Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Goodsprings Bank
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Goodsprings Bank

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Martin.Juul Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 03-Juni-2019
Sted: Odense
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 52
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Juul Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Goodsprings Bank
    Sendt: 04-September-2019 kl. 10:57
Tak for alt jeres feedback. Det er meget brugbart og det sætter jeg stor pris på Smile. Det er rat med nogle inspirerende indput. Jeg ser det på ingen måde som negativt Smile.

Banken bliver nok bygget helt eller delvist om i løbet af ugen.     
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing"
Til top
Jesper.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-September-2014
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1547
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jesper.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 00:36
Jeg kan godt lide både din bank og dit sherifkontor - og ikke mindst din fantasi - det virker lovende...
Muligvis har det dog også noget at gøre med, at jeg elsker westerns. Smile

Jeg er alligevel enig med Dennis i det meste af, hvad han skriver - han er altid værd at lytte til.
Spørgsmålet er imidlertid, om du vil bygge varieret og dramatisk eller autentisk.

De fleste bygninger i det vilde vesten var simple; enten bygget helt i træ eller med hvidkalkede sten.
Men maling fandtes allerede dengang, om end det var en luksus, der blev brugt med måde.
Og væggene/murene gik helt ned til jorden - evt. med et hævet gulv - og en flugtende veranda foran.
Grå stenfundamenter var sjældne  - men de forekom naturligvis blandt de rige - granit findes overalt.

Den berømteste westernbank havde fundament - Mesa Verdas nationalbank - fra Duck, You Sucker!
De, der har set filmen, forstår betydningen af at storme netop den bank - men det gjorde Juan ikke. LOL

Til Jørgen vil jeg gerne sige, at det ikke er negativt at komme med konstruktiv kritik.
Især ikke, når Martin selv har bedt om det. Og ja, der er historiske fejl og kontinuitetsfejl.

Som Lars skriver fandtes telegrafen sandelig dengang. Den blev udnyttet kommercielt allerede i 1837.
Og den spillede en rolle i både den mexicansk-amerikanske krig i 1846 og den amerikanske borgerkrig.
Men de grå tønder under isolatorerne er vist mastetransformere, der nedtransformerer højspænding.
Dem anvender vi ikke i Danmark. Vi bruger lettilgængelige, forsænkede kompaktstationer i jordhøjde.
Vores første højspændingsværk blev bygget i 1920. Man havde næppe højspænding i det vilde vesten.

Elektrisk gadebelysning havde man vist heller ikke - måske gaslygter - men snarere i byer på østkysten.
Uagtet at man selvfølgelig godt kan undre sig over, at westernfilm ofte er så velbelyste ved aftenstid. Wink
Jeg synes, at Martin skal overveje, om belysning skal være et gennemgående træk i western-layoutet.
Hvis ikke, kan du måske nøjes med at placere en flagermuslygte hist og et stearinlys med flamme her.

Og ønsker du mere inspiration, så prøv at lave en billedsøgning på "western town" på en søgemaskine.
Jesper Petersen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-September-2019 kl. 19:41
Telegrafen fandtes den gang, bare læs Blueberry som tegneserie for bekræftigelse, og den giver lige det der ekstra pift til dit byggeri. LIgesom vandtønden er en western klassiker.
Tænker Dennis' ideer med grønne eller evt. brune vinduer og dør vil hjælpe. Bryder du ned for at bygge om, så forlæng evt. med 4 knopper i begge retninger, så bankmanden kan bevæge sig bag disken. Spøndt på at se din næste bygning.
Lars Kristensen
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-September-2019 kl. 18:47
Gider ikke være negativ Wink. Det er en rigtig flot  MOC. 
Ligesom fægslet.
Men lygtepæle, gadelamper osv var det indført på den tid, og hvis hvorfor har sheriffen ikke lys ?  
Og hvis banken har lys, udenfor, hvorfor er det så ikke indenfor ?.
Du er jo ved at opbygge en skøn western by så den skal være perfekt , Thumbs Up  
Jeg lader Dennis tage sig af detajlerne, det er han god til, jeg ser på overblikket. 
Sådan en gade i det vilde vesten 
John Wayne rider ind.  
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-September-2019 kl. 15:18
Fin bank 👍

Jeg tror det er de forholdsvis ensartede få farver (brun og hvid) som skubber til din utilfredshed, ikke selve byggeriet som sådan. Det fejler ikke noget. 
Overvej et gråt fundament hele vejen rundt i bunden (evt. murstensklodsen) og en vandret accentlinie (evt. mørkegrønne plader) foroven i den meget hvide top.
Overvej også farveskift på vinduerne foran (evt. mørkegrønne) og hoveddøren (brun, grå eller whatever andet end hvid).

Jeg tror det vil skubbe din tilfredshed i den rigtige retning 🙂



Redigeret af Dennis.Tomsen - 03-September-2019 kl. 15:25
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Martin.Juul Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 03-Juni-2019
Sted: Odense
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 52
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Martin.Juul Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-September-2019 kl. 13:06
Så fik byen Goodsprings en bank. Jeg syntes ikke helt den var som da jeg forestillede mig den i hovedet, så den bliver muligvis revet ned og genopbygget på ny. Lad mig endelig høre hvad folk mener :)

I Goodsprings er det som regel kun dem med penge, der har erne i banken... Og så dem der mener andre har nok til at dele selvfølgelig....  









"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.092 sekunder.