Fink Hansen
Til top
H.Kristensen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 05-April-2005
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 143
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 14:57
Tak for svaret Lars
 
Den jeg selv har forsøgt mig med, syntes jeg er meget klodset og uden alle de dejlige detaljer der er på alle de andre Modular Houses, så den er jeg bestemt ikke tilfreds med Dead
 
Banken er okay, men det kræver jo at jeg har et hus som egner sig til at blive vendt...
 
Ideen med et plankeværk kan jeg godt lidt, det vil jeg arbejde med, ved bare ikke om det passer i 'midt byen'
H.Kristensen

Hvad er en mand uden klodser???
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 15:09
kunne godt tænke mig flere billeder i minifig øjenhøjde af dine hjørner - måske en metro nedgang i hjørnet 
Lars Fink Hansen
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 15:44
Hvis dit gule hus er for kedeligt er det bare med at fylde detaljer på.

Jeg syntes dog det ser lidt tilbagetrukket ud og så virker det mærkeligt med en top bygning på kun noget af toppen.

Mit problem er at jeg kun kan se at den er gal, men ikke hvad der skal til for at gøre det godt.

Måske lav det til en Grønthandler med lidt grøntsager ved siden af døren eller en frisørsalon eller en pladebutik og sæt nogle ting på top terrassen, en parasol, liggestol, grill nogle mini figs der nyder det på terrassen.  Måske kunne det blive til en lille Cafe med udendørs servering.  (Brainstormer lige lidt)

Held og lykke med byggeriet, huset som sådan er pænt nok.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 925
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 15:51
Jeg har selv lavet to, men de kan ikke måle sig med dine. Jeg synes ikke du har grund til at være utilfredsWink
Jesper Westlund Lindbæk



Oderint dum metuant



I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 18:02
Yep, dit eget hjørnehus trænger blot til lidt liv nu det med fladt tag. 
Lars Kristensen
Til top
H.Kristensen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 05-April-2005
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 143
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 19:44
Lars:
Jeg syntes ikke jeg kan tilføje flere billeder i opslaget...!
En metro nedgang Ermm det har jeg ikke fantasi til
 
Casper:
Jeg syntes det er ALT for kedelig, men syntes ikke jeg kan ramme den rigtige grad af detaljer + det skal jo gerne passe sammen Dead
 
Ja, det er trukket en lille smule tilbage...
I forhold til brandstationen er det trukket 1 klods tilbage, så nedløbsrøret på det gule hus flugter med brandstationen...
Det er værre i forhold til bageren, der er det gule hus trukket 2 knopper tilbage i stueplan og 1 knop på førstesal Confused
Men hensyn til den lille bygning på 2. sal, så er ideen stjålet fra Pool/frisør huset, for at skabe lidt variation, men det kan godt være det ser lidt underlig ud Geek
 
Tak for alle kommentarerne, jeg tager det hele med.
 
H.Kristensen

Hvad er en mand uden klodser???
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 19:54
Min gode mand Henrik,
Ting tager nu engang den tid ting tager.
Al MOC-begyndelse er svær.
Du er, efter min mening, kommet godt i gang.
Om lige pludselig, er du en mester i MOC'eriet.



Redigeret af Peter.Vingborg - 23-Maj-2020 kl. 11:04
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 21:46
Dit lille hjemme designede hjørne byggeri passer da ret godt ind, synes jeg. Tænker som nævnt ovenfor, at lidt liv vil gøre en god forskel.
 Og ellers er det vel bare at blive ved med at bygge, så rammer du den lige i r.... og scorer!!   Smile

God vind!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 01:02
Jeg synes nu også, at du er sluppet hæderligt fra hjørnebygningerne 👍

De fleste af os har det nok med at vores egne byggerier altid kan forbedres. Nogle gange må man sige godt nok og komme videre. Nogle gange vender man tilbage efter en pause, og så sidder forbedringerne lige i skabet. Nogle gange må man starte helt forfra. Det er en konstant læreproces mod det bedre, ikke en “over-and-done” proces 🙂

Et enkelt og simpelt råd er dog at lægge diskret mærke til bygninger og deres omgivelser i hverdagen.
Detaljerne derfra har det med at dukke op som kreative indfald under byggerierne.
Det kan være en affaldscontainer, vinkeltappe, lygtepæl, murværk, skiltning osv.
Virkeligheden er en uendelig kilde til inspiration 🙂

Noget helt andet...det ville have givet lidt tiltrængt liv og aktivitet til By / City temaet, såfremt tråden her havde været oprettet der 😁


Redigeret af Dennis.Tomsen - 23-April-2020 kl. 01:20
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 945
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:54
Hej Henrik
Jeg kan kun give de andre ret.
For det første er det dejlige MOC's.
Dernæst er det at bygge med LEGO er en kreativ proces, hvor man hele tiden udvikler sig. Det er bare at prøve sig frem. Jeg kan se, at der er forskudte vinduer osv., så du er allerede i gang med at bruge forskellige teknikker.
Min egen byggestil har udviklet sig siden jeg startede, men nogen vil nok stadig opfatte det som "old school". Som du sikkert også gør, så hugger jeg i stor stil idéer fra modular buildings osv.
 
Forslag til den gule bygning: Det ligner en indgang til en lille butik. Du kunne evt. gøre det tydeligere hvilken form for butik med pynt. Det kunne være en lille kiosk. Så ville en avisstander (tyvestjæle idé fra Ninjago-bygning) og en reklame for is være oplagte.
På 1. sal kunne du lave endnu mere ramme til vinduet i form af pynt/udsmykning i siderne. Jeg har selv brugt 1 x 1 plader med en lille "griber" for enden, forhøjet med andre 1 x 1 plader og så en lodret pind ind til sidst. Det var alt lavet i hvidt, så om der var nogen der så det på SFW, tvivler jeg på? SmileJeg synes selv, det så godt ud.
 
Øverst kunne der være mere aktivitet. Noget med at tørre tøj eller en parasol eller planter der gror. Evt. planter i en flad "mistbænk", hvor et vindue ligger hen over. Eller hvad din fantasi kommer på.
 
Jo flere teknikker, man får ind under huden, jo lettere bliver det at være kreativ. Jeg tænker det lidt som et håndværk.
 
Håber du kan bruge nogle af idéerne.


Redigeret af Niels.J.Smedegaard - 15-Maj-2020 kl. 13:58
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.