Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ellert!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ellert!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ellert!
    Sendt: 12-Maj-2019 kl. 21:12
Tilbage i 2008 præsenterede jeg min første ellert på dette forum.

Den var i minifig-skala og 3 knopper bred:



Her 11 år senere kan jeg præsentere kongerigets stolthed i dobbelt skala: 1:20 ligesom i Legoland:



Den nye model er noget mere kompliceret end den gamle. Der er brugt en del SNOT for at få chassiet til at være let kileformet, og for at alle detaljerne kunne være så korrekte som muligt i skalaen.



Med den gennemsigtige overdel blev det også til nogle detaljer indenfor. Der er gåde rat og sæde. Sædet bliver brugt til at holde midterdelen af taget.



Neden under kan man se hvordan forskellige SNOT-teknikker bliver brugt til at få hjulene til at være i den helt korrekte højde.



Der er byggevejledning til både den røde og hvide version. Den hvide har den oprindelige forlygte, mens den røde har en nyere snude:





For at komme til byggevejledningerne skal man klikke på billederne ovenfor - billedet med den røde model fører til byggevejledningen for den røde model, mens billedet for den hvide model fører til byggevejledningen til den hvide model. På siden med byggevejledningerne kan man se elementlister ved at klikke på "Parts", men de enkelte byggevejledningstrin kan tilgås ved at klikke på "Instructions".
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
H.Mikkelsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 2114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 08:02

Godt udført
Glæder mig til at se den i virkeligheden.
Mange hilsner Henning M.

We need more Space
Til top
Hubert.Savio Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 18-September-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 141
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hubert.Savio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 22:34
Helt enig !
Hubert
Til top
Niri.Bodvar.Baklid Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 19-August-2018
Sted: Telemark Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 305
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niri.Bodvar.Baklid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 09:22
Festlig! Smile
Niri Bodvar Baklid

"I'd get it one piece at a time
And it wouldn't cost me a dime"
Johnny Cash 1976 "One piece at a time"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.080 sekunder.