Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ny LEGO klub i Ribe.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny LEGO klub i Ribe.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny LEGO klub i Ribe.
    Sendt: 10-December-2019 kl. 23:38
Jeg læste lige dette om en ny lokal LEGO forening/klub i Ribe området.
Måske der er nogen her fra det område som har lyst til at være med der også?


Til top
Benny.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2018
Sted: Skive
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1708
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benny.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 17:30
Det første der faldt mig i øjnene ... var Tshirten ;)
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 18:25
Det kan jo godt undre lidt hvorfor der ligefrem startes en ny forening op, når vi andre nu bare holder lokale Byggemøder rundt omkring i landet i forenings regi. 
Kan ikke lige få øje på behovet for en forening bare for at sidde og bygge sammen.

Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 22:02
Måske vi skulle omdøbe foreningen til Byggepladsen så alle kan være med 😅

Anyway ... mon der er planer om at søge RLUG status til den nye forening? De har jo ikke så langt til Skærbæk og Billund, så måske brænder de bare for at have deres egen forening. 


Redigeret af Ulrik.Hansen - 11-December-2019 kl. 22:02
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 22:16
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Måske vi skulle omdøbe foreningen til Byggepladsen så alle kan være med 😅

Anyway ... mon der er planer om at søge RLUG status til den nye forening? De har jo ikke så langt til Skærbæk og Billund, så måske brænder de bare for at have deres egen forening. 

Der er nu et stykke vej endnu for ham/dem - min. 20 medlemmer plus andre krav for Tier 1 Wink
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Benny.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2018
Sted: Skive
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1708
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 22:22
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Måske vi skulle omdøbe foreningen til Byggepladsen så alle kan være med 😅

Anyway ... mon der er planer om at søge RLUG status til den nye forening? De har jo ikke så langt til Skærbæk og Billund, så måske brænder de bare for at have deres egen forening. 

De kan jo have mange muligheder som forening/klub i det vestjyske ... det er jo Udkantsdanmark så der er store muligheder for at søge midler fra EU blandt andet igennem LAG og dobbelt kørselsgodtgørelse, udviklingsstøtte, Fonde osv 

Av ... nu gav jeg dem vist for mange gode forslag 

Tror bare de har set lyset som jeg har nævnt i en anden tråd ...
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 23:11
Det lyder som om der allerede er folk som er klar til at blive medlem Smile

Jeg mindes et par gange tidligere hvor der blev hypotiseret omkring evt. grundlæggelse af en ny RLUG i Danmark – en der havde mere fokus på MOCeri, men jeg mindes også at det var på tidspunkter hvor bølgerne gik ret højt her på forum. Spørgsmålet er om man virkelig behøver en ekstra forening til specifikke områder i så lille et land som Danmark. Jeg mener: Er vi ikke stærkere i fællesskab?
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 23:58
Hvorfor starte en ny forening, når grundlaget bare er at mødes og hygge og bygge? Der er da masser af byggemøder via vores forening, hvor selv folk udefra kan komme og deltage. Man kan jo sagtens lokalt gøre reklame for disse byggemøder, så man ikke nødvendigvis skal finde ud af det via vores forum.
Søren Johansen
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 08:11
Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:

Hvorfor starte en ny forening, når grundlaget bare er at mødes og hygge og bygge? Der er da masser af byggemøder via vores forening, hvor selv folk udefra kan komme og deltage. Man kan jo sagtens lokalt gøre reklame for disse byggemøder, så man ikke nødvendigvis skal finde ud af det via vores forum.

Jeg er helt enig, jeg kan heller ikke se behovet for alt det bøvl med generalforsamlinger, vedtægter mm. når man bare vil mødes og hygge. Vi gør det i Aarhus, hvor vi mødes og hygger sammen på flere forskellige måder.
Glenn Knøsgaard
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 08:43
Nu søgte og læste jeg lige lidt i et tidligere indlæg. Vores forums funktionalitet er åbenbart af helt afgørende karakter for at folk vælger alternativer, f.eks. fb, og nu også egen forening.

Det lader til at der virkelig burde investeres i at eliminerer det argument (besvær med at uploade) en gang for alle. Forum er jo det der binder os sammen. Det kunne være nødvendigt at købe sig til assistance på et så afgørende område, da det nok er en alt for stor en opgave rent frivilligt.

Jeg har (igen) surfet lidt på om der er mulighed for at udvide Web Wiz Forums til sådan en mere enkel funktionalitet, men det lader ikke til at være muligt. Folk vælger i stedet at gå over til en anden forum-software.

Hvis et sådan skifte skulle ske, skulle vi 1) være helt sikre på migrationens omfang og dermed 2) udgifterne dertil samt 3) at det er en løsning der er fremtidssikret i forhold til store og små skærme og forskellige platforme.

