Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Apocabike!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apocabike!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chris.Paton.Graasten Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 06-Juli-2019
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 67
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Chris.Paton.Graasten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Apocabike!
    Sendt: 28-September-2019 kl. 15:34
Hej allesammen

Det har været rigtigt lang tid siden jeg lavet en MOC, men after jeg så Mad Max Fury Road igen (love it), så var det nødvendigt at bygge en Apocabike! Long live the Vuvalini and the Keeper of the Seeds!

















Redigeret af Chris.Paton.Graasten - 28-September-2019 kl. 15:52
Chris
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-September-2019 kl. 22:25
Så fint.
Billeder er dog lidt mørk, og mister detalje omkring de sort klodser.

Med det jeg kan se, så ser det rimeligt godt MOC.
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Chris.Paton.Graasten Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 06-Juli-2019
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 67
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton.Graasten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 10:59
Hej Sandra

Ja, billederne er mørkt, desværre. Smile
Chris
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 11:29
Måtte lige søge lidt på nettet, det vist en nyere Mad Max ting end dem med Mel Gibson? De ser noget heftige ud http://www.youtube.com/watch?v=9L67BiENzYs kørertøjerne.

Så selvom jeg ikke har set denne film, tænker jeg du har ramt stemningen korrekt, eneste anke er den der SW klods du har brugt - det vist et andet tema ;-)
Lars Kristensen
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 12:23
Meget kreativ MOC. Thumbs Up

Jeg synes dog måske, at helhedsindtrykket er lidt... Umm... På engelsk ville jeg kalde det "busy". Ved ikke lige hvad man skulle sige på dansk... For mange detaljer... For mange indtryk... Det hele bliver en anelse roddet, og det er svært at se hvor basen begynder og motorcyklen starter. 
Til top
Jesper.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-September-2014
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1547
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Jesper.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 23:33
Uh, jeg er altid nervøs ved at kommentere andres MOC.
Hvad nu, hvis jeg ødelægger sådan en sprudlende fantasi med min utidige perfektionisme?
Især hos et nyt medlem som Chris, der ikke specifikt har bedt om kommentarer.

Men jeg er tilbøjelig til at give Allan ret; indtrykket er for komplekst og usammenhængende.
Det afspejler fint, at filmens køretøjer er designet efter de forhåndenværende søms princip.
Derimod ikke, at de på forunderlig vis alligevel udstråler en slags gennemført om end rå stil.

Mange detaljer går rent ind: Springbøjlen, fjerstængerne, halefinnen, entrehagen og spillet.
Udstødningen, lygten, maskingeværet - og en flaske som bazooka - eller molotovcocktail?
Skeletdelene på fronten er også cool - og kanylen, som Furiosa bruger som hårspænde. Smile
NPU (Nice Part Use)!

Men hvad laver kyllingelåret, håndsvinget, vognhjulet, plantedelene og krybene på cyklen?
Det er ikke en horrorfilm, men en dystopisk fremtids-actionfilm - med meget lidt planteliv.

Jeg kan imidlertid godt lide, at du bruger stilen som løs inspiration og improviserer dig frem.
Blev cyklerne kaldt Apocabikes i filmen? Jeg må vist hellere knalde den på spillen igen snart.

--------

Tillad mig super kort at anmelde Mad Max filmene for dem, der ikke kender dem:
Det er post-apokalyptiske højoktans action-machofilm mikset af 20% handling og 80% stil.

Den første blev optaget i Australien i 1979 på lavbudget med en totalt ukendt Mel Gibson.
Der var ikke råd til skuespillere til motorcykelbanden, så man hyrede bare en rockerbande.
Filmen vakte opsigt og satte sammen med Crocodile Dundee Australien på filmlandkortet.
Det er nok den mest realistiske i serien, hvilket sætter volden og ondskaben i særligt relief.

Som det eneste sted slog filmen ikke an i USA, så Mad Max 2 blev døbt Road Warrior dér.
Den blev til gengæld en stor succes - og er også efter min mening den bedste film i serien.
Filmen er fantasy-agtig med dybt originale personer og fængende historie fra start til slut.
Fupnumre står i kø, og til at trænge ind i en fæstning bruger man selvfølgelig en autogyro!

Mad Max i Tordenkuplen fra 1985 er den sidste i den originale serie - og en blandet affære.
Tina Turner som warrior queen virker en smule tåkrummende - men rollen er ikke så vigtig.
Midtvejs får filmen en vending, der gør den til den mest overraskende og interessante film.
Imidlertid tager det også noget af tempoet ud af filmen, hvilket nok har skuffet nogle fans.

30 år senere (2015) genoplivede Warner Brothers konceptet, uden Mel Gibson selvfølgelig.
Det er ligegyldigt, da personskildringer er nærmest borte; det er 2% handling og 98% stil.
Maxes Ford Falcon interceptor med supercharger på køleren spillere heller ingen stor rolle.
Mad Max: Fury Road er mest af alt en opvisning i moderne computerskabte special effects.
På IMDb scorer den mere end Mad Max 2, og den vil presse din hjemmebiograf helt i bund!

Personligt er jeg en smule skuffet. Jeg suges ikke ind i handlingen, og det hele virker uægte.
Tidligere måtte rigtige stuntmænd sætte livet på spil i optagelser, der ikke kunne gøres om.
Ved tankvogncrashet i Mad Max 2 forventede man, at køreren skulle på hospitalet bagefter!
Det får slutscenen i Convoy til at ligne ren søndagsskole - selv om det også er en dejlig film.

Men måske har jeg ikke opfattet alle detaljer - jeg må nok hellere se filmen endnu en gang.
Jesper Petersen
Til top
Jesper.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-September-2014
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1547
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jesper.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 23:16
I weekenden så jeg så igen Mad Max: Fury Road, og hvad jeg skrev ovenfor holder ret godt.
Også at jeg måske ikke havde opfattet alle detaljer - der er sindssygt mange lækre detaljer!
Og skønt handling og personskildringer er enkle, er det en fordel at kende dem på forhånd.
Så kan man fordybe sig i detaljerne og de vildt flotte billeder; filmens gensynbarhed er stor.

Angiveligt skulle kun 20% af de specielle effekter være CGI - 80% er stunts og fysiske tricks.
Stadig synes jeg, at de virkeligt imponerende stunts drukner lidt i ketchupindsmurte dukker.
Jeg er heller ikke ret begejstret for brugen af color tinting midt i filmen, som er så moderne.
Men ser man om bag det, er billederne suverænt flot fotograferet ligesom resten af filmen.
John Seale blev hentet tilbage fra pension for at styre kameraholdet i den namibiske ørken.

Jeg glemte også at sige, at George Miller har instrueret både de oprindelige film og den nye.
Og hans kone, Margaret Sixel, har klippet den med særlig feminin vinkel, hvilket tydeligt ses.
For den præstation fik hun i øvrigt en Oscar; den ene af de seks, som filmen samlet modtog.

Imidlertid så jeg også i weekenden Mad Max 2 (Road Warrior), og den er stadig min favorit. Big smile

Alligevel ville jeg fryde mig over at se flere LEGO "Apocabikes" fra Fury Road. Og hvad med:
- Immortan Joes dobbeltdækker Cadillac Coupe DeVille "Gigahorse" - med lidt over 1200 hk
- The People Eater's Mercedes-Benz Limousine
- The Bullet Farmer's Valiant Charger "Peacemaker" - på larvefødder - min absolutte favorit
- The Doof Warrior's Doof Wagon
- Nux's Chevrolet Coupe
- Og ikke mindst det mest betydningsfulde køretøj af alle - The War Rig!

I am awaited in Valhalla. Witness me!


Redigeret af Jesper.Petersen - 15-Oktober-2019 kl. 23:36
Jesper Petersen
Til top
Chris.Paton.Graasten Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 06-Juli-2019
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 67
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton.Graasten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Oktober-2019 kl. 22:42
Tak for kommentar alle sammen! Smile
Chris
Til top
Jesper.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-September-2014
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1547
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 20:38
Citat: Chris.Paton.Graasten Chris.Paton.Graasten skrev:

Tak for kommentar alle sammen! Smile
  
Selv tak for at have givet mig lyst til at gense alle fire Mad Max film.
Og ikke mindst hjulpet mig til at indse, hvor fed Fury Road faktisk er.

Jeg håber, at du har mod på at bygge flere apokalyptiske køretøjer.
Jeg er ret vild med din noget alternative og fandenivoldske byggestil. Smile
Jesper Petersen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-December-2019 kl. 20:21
Filmen bliver vist i aften på DR3 i følge dr.dk tv guide kl. 2030

Redigeret af Lars.Kristensen - 14-December-2019 kl. 20:22
Lars Kristensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.