Nu udsprang mit indlæg af denne tråd, men da det er off-topic, opretter jeg en ny tråd til mit indlæg.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Peder.Svend.Pedersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-August-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder.Svend.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 14:06
Det er nok ikke kun IT og smarte billede upload der gør det. Byggepladen er en hyggelig kaffeklub men hvis man vil lave noget er der flere ting der holder en tilbage. Det er der ikke i en ny forening her kan alt lade sig gøre. 
Peder Svend Pedersen
Til top
Henrik-Olsen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 12-December-2016
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 158
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Henrik-Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 20:54
Jeg må vist hellere komme på banen her i og med, at det er mig, der er initiativtageren til den nye klub i Ribe ;-)

Først og fremmest tak for jeres interesse omkring mit lille projekt - det har der faktisk været en del af i processen med at gøre den her lille klub til en realitet.

Dernæst vil jeg rigtigt gerne bidrage til en afmystificering, da jeg kan udlede af ovenstående tråd, at der er opstået en del gætterier og synsninger i kølvandet på mit initiativ.

Jeg har været medlem af Byggepladen i ret nøjagtigt 3 år nu, og har stadig riiiigtigt meget at lære endnu omkring muligheder, arbejdsgange og procedurer i denne her forening. Meget er usagt, og meget er svært at læse sig til, men jeg prøver mig stille og roligt frem.
Således har jeg lige tilmeldt mig min første LUGBULK.
Jeg har udstillet i alt 6 gange i Byggepladen-regi, deltaget i min første Klodsfest, for første gang udstillet på SFW og forbereder mig på at udstille på mit første LEGO World.

Lad det være slået fast med syvtommersøm: Selvom jeg starter en LEGO klub i Ribe, vil jeg stadig udstille med Byggepladen og være aktivt medlem i Byggepladen. Klubben i Ribe er IKKE en "konkurrent" endsige et alternativ til Byggepladen. Faktisk er det min hensigt at anbefale medlemmerne af klubben i Ribe også at blive medlemmer af Byggepladen.

Ribe-klubben bliver ikke nogen eksklusiv klub - det oplever jeg heller ikke, at byggepladen er.

På Byggepladens hjemmeside kan man finde noget medlemsstatistik. Her er bl.a. et kort, der viser hvor medlemmerne bor. Man ser tydeligt, at netop området ned langs vestkysten for Byggepladens vedkommende rent medlemsmæssigt er det tyndeste i landet.
Det er netop her min idé om en lokal klub udspringer.

Grin ad mig og kald mig bare et fjols, der spilder en masse gode kræfter, men jeg synes faktisk, at det indtil videre har været en ganske lærerig proces at sidde og bruge mange timer på at formulere vedtægter, forberede informationsmøde og indkalde til stiftende generalforsamling.
Man kan også synes, at det er åndssvagt at lave sådan en klub med ugentlige byggeaftener, når nu der er så mange, der arrangerer byggemøder hver måned rundt omkring i hele landet, men hey... det har så den fordel, at vi aldrig behøver kalde til byggemøde i Ribe. Her vil alle medlemmer af Byggepladen jo så bare en gang om måneden have en stående invitation til vores byggeaften.

Vores lokale klub bliver som udgangspunkt åben for alle.
Selvfølgelig er vi nødt til at have en drøftelse i forhold til, hvor langt vi aldersmæssigt vil gå ned til, når vi optager nye medlemmer. Her kan vi jo passende lægge os op ad Byggepladens vedtægter, som jeg alligevel langt hen ad vejen har taget udgangspunkt i ved formuleringen af vores egne vedtægter.

Jeg håber, at jeg fik svaret på nogle af jeres spørgsmål.
Jeg ved, at der er mange derude, der holder godt øje med mit projekt og er meget interesserede i, hvordan det kommer til at gå.
Synes man som mange gør, at det faktisk kunne være fedt at gøre mig kunsten efter, men at man synes at det er helt uoverskueligt med de der vedtægter, så er man velkommen til at rekvirere vores vedtægter og kopiere dem én til én.
 
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 21:47
Hej Henrik

Tak for din forklaring Smile Jeg kan sagtens følge dig i det spændende i opstart af en forening, pionerånden. Jeg synes ikke det virker som nogen trussel imod/kritik af Byggepladen. Danmark er jo sådan et rigtigt foreningsland og jeg går ind for mere lokalt end bare nationalt og overcentraliseret, som det desværre sker mere og mere i disse tider på andre fronter. Danmark er dog lille nok til at visse ting er praktiske at gøre i fællesskab. Det skal blive spændende at se samarbejder i fremtiden imellem AFOLs på tværs af sammenslutninger.

Det eneste jeg ikke finder svar på i dit indlæg er om det er en del af din ambition at opnå RLUG-status hos LEGO Gruppen? Om det er en del af din forenings målsætning.

Alt held og lykke med projektet Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Henrik-Olsen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 12-December-2016
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 158
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik-Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 22:13
Det er overhovedet ikke min ambition at opnå RLUG status!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.